profesie ako baletka, speváčka, herečka, stať sa aj víťazkou súťaže krásy. Rovnako ako pre ne, boli po roku ´89 pre väčšinu obyvateľstva Slovenska MISS-ky niečo nové a nevídané. Každý si predsa mohol vybrať svoju favoritku, spolu s ňou prejsť všetkými disciplínami honosne ligotavého galavečera, pozrieť si vystúpenia popredných (a iných) umelcov a v závere s napätím očakávať verdikt (polo)odbornej poroty. Ľudia sú od prírody zvedaví, radi sa pozerajú na akúkoľvek formu súťaže a ešte radšej tipujú. V tomto prípade sa im na rozdiel od športu ponúka šanca ovplyvniť svojim hlasom udelenie titulu MISS Sympatia a dokonca aj vyhrať hodnotnú cenu, čo je pre mnohých dostatočným lákadlom.
Dnes mladé slečny, ktoré sa svojho sna ešte nevzdali majú možnosť súťažiť s určitou postupnosťou od MISS sídlisk a letných táborov, cez MISS regionálneho charakteru a MISS univerzít až po tú "pravú" MISS. V tomto smere sú Slováci opäť iní, keďže súťaže máme preventívne dve. Ako prvá o osude svojich zverenkýň v priamom prenose na JOJ-ke nechala rozhodnúť Agentúra IN a Silvia Lakatošová, ktorá sa opäť nápadne tesne pred vyhlasovaním MISS UNIVERSE stala sústom pre bulvárnu tlač aj negatívna reklama je reklama a v spojení s "vážnym odhalením" zaručená. PoMISSkové haló utíchlo, držiteľka titulu sa vozí v novom aute a ak by ste sa niekoho opýtali, ako tá slečna vlastne vyzerá asi by vám veľmi ťažko odpovedal. Možno sa po celosvetovej súťaži rozbehne jej kariéra v oblasti modelingu a možno sa po vzore svojich predchodkýň stane hlásateľkou (aj keď pri situácii v STV asi ťažko!).
Slovensko už medzičasom žije súťažou číslo 2, z hľadiska poradia - MISS 2003! Tváričky a postavičky finálovej dvanástky, ktorá spĺňa všeobecné nároky na výzor kategórie "pekná" sa za krátky čas s podporou mediálnych partnerov odprezentovali všade, kde to bolo len trochu možné a vysoké percento sledovanosti sobotného priameho prenosu TV Markíza je isté. Agentúra Forza, ktorá má vplyv na všetky sféry slovenského zábavného priemyslu môže byť spolu s Oklamčák production už teraz spokojná... A nielen oni! MISS v ich produkcii sa stala atraktívnou značkou a takáto etiketa sa dobre predáva. Medzi finalistky sa rozdelí niekoľko titulov, ktoré zaručia, že na najbližší rok sa stanú ozdobou všetkých večierkov, dobročinných akcií, televíznych relácií, ako aj súčasťou spoločenských a módnych rubrík časopisov a novín. Samotná víťazka, o ktorej je rozhodnuté často skôr ako začne priamy prenos, v ktorého závere po korunovácii, zasypaní kyticami a vyronení slzičky radosti a šťastia má minimálne tú najbližšiu budúcnosť jasnú. Zaručuje jej, že nás bude s minimálnym ohlasom reprezentovať na MISS World a popri novom autíčku a menších materiálnych cenách s ňou agentúra uzavrie ročnú zmluvu na rovný milión. Zdá sa to niekomu prehnane veľa? Ona, jedine ona bude tohoročnou nositeľkou titulu MISS! Tvár, ktorej poslaním bude reprezentovať a tiež prinášať nemalé čiastky - veď čo môže stáť jej "zapožičanie" na jeden večer? Táto otázka nemusí trápiť zúčastnených partnerov poistili sa vopred. Investícia ich spojila s doterajšou kampaňou a vyhlasovaním, čo sa im časom viacnásobne vráti a okrem toho "titulované" slečny budú svojím zjavom povinne spríjemňovať práve ich akcie. Peniaze a krása šli vždy ruka v ruke, čo viacnásobne platí s využitím organizačných, marketingových, reklamných a iných daností umožňujúcich úspech. Čo s "neúspešnými", resp. "nevybranými" finalistkami? Kým to bude nutné budú sa aj naďalej usmievať a hovoriť ako to tej či onej kamarátke želali, aj keď titul chcela získať každá z nich. Pre tie rozumnejšie bez ružovkastých ideálov to bola len šanca posunúť sa niekam ďalej, medzistupeň k inému cieľu, možnosť spoznať správnych ľudí a v neposlednom rade skúsenosť.
Autor: Palo DUŇÁK
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.