v tom už v Barcelone má nový model F2003-GA.
Nemecký superšampión na posledný víkend určite nikdy nezabudne. Po chybách v úvode šampionátu na neho doliehala obrovská ťarcha zodpovednosti, ktorú mohlo zhodiť iba očakávané víťazstvo na domácej trati. V tejto zložitej situácii však osud s Nemcom nemal zľutovanie a naložil mu ešte ďalší balvan v podobe kriticky sa zhoršeného zdravotného stavu jeho 55-ročnej matky Elizabeth. Mama Michaela a Ralfa Schumacherovcov trpela ťažkou cirhózou pečene, niekoľko dní pred pretekmi v Imole upadla do kómy a v nedeľu ráno zomrela. Obaja bratia v sobotu hneď po víťaznej kvalifikácii odleteli do nemocnice v Kolíne nad Rýnom s vedomím blížiaceho sa konca a po ich návrate v nedeľu ich FIA uvoľnila zo všetkých oficiálnych povinností. Do pretekov však Schumacherovci aj napriek týmto okolnostiam nastúpili a takýmto spôsobom vzdali posledný hold zosnulej matke. "Mamka nás vždy podporovala v tom čo sme robili a rada nás sledovala na motokárovej dráhe, ako spolu pretekáme. Som presvedčený, že aj teraz by si bola želala, aby sme v pretekoch štartovali," vyznal sa Michael, ktorého zronená tvár na stupňoch víťazov prezradila všetko. Na tlačovke po pretekoch Schumachera zastupoval jeho tímový šéf Jean Todt, ktorý s potláčaným dojatím odhalil aj druhú stranu "neporaziteľného" šampióna. "Michael si mohol vybrať sám, či bude štartovať. Myslím, že pre neho bolo veľmi dôležité, že včera mohol s bratom odcestovať do Nemecka. Určite sa potom cítil lepšie. V tíme Ferrari by sme nikdy netlačili na pilota, aby v pretekoch štartoval, keď sa na to necíti. Bola to jeho voľba a musím povedať, že táto voľba vzbudzuje úctu. Som presvedčený, že Michael ukázal akým je pretekárom i človekom a mrzí ma, že niektorí ľudia nechcú pochopiť aký skutočne je."
O Schumacherovom odhodlaní zvíťaziť nebolo pochýb už od piatkových prvých kôl. V prvej kvalifikácii zajazdil nový traťový rekord a v sobotu potvrdil formu päťdesiatym druhým pole position. Predpovede pred štartom hovorili o prípadných prehánkach, no nakoniec sa celé preteky odjazdili na suchej trati a päťnásobný majster sveta v nich najprv zajazdil nové najrýchlejšie kolo pretekov a v cieli zapísal už svoje 65 víťazstvo! Jediným, kto Michaelovi ako tak stačil bol v úvode brat Ralf, ktorému sa lepšie vydaril štart a viedol až do svojej zastávky v boxoch v 16. kole. Tímy Williams a Ferrari jazdili na tri zastávky, zatiaľ, čo McLaren ťažil z nižšej spotreby motorov mercedes a tankoval iba dvakrát. Ani to však tentoraz na "letiaceho" Michaela nestačilo, pretože Nemec si vedúcu pozíciu udržal už po druhej PIT STOP a suverénnym spôsobom "oddirigoval" zvyšok pretekov. Najväčšími súpermi stajne Ferrari boli v Imole už tradične piloti tímu Williams, ktorí sa však o lepšie umiestnenie pripravili sami. Montoya mal počas druhej zastávky problémy s tankovaním (palivový ventil vpustil málo paliva) a musel sa do boxov vrátil ešte raz o dve kolá neskôr (32. kolo) a Ralf po prvom tankovaní zaradil zlú rýchlosť a stratil cenné sekundy. Podobné problémy však pri druhom tankovaní stretli aj Räikkonena, ktorý tak v závere ponúkol šancu pre vyrovnane krúžiaceho Barrichella. Coulthard sa o lepšie umiestnenie, v pretekoch, kde sa predbiehať takmer nedá a o výsledku sa rozhoduje v boxoch a v kvalifikácii, pripravil už v sobotu chybou v zradnej dvojzákrute Rivazza, ktorá ho stála stratu asi pol sekundy a znamenala nevýhodné dvanáste miesto na štartovom rošte.
Prekvapením víkendu bol zasa Austrálčan Mark Webber, ktorý v kvalifikácii získal veľmi dobré piate miesto a rýchlejšie ako jeho jaguar R4 boli iba monoposty ferrari a williams! Žiaľ pretek už tak dobre pre "zelenú potvoru" nedopadol, pretože Mark najprv zle odštartoval, potom dostal trest za prekročenie rýchlosti v boxoch a nakoniec ho vyradila porucha. Napriek tomu však musíme registrovať posun vo výkonnosti tímu a nemali by sme pochybovať o tom, "zelení" začnú čoskoro zbierať body.
Víťazstvom sa Michael Schumacher vrátil do hry o titul, no na vedúceho Räikkonena stále stráca štrnásť bodov. Šampionát pokračuje štvrtého mája na katalánskom okruhu neďaleko Barcelony, kde by sa mal konečne predviesť nový model ferrari. Naopak McLaren ohlásil, že nasadenie MP4-18 odkladá najskôr do veľkej ceny Kanady, no Ron Dennis nevylúčil, že sa tak môže stať až na Grand Prix Veľkej Británie 20.júla!
Výsledky Imola: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:28:12,058 (207,894 km/h), 2. Räikkonen (mclaren) + 1,882, 3. Barrichello (ferrari) + 2,291, 4. R. Schumacher (williams) + 8,803, 5. Coulthard (mclaren) + 9,411, 6. Alonso (renault) + 43,689, 7. Montoya (williams) + 45,271, 8. Button (bar), 9. Panis (toyota), 10. Heidefeld (sauber), 12. da Matta (toyota), 13. Trulli (renault), - 1 kolo, 14. Pizzonia (jaguar), - 2 kolá, 15. Fisichella (jordan). (PP: M. Schumacher 1:22:327, NK: M. Schumacher 1:22,491 v 17. kole, Viedli: 1. - 15. kolo Ralf Schumacher, 16. - 18. k. M. Schumacher, 19. - 22. k. - Raikkonen, 23 .- 49. k. M. Schumacher, 50. k Barrichello, 51. - 62. k - M. Schumacher). Priebežné poradie MS jazdcov: 1. Räikkonen 32 bodov, 2. Coulthard 19, 3. MiSchumacher 18, 4. Alonso 17, 5. Barrichello 8, 6. R. Schumacher 13, 7. Fisichella a Montoya 10, 9. Frentzen 7, 10. Button a Villeneuve 3, 12. Heidfeld 1. Tímy: 1. McLaren-Mercedes 51, 2. Ferrari 32, 3. Renault 26, 4. Williams-BMW 23, 5. Jordan 10, 6. Sauber 8, 7. BAR 6.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.