majstrovstiev Európy s koeficientom 5, Pohára východnej Európy, majstrovstiev Slovenska s koeficientom 4 a Pohár a Slovenskej republiky odštartuje už za deväť dní. V piatok 1. mája o 9.00 hod zíde zo štartovacej rampy pred štadiónom ŠK Matador prvá posádka, aby sa vydala v ústrety nástrahám náročnej rely, na ktorej čaká posádky 27 rýchlostných skúšok. Len niekoľko dní pred začiatkom sme boli zvedavý čo všetko organizátori stihli pripraviť, preto sme oslovili predsedu organizačného výboru Petra Novosada.
Do začiatku 34. ročníka Rallye Matador Tatry zostáva už len niekoľko dní. Môžete prezradiť posledné aktuálne informácie?
"Čo sa samotnej organizácie týka, ocitli sme sa pred záverečným špurtom a môžem povedať, že všetky základné otázky sú doriešené. Robíme už len takzvané kozmetické úpravy. K trati snáď len toľko, že sme dostali všetky povolenia. Pri zostavovaní sme akceptovali vlaňajšie pripomienky jazdcov a rýchlostnú skúšky smerom na Kvašov sme viac zatraktívnili. V tomto roku pribudla aj nová ereska Domaniža. Prvý máj je pre Púchov významný tým, že mesto bolo v tento deň oslobodené a rovnako 1. mája bola založená firma Matador. Rallye Matador Tatry chápeme v širších súvislostiach a jej súčasťou budú aj oslavy spomínaného výročia. Účastníci sa môžu tešiť na dobré trate i bohatý spoločenský program, ktorý vyvrcholí v sobotu pri vyhlásení výsledkov."
Vlani mala mestská rýchlostná skúška medzi divákmi priaznivý ohlas, no v tohtoročnom itinerári ju nenájdeme. Prečo?
"K tomuto kroku nás prinútila výstavba dialničného privádzača. V týchto dňoch sa začali zemné práce a tento úsek je neprejazdný."
Zmenila sa nielen trať, ale na rozdiel od vlaňajška, keď sa jazdilo počas víkendu, sa tohoto roku uskutoční súťaž v piatok a sobotu.
"Už vlani sme chceli súťaž usporiadať v čase osláv založenia firmy Matador, no nevyšlo nám to. Teraz sme zohľadnili aj skutočnosť, že štvrtok je voľný deň a preto sme na popoludnie naplánovali shakedown v Nosiciach, ktorý je ďalším spestrením tohtoročnej súťaže. Ďalším dôvodom bola aj snaha, aby sa posádky nemuseli ponáhľať hneď po súťaži domov, ale aby sa ešte v sobotu večer zabavili a mohli vychutnať atmosféru podujatia."
Štartová listiny sa zaplnila nielen domácimi, ale aj zahraničnými posádkami. Na štarte by sme mali privítať jazdcov z piatich štátov, pričom nechýbajú ani automobily v prevedení WRC.
"Záujem zahraničných posádok nás teší a posledné rozhodnutia niektorých padlo po poslednej súťaži v Česku. S definitívnou uzávierkou sme trocha počkali, pretože sme čakali na prihlášky, ktoré boli podané tesne pred Veľkonočnými sviatkami. Aj keď sa spomínaný zoznam prihlásených uzavrel, posledné slovo k štartovnej listine povie až technické preberanie."
V posledných rokoch patrila táto súťaž do spoločnosti európskych podujatí s koeficientom 2. V tomto roku Rallye Matador Tatry dostala od predstaviteľov FIA koeficient 5. Predpokladáme, že posledné slovo v tomto smere ešte nepadlo…
"Všetci priaznivci, ktorí sme znalí veci vieme, že tých dobre zorganizovaných súťaží je veľa, čiže veľa povolaných ale málo vyvolených. Nezáleží to len od toho, že súťaž je po všetkých stránkach dobre pripravená, čo je samozrejmosťou, ale na druhej strane z tej lepšej spoločnosti musí aj niekto vypadnúť aby ho druhý mohol nahradiť, pretože počet súťaží s vyššími koeficientmi je obmedzený. Naším prvoradým cieľom je päťku potvrdiť a budúci rok, ak nám bude zdravie slúžiť a všetko bude v poriadku, uchádzať sa o desiatku."
Autor: glo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.