prevádzkuje 34 vlastných maloobchodných predajní na Slovensku a deväť v Českej republike.
Na jej začiatku stál pred pätnástimi rokmi jediný živnostník, súčasný majiteľ ariaditeľ, Roman Cerulík. „Firmu som založil ako dvadsaťdvaročný pred nežnou revolúciou. Využil som prvú možnosť podnikať voblasti služieb. Bol som vyštudovaný krajčír apracoval som ako kožušník, čo bola vhodná kombinácia vzdelania apraxe. Prvú živnosť som mal na opravu kožušinových výrobkov." Súsmevom spomína na perličku, že ako slobodný musel za socializmu platiť 80-percentné dane.
Po revolúcii sa mu však takmer dvojročná podnikateľská skúsenosť zišla. Včase, keď sa trh iba formoval, mal oproti ostatným podnikateľom náskok. Prirodzeným vývojom začal výrobu rozširovať okožu, hoci bola pre Nitru, tak ako aj kožušina, netypická.
Firma sa postupne rozrastala. Keď už nebola kapacita výroby nižšia ako dopyt, prišiel čas na prvé akcie, ktoré boli pre ňu významné. Na začiatku ich propagovala najmä vregionálnych novinách arádiách. V predajni skoženými akožušinovými výrobkami sa vtedy nezatvorili dvere. Na rozličné zľavy sa ľudia jednoducho naučili.
„Výhodný nákup je u nás možný po celý rok azákazníci stým aj kalkulujú. Akcie sú rozdielne. Povedzme desať - dvadsať percentné zaradíme vtedy, keď si testujeme vzory do novej kolekcie, vyššie šesťdesiat - sedemdesiat percentné zasa pri výpredajoch „starých" modelov. Akcie považujeme za druh „darčeka" aľudia majú darčeky radi. Počas tohtoročného apríla ponúkame napríklad kvalitné kožené bundy za 1 900 korún. Samozrejme, vždy ide ovybrané modely. Sakciami sme kožené výrobky sprístupnili každému. Nejde nám očo najvyšší zisk, ale očo najvyšší obrat ikeď smalým ziskom z výrobku. Na trhu máme vsúčasnosti dominantné postavenie. Vyše 95 percent opýtaných respondentov v prieskume trhu považuje kvalitu vzhľadom k cene našich výrobkov za veľmi prijateľnú," konštatuje Roman Cerulík. „Napríklad v Taliansku sa kupujú kožené bundy na pol roka a nekladie sa taký dôraz na kvalitu. No na našom trhu to vzhľadom kekonomickej situácii obyvateľstva tak nie je. Pod vplyvom diktátu módy sa už skracuje dĺžka užívania výrobku na dva až štyri roky, čo považujem za primerané," odpovedá na otázku, čo pre neho znamená prijateľná kvalita.
Zákazník nájde v každej predajni K CERO viac ako 1300 kožených a kožušinových odevov zo 180 modelov. Od klasických až po najmódnejšie výstrelky. Do módy prichádza jednoduchší strih, kratšie dĺžky a pestrejšie farby. Veľmi aktuálne sú prírodné farby hnedá, béžová, zelená v matných melírových úpravách kože. Strih je doplnený novými módnymi prvkami ako výšivkami, gombíkmi, inými ozdobami.
Kožené výrobky považuje Roman Cerulík v našich podmienkach za dlhodobo módny materiál a nemyslí si, že by raz na našom trhu neboli žiadané. „Aspoň vtedy nie, keď cena textilných výrobkov bude takmer porovnateľná skoženými," upresnil riaditeľ slovenskej firmy, ktorá vyrába na Slovensku i vzahraničí.
K CERO zaujala v minulosti akciou bunda za korunu, ktorá bola podmienená kúpou iného výrobku. „Naša reklama hovorí pravdu," zdôraznil šéf firmy. „Bunda za korunu je samozrejme podmienená nákupom iného tovaru. V reklame má časové limity a nedajú sa vnej vždy dopovedať podrobnosti. Vždy však platí, že naše akcie sú výhodné, zaujímavé a kupujúci ich radi využívajú."
Firma v súčasnosti v reklame uprednostňuje reklamné médiá, propaguje sa v televízii, rozhlase, týždenníkoch, mesačníkoch, časopisoch a okrem toho na bilbordoch. Jej reklamnou filozofiou nie sú iba ľudia zo šoubiznisu. Pripravuje práve šot sneznámou tvárou, ktorá sa doň typovo hodí. Túto oblasť má pod palcom vlastné propagačné oddelenie. Vedenie firmy nepokladá v reklame reakciu konkurencie za dôležitú.
Jana BEŇOVÁ
Autor: zur
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.