je základňa jazdcov chudobná a tak na štarte v štyroch výkonnostných triedach sa predstavilo 25 pretekárov. Vari najchudobnejšia bola kráľovská divízia autokrosu divízie D3 do 4000 cm3, kde súťažili len dve buginy. O jednu viac bolo v rovnakej divízii do 1600 cm3, kde prvé body súťažili len jazdci košického tímu Motorsport Vlasatý. V plechových autách do 3500 cm3 dominoval ďalší Košičan Dobranský a najväčší boj zvádzali jazdci v divízii do 2000 cm3. O tom, že každý chcel na prvom podujatí vyhrať nebolo pochýb a tak už v rozjazdách si jazdci na trati nič nedarovali a tak nečudo, že po jednej z nich, v ktorej sa "ťukli" si to jazdci i mechanici vysvetľovali po slovensky - ručne. Škoda, že vášne prepukli až takým smerom a zabudlo sa na športového ducha.
Po niekoľko ročnej prestávke sa nechal prehovoriť Imrich Vlasatý na opätovný návrat na autokrosárske trate a samotné jazdy ukázali, že z predchádzajúceho jazdeckého umenia nič nezabudol. "O návrate som uvažoval už skôr, no rozhodnutie padlo až teraz," dôvodil svoje rozhodnutie I. Vlasatý. "Štartové pole je z roka na rok chudobnejšie, preto som sa rozhodol opäť súťažiť a nie pre body ale skôr z lásky k tomuto športu." Dlho očakávaný súboj otca a syna sa uskutočnil vo Fiľakovských Kľačanoch, kde bol podľa očakávania lepší Igor, ktorý s prehľadom vyhral nielen samotné rozjazdy, ale aj finále bolo v jeho réžii. "Z rána bola trať trošičku mokrá, ale postupne obschla a bola až pogumovaná ako asfalt. S buginou som bol spokojný, hoci sme ráno mali menšie problémy s potenciometrom škrtiacej klapky. Motor nemal správny výkon, avšak po výmene súčiastky to už bolo všetko tak ako má. Počas celého dňa sme sa snažili nastaviť pruženie buginy," povedal víťaz prvého domáceho podujatia v tisícšestovkách Košičan Igor Vlasatý. Škoda, že na úvod sezóny sa v tejto divízii predstavili len päť jazdcov, ktorí však nezostali nič dlžný svojej povesti. Slovenský autokros každoročne stráca na konkurencii a bez nej sa len ťažko dá presadiť na európskych podujatiach. "Napriek tomu, že som vyhral som z pretekov sklamaný, lebo som očakával, že sa predstavia Šutlák, Kalinič či mladý Adam," povedal I. Vlasatý.
V plechových autách divízie D1 do 3500 cm3 si prvenstvo vyjazdil Košičan Maroš Dobranski na Mazde 323. "Trať bola dobre pripravená a bol som prekvapený, že to esíčko hneď po štarte nechali. Z víťazstvom spokojný, hoci tentoraz to bolo skôr o technike ako o jazdeckom umení. Mne auto vydržalo, hoci som mal trocha problémy s vodou, no všetko dobre dopadlo," prezradil s úsmevom M. Dobranski. Blaško mal problémy s diferenciálom, Vlčkovi odišla prevodovka, keď nemohol zaradiť dvojku a na technické problémy doplatil aj Blanár. "V divízii nás bolo málo a nebolo s kým súťažiť, chýbali súboje, pretože súperi sa trápili s technikou a ja som doslova len odkrúžil. Každoročne jazdí menej áut a som z toho sklamaný," prezradil M. Dobranský. Dramatické súboje mohli diváci sledovať medzi dvojkolkami, kde si niektorí jazdci vliezli aj do vlasov, a na finále nebude v najlepšom spomínať Karol Šedivý, ktorému sa odtrhlo koleso.
Výsledky: divízia D3 do 1600 cm3: 1. Igor Vlasatý (Seat) 6:12,016, 2. Imrich Vlasatý + 10,169, 3. Peter Levkuš st.(Honda) + 35,608. Divízia D3 do 4000 cm3: 1. M. Marton (Ford Cosworth) 6:15,280. Divízia D1 do 2000 cm3: 1. M. Slížik (VW Golf) 6:56,048, 2. M. Pospíchal (Fiat Ritmo) + 2,739. 3. J. Machovič (VW Golf) + 5,519. Divízia D1 do 3500 cm3: 1. Maroš Dobransky (Mazda 323) 7:37,001, 2. R. Vlčko (Nissan Sanny) + 23,159, 3. R. Blaško (Lancia Integra) + 36,570.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.