štátnej skúšky aj zloženie skúšobnej komisie.
V tom študenti problém nevidia. V čom však áno, je objektivita hodnotenia na skúškach.
Hodnotenie pri ústnych skúškach býva neobjektívne
Väčšina štátnic je totiž ústna a študenti majú pocit, že hodnotenie komisie často závisí do nálady jej členov, ale aj od ich vedomostí. "Napríklad: vaša štátnica z ekonómie pozostáva z predmetov ako mikroekonómia, makroekonómia, hospodárska politika, svetová ekonomika, dejiny ekonomických teórií, atď. Vy však zistíte, že členovia komisie majú špecializáciu mikroekonómia a makroekonómia - takže otázky týkajúce sa hospodárskej politiky a svetovej ekonómie sú pre vás spásou, pretože o nich jednotliví členovia nemajú ani potuchy," vysvetľuje Mirka, študentka Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici.
Viac v prílohe Škola a rodina.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.