šampióni museli najprv do CART (Montoya, Junqueira a naposledy aj Bourdais), či do inej série (F Nissan - Justin Wilson), než dostali príležitosť medzi elitou. Aká je teda budúcnosť formuly tritisíc?
Aj napriek relatívne nízkym nákladom je aj F3000-ka sužovaná recesiou a nad vodou ju drží hlavne atraktívnosť ako "predskokana" európskych pretekov F1. Mladí pretekári tak na vlastnej koži zažívajú atmosféru pretekov Grand Prix a majú príležitosť vyskúšať si známe okruhy. O vyrovnanosť sa stará technický predpis, ktorý umožňuje postaviť skladačku z jednotných komponentov (šasi (Lola), motora (Zytec), pneumatík (Avon), apd.,). To všetky tímy stavia na jednu štartovaciu čiaru a záleží potom už len od ich skúseností a schopností, čo s daným materiálom dokážu urobiť. Príkladom môže byť aj český pretekár Tomáš Enge, ktorý nám za štyri roky v F3000 pred očami vyrástol do svetovej špičky. Žiaľ, smolou pretekárov z malých krajín je, že nemajú za sebou dostatok silných sponzorov a sen o F1 sa im rozplynie realitou v FIA GT, CART, či IRL. Skupina okolo Antonína Charouza sa však poučila a po Tomášovi vsadila teraz na ďalšieho nádejného Čecha, Jarka Janiša. Charouz šiel dokonca tak ďaleko, že pre rok 2003 založil vlastný tím FIA F3000! Tím nesie názov Charouz I.S.R. Team a vznikol spojení s tímom P.S.M., pretože samostatný český tím by technický materiál dostal až tesne pred sezónou a chýbali by mu skúsenosti a technické zázemie. Tímu pomáha aj Christian Horner, ktorý založil tím Arden International (vlani v ňom štartoval Enge). Charouz tak chce svojmu zverencovi zabezpečiť ten najlepší materiál na výkonnostný rast. Výhodou je, že Janiš, ktorý v júly oslávi dvadsať rokov, je zo všetkých pilotov najmladší a v prvej sezóne (debutoval však na Monze 2001, keď zaskakoval za Engeho štartujúceho v F1) sa od neho neočakávajú žiadne veľké výsledky.
Favoritmi série sú po odchode Engeho, Bourdaisa, Pizzoniu, či Haberfelda nateraz Pantano (Durango), Wirheim (Arden), Freisacher (Red Bull Junior) a Ricardo Sperafico (Coloni). Do šampionátu sa vrátil Nicola Minassian, ktorý svojho času bojoval o titul s Junqueirom, no v CART neuspel a jeho skúsenosti sa rozhodol využiť nový tím Brand Motorsport. F3000-ka v novej sezóne stratila preteky v Brazílii a v Belgicku. Vracia sa tak k počtu desať podujatí za sezónu. Zmenou v pravidlách je zrušenie prvého kvalifikačného tréningu, ktorý sa stáva voľným tréningom a o postavení na štarte rozhodne iba jediný kvalifikačný tréning. Novinkou je, že za víťazstvo bude odteraz tím dostávať 100 tisíc dolárov (doteraz sa jazdilo bez finančnej odmeny) a naprázdno neodídu ani piloti, ktorí zvíťazili, zajazdili PP, či NK.
Prvé podujatie novej sezóny sa konalo súbežne s prvou európskou Grand Prix v Imole. Vo všeobecnosti je o tejto trati známe, že priebeh jej pretekov je zvyčajne veľmi nudný (nedá sa predbiehať) a tak aj tentokrát bolo veľmi dôležité postavenie na štarte. Pole position vyjazdil Švéd Wirdheim pred Freisacherom, debutujúcim Liuzzim a Ricardom Speraficom. Jarek Janiš skončil po problémoch s palivovou pumpou až pätnásty. Ešte horšie sa však Čechovi vodilo v sobotňajších pretekoch. V prvej zákrute zahrievacieho kola mu totiž jeho auto náhle vypovedalo službu a Janiš zostal nedobrovoľným divákom. V závode si suverénne počínal Bjorn Wirdheim, ktorý sa od prvého kola ujal vedenia a nikomu nedal ani najmenšiu príležitosť pripraviť ho o prvý triumf v F3000. Úspešne si svoje miesta ustáli aj Freisacher a Sperafico, ktorí celých 31.kôl v úctivej vzdialenosti krúžili za Švédom. Favorizovaný Pantano poškodil vozidlo v osemnástom kole kolíziou s Bellom a musel odstúpiť. O kúsok vzrušenia sa divákom v inak nudných pretekoch postarali iba Bell (po kolízii s Pantanom sa húževnato predieral dopredu) a chvíľu trojica Kiesa, Baumgartner a Minassian. Podobne ako v F1, aj šampionát F3000 sa v tejto sezóne boduje novým bodovacím systémom a tak v priebežnom poradí figuruje nasledujúcich osem (prvých) pretekárov:
Výsledky Imola F3000 (31. kôl 152,7 km): 1. Wirdheim (Arden) 52:15,743 (175,291 km/h), 2. Freisacher (RedBull Junior) + 0,307, 3. Sperafico (Coloni) + 24,149, 4. Liuzzi (redBull Junior) + 37,070, 5. Toccatelo (SuperNova) + 37,854, 6. Schroeder (Charouz ISR) + 41,010, 7. Gianmaria (Durango) + 55,997, 8. Nguyen (BCN) + 1:04,410. Druhé preteky sú na programe 3. mája na okruhu v Barcelone.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.