ktoré podľa názoru expertov dotvárajú imidž podniku podstatne výraznejším spôsobom ako jeho oficiálne komuniké.
Skúmanie klebiet a odvodenie skúseností z nich predstavujú však iba časť "klebetológie". Jej nemenej dôležitou súčasťou je vedecká báza cielenej klebety, ktorá obvykle sleduje istý podnikový zámer a rozbieha sa, prirodzene, zhora. Treba však s ňou narábať veľmi opatrne, pretože môže mať aj nežiaduce dôsledky.
Príčiny klebetenia na pracovisku zhŕňajú znalci do tézy o jeho pozitívnom vplyve na náladu a zomknutosť kolektívu. V každom pracovnom spoločenstve jestvujú pletkárski králi, ktorých postavenie je o to suverénnejšie, o čo viac pravdy je na klebetách, čo šíria s pre nich typickým talentom na distribúciu "zaručene hodnoverných informácií".
Na spomínanej univerzite sa poslucháči oboznamujú aj s predpokladmi, ktoré musí spĺňať takáto osoba. Talianski sociológovia sa domnievajú, že klebeta slúži na pracovisku aj na využitie voľného času, pretože mnohí zamestnanci zostávajú do večerných hodín v práci iba na znak vernosti zamestnávateľovi.
Novým prvkom klebetenia je podľa znalcov kombinovanie pletiek hospodárskeho charakteru a fám okolo podnikateľovho súkromia. Zdá sa, že "katedry klebetológie", ktoré by hľadali odpovede na otázky o zrode, spôsobe šírenia a vplyve fám, nemusia byť vzdialenou budúcnosťou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.