Ladislav Varga, Veľké Kapušany
Ak sa náhodou rozhodnete pre reklamáciu so Slovenskými telekomunikáciami(ST), ich styk s klientom neprebieha systémom jedno číslo a máte to vybavené, ale až cez tri inštancie. Ak sa chcete sťažovať, na kompetentných sa dovoláte cez Trebišov, Košice a Banskú Bystricu. Reklamácie? Tých je údajne viac než dosť, čo potvrdzujú aj mnohí zákazníci, odkázaní na jedinú telefónnu službu pevných liniek u nás.
Odkedy sa ST sprivatizovali, veľa dobrého o novom majiteľovi nepočuť. Povestná nemecká precíznosť je asi iba jednosmerná a platí len vtedy, ak dlhuje zákazník. V opačnom prípade na svoje peniaze môžete čakať trebárs aj pol roka, aby vám vám ich vrátili. Potvrdzujú to naše najčerstvejšie skúsenosti. Je šokujúce, že monoplný poskytovateľ pevného spojenia na Slovensku si svoje chyby neprizná ani po siedmom mesiaci reklamácie a odvoláva sa na to, že ste ju údajne nepodali v ním určenom termíne. Akoby ho nezaujímalo, že otáča peniaze zákazníka viac ako pol roka bez mihnutia oka. Pravdaže, ide "iba" o necelých pätťisíc korún.
Ak reklamujete ďalej, tak vám jedným švihom, presnejšie kliknutím, vypnú telefónnu linku, "aby ste neboli tak hluční". Takým istým kliknutím, akým rozdelili isté internetové služby do dvoch A. a B. kategórií - jednu za 24 a druhú za 94 slovenských korún. Darmo ste si mysleli, že platí povestné porekadlo "do tretice všetko dobré". U telekomunikácií to neplatí: sú hluché, podobne ako váš vypnutý telefón. Hoci tento slúži práve tomu, aby sa ľudia, vrátane Slovenských telekomunikácií, medzi sebou spájali.
U nich je to asi opačne. A tak sa môže stať, že v trebišovskom Infotele vystavená fakturácia, vďaka ktorej sa vyskytol spomínaný problém, "ostane" v Trebišove, skreslene sa o nej dozvedia v Košiciach, ale nič sa už nedostane do Banskej Bystrice, kde sedia "vypínačky", ktoré vás jedným kliknutím odrežú od sveta. Keď stratíte trpezlivosť a predsa len zaplatíte "zanedbaný" poplatok, dva dni im trvá, kým vás znova spoja so svetom. Zaujímavé! Vypnutie linky stihli za jednu sekundu. Dobré by bolo vedieť, či si toto svojprávie vymysleli telekomunikanti, alebo na to existuje nejaký zákon či predpisy. Môžete o tom uvažovať, keď sa započúvate do nežného ženského hlasu, ktorý vám oznamuje, že "vaša stanica nemá oprávnenie na voľbu tohto smeru". Môžete sa naštvať, nadávať polo- aj celohlasne, lebo ona nič nepočuje podobne ako vy.
Záverom dostanete 30-korunovú upomienku o tom, že ak ste náhodou pozabudli na vyrovnanie posledného účtu, tak to rýchlo zrovnajte, aby vám "nemuseli" vypínať linku. A vaša reklamácia? Nuž, tú naďalej vedú v evidencii a zároveň ju archivujú. Asi "na lepšie časy". Vrátane vašich päťtisíc korún....
Autor: lava
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.