Najprv natáčanie v rádiu, televízii, potom opäť rádio, košické denníky a tak sa to točí dookola. No a medzitým si musia pripraviť perfektnú kampaň. Vidieť však, že tohtoroční finalisti si s týmto problémom poradili hravo. Podľa vzoru nielen slovenských politických celebrít si "najali" manažérov, maskérov, kaderníkov, poradcov pre školstvo. Veď 2.mája v Petrovom sade musia zabodovať až pred piatimi porotami. Prvú tvoria študenti a žiaci, druhú nezainteresovaní ľudia (napríklad psychológ), tretia porota pozostáva z minuloročných richtárov, štvrtá z prítomných divákov a piata možno aj z vás! Keďže piatu porotu tvoria ľudia, ktorí budú hlasovať za svojho kandidáta formou 'esemesiek'. SMS s celým menom vášho favorita posielajte na telefónne číslo 0903 961 302. Následujúce profily jednotlivých kandidátov vám pomôžu vybrať si toho svojho naj kandidáta. V profiloch sme odhalili ich volebné programy, pozitíva ale i slabiny.
1. Aké sú hlavné body tvojho predvolebného programu?
2. Čo je tvoja priorita? Čo by si chcel zmeniť?
3. Aké sú tvoje klady a zápory?
4. Dvomi vetami presvedč ľudí, že ty si ten správny kandidát!
5. Koho z kandidátov by si podporil a prečo?
František Lipták, Gymnázium Alejová 1, sexta
1. "Môj predvolebný program sa skladá z niekoľkých častí. Prvoradým cieľom bude reprezentovať, obhajovať, zastávať názory žiakov a študentov. Ďalším bodom môjho programu je spolupráca na medzinárodnej úrovni medzi našimi a zahraničnými študentmi. A ďalšími bodmi sa nechajte prekvapiť."
2. "Poznám kompetencie richtára a nie je dôležité s čím ja nesúhlasím, ale dôležité je to, čo si myslia študenti."
3. "No tak to by mali v prvom rade povedať iní ľudia, ale som úprimný človek a žiakom a študentom sa neotočím chrbtom."
4. "Je to zodpovednosť. Nech si ľudia zvolia toho, komu veria a koho chcú. Uvidia objektívny program. Myslím si, že mám čo ponúknuť. Voľte Fera Liptáka!"
5. "V prvom rade by som podporil sám seba."
Michaela Sagánová, ZŠ Belehradská, 7.A
1. "Chcela by som sa zamerať na fyziku. Zorganizovať výstavu fyzikálnych pokusov, aby si ľudia mohli vyskúšať, či všetko funguje, na vlastnej koži. No a potom by som sa chcela zamerať na ochranu životného prostredia."
2. "V školách je napríklad predmet varenie, je to fajn predmet, ale myslím si, že by sa mali žiaci učiť na varení nielen variť, ale aj správne stolovať."
3. "Myslím si, že veľa rozprávam. A zápor? Myslím si, že sa veľa hádam aj vtedy, keď nemám pravdu."
4. "Chcem urobiť veľa vecí pre žiakov a študentov, som komunikatívna a všetko sa mi podarí."
5. "Neviem presne, ale asi Zuzku alebo Jarku. Neviem prečo, ale asi ma ovplyvnili ich názory."
Júlia Bendíková, ZŠ Masarykova, 8.A
1. "Chcela by som zlepšiť úroveň životného prostredia, aj keď viem, že s tým veľa urobiť nemôžem. Ale aspoň robiť aktivity, ktoré by tomu dopomohli. Zlepšiť vzťahy medzi žiakmi a študentmi."
2. "Ja toho veľa povedať nemôžem, lebo môj názor veľa ľudí nezaujíma. Ale mne osobne nič nevadí."
3. "Viem komunikovať s ľuďmi, som otvorená. A tie zápory... myslím, že som dosť tvrdohlavá."
4. "Aj keď nemám veľa času, verím, že by som to zvládla a že by som bola dobrá richtárka."
5. "Každý z nás má veľkú šancu."
Zuzana Tatičová, Gymnázium Poštová, 1. ročník
1. "Môj predvolebný program som rozdelila do štyroch častí: informačná, kultúrna, ochrany životného prostredia a charitatívna. Niekoľko bodov z informačného okruhu: zorganizovala by som také netradičné besedy napríklad so zástupcami z Mestského zastupiteľstva, so zástupcami z viacerých mestských častí, s policajtmi a podobne. Vytvoriť internetové stránky študentského richtára, Žiackeho a Študentského parlamentu, ktorá by obsahovala študentské diskusné fórum, najnovšie info. Do kultúrneho okruhu by som zaradila študentský ples, výstavy, súťaže a spoluprácu so ZOO v Košiciach."
2. "Ja ako z postu študentského richtára nemôžem zmeniť školstvo, takže aj keby som v škole s niečím nesúhlasila, tak to môžem podať iba vyššie a reprezentovať tým názory študentov."
3. "Chodím vždy na čas, som usmievavá, optimistka, som veľmi zodpovedná. Jeden spolužiak mi povedal, že som až príliš nežná a milá."
4. "Keď chcete mať zodpovedného richtára, ktorého by zaujímali vaše problémy, tak ma zvoľte."
5. "Je to veľmi zložité, ale keby som sa mala rozhodnúť, tak asi pre Mišku, pretože sa mi celkom páčia jej názory."
Jaroslava Žuková, OA Watsonova, 2. ročník
1. "V mojom predvolebnom programe je široké spektrum záujmov. Chcem sa venovať podujatiam kultúrneho, športového rázu. Taktiež by som chcela spolupracovať s organizáciou pri detskej onkológii. Motivovať študentov, aby svoj voľný čas využívali efektívne. Potom by to ďalej bolo občianske združenie Sosna, ktoré sa zaoberá aj históriou nášho regiónu. Ďalej by som organizovala besedy proti AIDS a iné aktivity."
2. "Nesúhlasím so štýlom práce, akým sa pristupuje k riešeniu študentských alebo žiackych problémov."
3. "Som komunikatívna, zodpovedná, originálna, rada rozprávam a rada sa smejem, ale niekedy som prehnane citlivá."
4. "Zodpovednou a tvorivou prácou viesť študentov a žiakov k určitým výkonom, ktoré by mali osoh, prinášali by úžitok im aj ich okoliu."
5. "Z psychologického hľadiska nikoho, pretože každý z nás má určité svoje mínusy, tak ako aj ja, tak aj ostatní."
Oliver Gašpar, ZŠ Starozagorská, 7.A
1. "Rekonštrukcia športovísk alebo prípadne výstavba nových. Pomôcť deťom v nemocnici a v detských domovoch a to formou buď zbierok alebo zbierkou výrobkov, ktoré deti v škole vyrobili na výtvarnej výchove a tiež by sa poslali deťom."
2. "Nie je nič, čo by som chcel úplne radikálne zmeniť."
3. "Zápory sú, že som niekedy nedochvíľny a tvrdohlavý. A klady, že keď sa do niečoho pustím, tak to dokončím."
4. "Ľudia! Ja som ten správny kandidát."
5. "Neviem, asi Mišku. Ona sa mi zdá taká správna."
Autor: Katarína Holečková
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.