Korzár logo Korzár

STV zarobila na hokeji milióny

Bratislava - Množstvo reklamy, ktorú dostali diváci pri sledovaní majstrovstiev sveta, je na obrazovkách Slovenskej televízie nebývalé. Aj keď

vedenie STV odmietlo zverejniť presnú sumu, prezradilo, že zisky z reklamy za apríl a máj by mali byť najväčšie za posledných 6 rokov, odkedy na trh nastúpila televízia Markíza.

"Je to výsledkom majstrovstiev, ale aj všeobecne rastúcej sledovanosti programov STV," hovorí člen krízového manažmentu Branislav Záhradník. Podľa nášho odhadu, kde sme zohľadnili počet reklám, cenník firmy Arbo media, ktorá je výhradným dodávateľom reklamy pre STV, možné zľavy či sponzoring, by sa suma, ktorú televízia získala, mala pohybovať okolo 10 miliónov korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zisky z majstrovstiev chce STV podľa Záhradníka použiť na skvalitnenie iných programov.

Televízia nevysielala reklamu len v prestávkach medzi tretinami, ale aj počas tzv. power breakov. Rada pre vysielanie a retransmisiu si myslí, že zákon to neumožňuje, a dvakrát na to STV upozornila. Ústredný riaditeľ Richard Rybníček sa však ohradil, že zákon stanovuje, že televízie smú vysielať reklamy počas prestávok, "nehovorí však, či ide o prestávky medzi dvoma tretinami, alebo počas power breakov". Pripomenul, že reklamu tak vysiela aj Česká televízia.

Sledovanosť zatiaľ nie je známa, výsledky budú až približne o 3 týždne. Vedenie STV však verí, že majstrovstvá zaujali viac divákov ako minulý rok. "Sledovanosť prvých zápasov bola vyššia ako v roku 2001," povedal Záhradník. Len finálový zápas bude mať pravdepodobne nižšiu sledovanosť - pred rokom ho videlo rekordných približne 2,7 milióna divákov.

SkryťVypnúť reklamu

STV odvysielala najviac zápasov zo všetkých televízií v Európe. Česká televízia ich dávala len 25. Štáb STV vo Fínsku stál televíziu podľa Záhradníka asi pol milióna.

Ceny reklamy boli počas majstrovstiev vyššie na STV 2 ako na STV 1. Tradične to býva naopak. Cena reklamy sa vždy odvíja od sledovanosti programu. "Reklamné časy počas majstrovstiev boli vypredané okrem power brejkov," hovorí Záhradník. Cena za reklamu rástla s odohranými tretinami, sledovanosť tretích tretín bola podľa neho najvyššia. Cenu určovali podľa sledovanosti v minulom roku.

Zverejnený cenník spoločnosti Arbo média ukazuje, že cena reklamy sa pohybovala od 75- do 400-tisíc korún. "Netto cena (po zľavách a bonusoch pre klienta) je predmetom obchodného tajomstva a nie je možné ju zverejňovať," povedal Záhradník.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad podľa cenníka stála reklama pri boji o bronz od 290- do 340-tisíc, ak by v zápase nehralo Slovensko, bolo by to od 190- do 250-tisíc.

Najdlhší spot v power breaku mohol mať 35 sekúnd. Cena sa pohybovala od 80- do 290-tisíc korún. "Na ceny power breakov sa neposkytuje zľava!" upozornila v cenníku Arbo media. Ak si zadávateľ objednal reklamu tesne pred finále, musel rátať s 30-percentnou prirážkou.

(hr)

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  2. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  5. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  6. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  7. Nové Planeo v Košiciach
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 722
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 6 430
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 805
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 4 115
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 654
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 578
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 546
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 303
  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLIV.
  2. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Odiham castle
  3. Veronika Michalčíková: Rím (1): Sväté brány - štyri miesta, štyri skvosty
  4. Ján Škerko: Príbeh Róberta Fica: Keď ideológia zmizne v dyme eurofondov
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka)
  6. Dagmar Szabó: "Keď zhasne detská izba" – Svedectvo o tom, prečo bojujem za návrat detí domov
  7. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Politikům se nevěří, politikové se kontrolují.
  8. Otilia Horrocks: Kancelár F. Merz : " Nechcem konflikty, ale keď bude treba musíme niečo spraviť"
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 42 530
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 153
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 208
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 448
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 618
  6. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 440
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto? 4 162
  8. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel 4 008
  1. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  2. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  3. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  5. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  6. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  7. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  8. Tupou Ceruzou: Žiačik
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLIV.
  2. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Odiham castle
  3. Veronika Michalčíková: Rím (1): Sväté brány - štyri miesta, štyri skvosty
  4. Ján Škerko: Príbeh Róberta Fica: Keď ideológia zmizne v dyme eurofondov
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka)
  6. Dagmar Szabó: "Keď zhasne detská izba" – Svedectvo o tom, prečo bojujem za návrat detí domov
  7. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Politikům se nevěří, politikové se kontrolují.
  8. Otilia Horrocks: Kancelár F. Merz : " Nechcem konflikty, ale keď bude treba musíme niečo spraviť"
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 42 530
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 153
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 208
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 448
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 618
  6. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 440
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto? 4 162
  8. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel 4 008
  1. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  2. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  3. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  5. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  6. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  7. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  8. Tupou Ceruzou: Žiačik

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu