Korzár logo Korzár
Sobota, 24. júl, 2021 | Meniny má VladimírKrížovkyKrížovky

STV zarobila na hokeji milióny

Bratislava - Množstvo reklamy, ktorú dostali diváci pri sledovaní majstrovstiev sveta, je na obrazovkách Slovenskej televízie nebývalé. Aj keď

vedenie STV odmietlo zverejniť presnú sumu, prezradilo, že zisky z reklamy za apríl a máj by mali byť najväčšie za posledných 6 rokov, odkedy na trh nastúpila televízia Markíza.

"Je to výsledkom majstrovstiev, ale aj všeobecne rastúcej sledovanosti programov STV," hovorí člen krízového manažmentu Branislav Záhradník. Podľa nášho odhadu, kde sme zohľadnili počet reklám, cenník firmy Arbo media, ktorá je výhradným dodávateľom reklamy pre STV, možné zľavy či sponzoring, by sa suma, ktorú televízia získala, mala pohybovať okolo 10 miliónov korún.

Zisky z majstrovstiev chce STV podľa Záhradníka použiť na skvalitnenie iných programov.

Televízia nevysielala reklamu len v prestávkach medzi tretinami, ale aj počas tzv. power breakov. Rada pre vysielanie a retransmisiu si myslí, že zákon to neumožňuje, a dvakrát na to STV upozornila. Ústredný riaditeľ Richard Rybníček sa však ohradil, že zákon stanovuje, že televízie smú vysielať reklamy počas prestávok, "nehovorí však, či ide o prestávky medzi dvoma tretinami, alebo počas power breakov". Pripomenul, že reklamu tak vysiela aj Česká televízia.

Sledovanosť zatiaľ nie je známa, výsledky budú až približne o 3 týždne. Vedenie STV však verí, že majstrovstvá zaujali viac divákov ako minulý rok. "Sledovanosť prvých zápasov bola vyššia ako v roku 2001," povedal Záhradník. Len finálový zápas bude mať pravdepodobne nižšiu sledovanosť - pred rokom ho videlo rekordných približne 2,7 milióna divákov.

STV odvysielala najviac zápasov zo všetkých televízií v Európe. Česká televízia ich dávala len 25. Štáb STV vo Fínsku stál televíziu podľa Záhradníka asi pol milióna.

Ceny reklamy boli počas majstrovstiev vyššie na STV 2 ako na STV 1. Tradične to býva naopak. Cena reklamy sa vždy odvíja od sledovanosti programu. "Reklamné časy počas majstrovstiev boli vypredané okrem power brejkov," hovorí Záhradník. Cena za reklamu rástla s odohranými tretinami, sledovanosť tretích tretín bola podľa neho najvyššia. Cenu určovali podľa sledovanosti v minulom roku.

Zverejnený cenník spoločnosti Arbo média ukazuje, že cena reklamy sa pohybovala od 75- do 400-tisíc korún. "Netto cena (po zľavách a bonusoch pre klienta) je predmetom obchodného tajomstva a nie je možné ju zverejňovať," povedal Záhradník.

Napríklad podľa cenníka stála reklama pri boji o bronz od 290- do 340-tisíc, ak by v zápase nehralo Slovensko, bolo by to od 190- do 250-tisíc.

Najdlhší spot v power breaku mohol mať 35 sekúnd. Cena sa pohybovala od 80- do 290-tisíc korún. "Na ceny power breakov sa neposkytuje zľava!" upozornila v cenníku Arbo media. Ak si zadávateľ objednal reklamu tesne pred finále, musel rátať s 30-percentnou prirážkou.

(hr)

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  3. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  4. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  5. Od Česka až po Jadran
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  7. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Deti často nie sú na letnú škôlku alebo tábor vhodne pobalené
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 13 151
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 6 922
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 213
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 898
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 5 294
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 760
  7. Od Česka až po Jadran 3 065
  8. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 3 064
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 027
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 248
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský

Matovič stále nezverejnil, či sa očkovacia lotéria oplatí.


22. júl
OH Tokio 2020 / 2021 - deň 1: V akcii je aj Juraj Tužinský.

Sledujte prvý deň letnej olympiády minútu po minúte.


4 h
Predseda NR SR Boris Kollár a minister zdravotníctva SR Vladimír Lengvarský.

Čo je to falošná menšinovosť a prečo ju politici ľúbia.


14 h
Juraj Tužinský.

Pištoliar Tužinský bude súťažiť v sobotu ráno nášho času.


Miloslav Šebela 22 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop