neprišlo). Beetle vo vyhotovení kabriolet sa rovnako ako limuzína vyrába v mexickom závode firmy Volkswagen. Nový kabriolet poskytne pôžitok najmä tým, ktorí sú radi, keď na nich počas jazdy priamo svieti slniečko a vetrík im rozcucháva vlasy. Vďaka dobre izolujúcej sklápacej streche s vyhrievateľným zadným oknom možno však toto vozidlo bez problémov používať celý rok. Za príplatok dodávaný elektrohydraulický systém umožňuje strechu otvoriť či zatvoriť jednoduchým stlačením tlačidla (celý proces trvá len 13 sekúnd). Okrem čelných a bočných nafukovacích vankúšov je kabriolet vystrojený ďalším pasívnym bezpečnostným systémom. Ide o dva výsuvné ochranné prvky, ktoré sú umiestnené za zadnými sedadlami a ktoré sa pri hroziacom sa prevrhnutí vozidla vysunú v priebehu 0,25 sekundy. Vozidlo je sériovo vystrojené aj antiblokovacím a stabilizačným systémom. Pri uvádzaní na trh budú pre kabriolet k dispozícii tri motory. Ide o benzínové štvorvalce výkonu 55 kW, 75 kW a 85 kW. Všetky motory sú kombinované s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Novinkou v segmente kabrioletov je možnosť (za príplatok) kombinovať najvýkonnejší motor so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Maximálna rýchlosť najvýkonnejšej verzie je 185 km/h. V druhej polovici tohto roka bude pre kabriolet Beetle k dispozícii aj 1,9-litrový turbodieselový motor výkonu 74 kW. Štvormiestny kabriolet Beetle je postavený na podvozku s rázvorom 2 509 mm (ide o skrátenu verziu podvozku modelu Golf) a je dlhý 4 081 mm, široký 1 724 mm a vysoký 1 502 mm. Nevýhodou je malý batožinový priestor, ktorého objem je len 201 litrov.
Mimochodom, firma Volkswagen predstavila svoj prvý kabriolet už v roku 1949 išlo o otvorenú verziu vtedajšieho chrobáka (známeho na celom svete pod nemeckým názvom Käfer), ktorej sa do roku 1980 predalo vyše 330 000 kusov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.