vedenie STV odmietlo zverejniť presnú sumu, prezradilo, že zisky z reklamy za apríl a máj by mali byť najväčšie za posledných 6 rokov, odkedy na trh nastúpila televízia Markíza.
"Je to výsledkom majstrovstiev, ale aj všeobecne rastúcej sledovanosti programov STV," hovorí člen krízového manažmentu Branislav Záhradník. Podľa nášho odhadu, kde sme zohľadnili počet reklám, cenník firmy Arbo media, ktorá je výhradným dodávateľom reklamy pre STV, možné zľavy či sponzoring, by sa suma, ktorú televízia získala, mala pohybovať okolo 10 miliónov korún.
Zisky z majstrovstiev chce STV podľa Záhradníka použiť na skvalitnenie iných programov.
Televízia nevysielala reklamu len v prestávkach medzi tretinami, ale aj počas tzv. power breakov. Rada pre vysielanie a retransmisiu si myslí, že zákon to neumožňuje, a dvakrát na to STV upozornila. Ústredný riaditeľ Richard Rybníček sa však ohradil, že zákon stanovuje, že televízie smú vysielať reklamy počas prestávok, "nehovorí však, či ide o prestávky medzi dvoma tretinami, alebo počas power breakov". Pripomenul, že reklamu tak vysiela aj Česká televízia.
Sledovanosť zatiaľ nie je známa, výsledky budú až približne o 3 týždne. Vedenie STV však verí, že majstrovstvá zaujali viac divákov ako minulý rok. "Sledovanosť prvých zápasov bola vyššia ako v roku 2001," povedal Záhradník. Len finálový zápas bude mať pravdepodobne nižšiu sledovanosť - pred rokom ho videlo rekordných približne 2,7 milióna divákov.
STV odvysielala najviac zápasov zo všetkých televízií v Európe. Česká televízia ich dávala len 25. Štáb STV vo Fínsku stál televíziu podľa Záhradníka asi pol milióna.
Ceny reklamy boli počas majstrovstiev vyššie na STV 2 ako na STV 1. Tradične to býva naopak. Cena reklamy sa vždy odvíja od sledovanosti programu. "Reklamné časy počas majstrovstiev boli vypredané okrem power brejkov," hovorí Záhradník. Cena za reklamu rástla s odohranými tretinami, sledovanosť tretích tretín bola podľa neho najvyššia. Cenu určovali podľa sledovanosti v minulom roku.
Zverejnený cenník spoločnosti Arbo média ukazuje, že cena reklamy sa pohybovala od 75- do 400-tisíc korún. "Netto cena (po zľavách a bonusoch pre klienta) je predmetom obchodného tajomstva a nie je možné ju zverejňovať," povedal Záhradník.
Napríklad podľa cenníka stála reklama pri boji o bronz od 290- do 340-tisíc, ak by v zápase nehralo Slovensko, bolo by to od 190- do 250-tisíc.
Najdlhší spot v power breaku mohol mať 35 sekúnd. Cena sa pohybovala od 80- do 290-tisíc korún. "Na ceny power breakov sa neposkytuje zľava!" upozornila v cenníku Arbo media. Ak si zadávateľ objednal reklamu tesne pred finále, musel rátať s 30-percentnou prirážkou.
(hr)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.