majstrovstiev sveta. Najväčším ťahákom nadchádzajúcich pretekov mal byť štart nového monopostu Ferrari F2003-GA, no týždeň pred podujatím vedenie Scuderie oznámilo, že nebude riskovať nasadením stále nie stopercentne spoľahlivého monopostu a premiéru odkladá až na ďalšie preteky v Barcelone. Pre domácich fanúšikov (Imola je najbližšie zo všetkých aktívnych tratí F1 k centrále v Maranello) to bude istotne sklamaním, no F2002 je stále schopná konkurencie a tím môže smelo pomýšľať aj na víťazstvo (ak mu náhodou nedôjde benzín ako Barrichellovi v Brazílii!?!). Premiéru nového auta odložil však aj tím Mclaren, ktorý už tradične všetko dôsledne tají a tak Ron Dennis prezradil iba toľko, že nový monopost nasadia až príde správna chvíľa. Kedy je však tá správna chvíľa Ron?
V živej pamäti všetci ešte máme dramatické preteky na brazílskom okruhu v Interlagos, ktoré skončili predčasne po haváriách Webbera a Buttona. Za víťaza bol pôvodne vyhlásený Kimi Räikkonen na mclarene, no dôslednejšia analýza časomiery ukázala, že Fisichella v kritickom okamihu bol už v 56. kole a za konečné poradie boli vyhlásené nakoniec výsledky z 54. kola (teda: 1. Fisichella, 2. Räikkonen, 3. Alonso, 4. Coulthard, 5. Frentzen, 6. Villeneuve, 7. R. Schumacher, 8. Trulli, 9. Webber. 10. da Matta). FIA za toto faux pas žiada satisfakciu od TAG Heuer, ktorá dodáva technológiu na meranie časomiery. Pekným gestom pre Fisichellu je "mimoriadka" spoločnosti Ford, ktorá zorganizovala, že sa bude opakovať (neoficiálne) vyhlasovanie víťazov, kde priamo na pódiu Räikkonen odovzdá cenu víťaza Fisichellovi. Preberania cien sa tentoraz zúčastní aj tretí Alonso, ktorý v Brazílii na stupňoch chýbal. Pohľad z druhej strany nám však napovedá, že Ford sa konečne dočkal víťazstva po štyroch rokoch (GP EUR 1999 Herbert, Stewart Ford) a z marketingového hľadiska je fotka z pódia pre značku veľmi cenná. Prečo teda nevyužiť ponúkanú príležitosť? Inak pekne gesto urobil tím McLaren, ktorý reagoval na zmenu výsledkov oficiálnym vyhlásením v ktorom pogratuloval tímu Jordan a Fisichellovi k zaslúženému víťazstvu.
V krátkosti si povedzme, že štvrté preteky MS F1 2003 uvidíme na trati v Imole, ktorá leží asi 20 kilometrov juhovýchodne od Bologne. Okruh bol otvorený v roku 1952, prvé preteky F1 sa tu konali o jedenásť rokov neskôr a šampionát F1 sa na program dostal až v roku 1980. Od r. 1981 sa podujatie jazdí ako GP San Marína. Trať je pomenovaná po Dinovi Ferrari (pd r. 1970) a krstné meno otca Enza Ferrari pribudlo do názvu po smrti El Commendatore v roku 1988. Najsmutnejšiu časť histórie si Imola zapísala prvého mája 1994, keď sa v zákrute Tamburello zabil Ayrton Senna. Odvtedy sa na okruhu urobilo niekoľko úprava a medzi pretekármi nie veľmi obľúbená trať dnes meria 4933 metrov a jazdí sa (v protismere hodinových ručičiek) na 62 kôl. Štart pretekov je o 14.00 SEČ.
Skôr než si však sadnete k priamemu prenosu, povedzme si ešte opravené poradie MS po troch pretekoch: 1. Räikkonen 24 bodov, 2. Coulthard 15, 3. Alonso 14, 4. Fisichella 10, 5. Trulli 9, 6. Montoya, Barrichello, M. Schumacher a R. Schumacher po 8, 10. Frentzen 7, 11. Villeneuve 3, 12. Button 2, 13. Heidfeld 1. Pohár konštruktérov: Mclaren 39 bodov, Renault 23, Ferrari 16, Williams 16, Jordan 10, Sauber 8, BAR 5.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.