Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si BMW 520d

Motoristi, ktorí čítajú odborné motoristické časopisy alebo surfujú po internete na stránkach, venovaných motorizmu, už možno vedia, že mníchovská

automobilka BMW nedávno zverejnila informácieo novej generácii svojho päťkového radu, ktorý čoskoro príde na trh. Samozrejme, že nový päťkový bavorák predstavíme na niektorej z budúcich motostrán, ale tentoraz sa ešte budeme stručne a naposledy venovať jednému modelu z terajšieho typového radu 5. Ide o model 520d, ktorý nám tlačové oddelenie automobilky BMW poskytlo na cestu z Mníchova do Ženevy (na autosalón) a späť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno spomenúť, že prvá generácia vozidiel BMW s novým číselným označením, začínajúcim číslicou 5 (nasledujúce dvojčíslo zvyklo udávať zdvihový objem motora v decilitroch, ale v súčasnosti to už celkom neplatí), bola predstavená už v roku 1972. Druhá generácia pätiek prišla na trh v januári 1988 a v septembri 1995 bola predstavená terajšia generácia päťkového radu. Odvtedy bol tento rad niekoľko ráz mierne modernizovaný a sortiment motorov bol rozšírený o veľmi moderné turbodieselové i zážihové jednotky. Limuzína päťkového radu je postavená na podvozku s rázvorom 2 830 mm, pričom všetky hlavné časti oboch náprav sú zhotovené z ľahkého hliníka. Vozidlo je dlhé 4 775 mm, široké 1 800 mm a vysoké 1 435 mm. Pre päťku je k dispozícii celkove osem motorov, z toho tri sú vznetové. Model 520d je vystrojený dvojlitrovým turbodieselovým motorom so štyrmi ventilmi na valec. Svojímvýkonom rovných 100 kW je tento motor najslabším motorom z elého sortimentu pohonných jednotiek tohto radu. Pre porovnanie možno uviesť, že najvýkonnejší 4,4-litrový zážihový vidlicový osemvalec má viac než dvojnásobný výkon 210 kW. Dvojlitrový turbodiesel však disponuje pomerne vysokým krútiacim momentom 280 Nm pri 1 750 ot/min, čo je viac, ako je krútiaci moment 2,2-litrového i 2,5-litrového zážihového motora. Mimoriadne silnou stránkou vznetovhé dvojlitrového motora je však jeho úspornosť. Model 520d má pri jazde v meste normovanú priemernú spotrebu 7,8 l/100 km a celková priemerná spotreba tohto modelu je len 5,9 l/100 km. To najlepšie ale ešte len príde: normovaná spotreba pri jazde mimo mesta je pre toto vozidlo, ktoré už prázdne váži temer 1 600 kg, len neuveriteľných 4,7 l/100 km. Firma BMW teda ukázala, že aj vo veľkej a pohodlnej limuzíne sa dá voziť úsporne. Pretože palivová nádrž má objem 70 litrov, nie je s vozidlom problém prejsť bez dotankovania aj tisíc kilometrov. My sme s vozidlom prešli celkovo temer 1 600 kilometrov, pričom palubný počítač nás "tešil" informáciou, že priemerná spotreba sa pohybuje niekde medzi 6,2 a 6,4 l/100 km. Pravda, väčšinou sme sa pohodlne "viezli" po šviajčarskych diaľniciach, na ktorých neradno pretekať a prekračovať maximálnu povolenú rýchlosť 120 km/h. pravda, rubom mince úspornosti sú poslabšie dynamické vlastnosti. BMW 520d zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 206 km/h, zatiaľ čo najvýkonnejší model 540i zrýchli na stovku za 6,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Prednosťou bavoráckych dieselov je aj ich mimoriadne nízka hlučnosť, takže počas jazdy len cvičené ucho rozozná, že sedíte v aute, do ktorého nádrže treba tankovať naftu. Vodiča v pohodlnej päťkovej limuzíne skutočne nič neprekvapí všetky ovládacie prvky sú tam, kde ich intuitívne čaká. Asi netreba zdôrazňovať, že konštruktéri firmy BMW mimoriadne dbajú o bezpečnosť cestujúcich a preto sú všetky modely radu 5 sériovo vystrojené dvomi čelnými airbagmi, dvomi bočnými a dvomi hlavovými airbagmi pre vpredu sediacich cestujúcich, a za príplatok môžu byť bočnými a hlavovými airbagmi chránení aj cestujúci na zadných sedadlách. Do sériového výstroja modelu 520d patrí aj antiblokovací systém, stabilizačný systémkombinovaný so sytémom trakčnej kontroly (ASC+T), palubný počitač a klimatizačný systém. Firma BMW tvrdí, že všetky jej modely poskytujú Freude am Fahren, teda radosť z jazdy. Tú sme s modelom 520d mali a dúfame, že ju čoskoro budeme mať aj s niektorým z modelov päťkového radu najnovšej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Takto chutí zlato
  2. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  4. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  5. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  8. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 483
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 922
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 4 939
  4. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 687
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 654
  6. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 052
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 2 364
  8. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 2 308
  1. Matej Galo: Pán premiér, vypadnite už do politického dôchodku!
  2. Soňa Bulbeck: O nehodnom synovi a V-klube...
  3. Štefan Šturdzík: Je ešte Markíza nezávisle médium alebo sa len tak tvári.
  4. Dagmar Szabó: Lúč pre Dieťa – už 10 rokov svetlo nádeje pre deti a rodiny
  5. Daniel Guľaš: Od luxusu k populizmu: Ako RCH a Filip Turek inšpirujú Mazureka a Uhríka
  6. Irena Šimuneková: Štefanikova vyhliadka
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj
  8. Viktor Pamula: Nenecháme si vziať 17. November
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 443
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 475
  3. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 368
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 462
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 7 369
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 695
  7. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 657
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 484
  1. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  2. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  3. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  4. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  5. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  7. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  8. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V ideálnom zdravotníctve by ženy dostávali správne informácie a diagnózy.


5
Montáž a výroba automobilov Škoda Superb, Škoda Superb Combi a Volkswagen Passat v bratislavskom závode Volkswagen.

Jaguar Land Rover nevylučuje opatrenia.


8
Najlepšie reštaurácie na Slovensku.

Jediná reštaurácia získala štyri čiapky.


Explózia pilierov na moste.

Vojnu na Ukrajine sledujeme minútu po minúte.


a 5 ďalší 30
  1. Matej Galo: Pán premiér, vypadnite už do politického dôchodku!
  2. Soňa Bulbeck: O nehodnom synovi a V-klube...
  3. Štefan Šturdzík: Je ešte Markíza nezávisle médium alebo sa len tak tvári.
  4. Dagmar Szabó: Lúč pre Dieťa – už 10 rokov svetlo nádeje pre deti a rodiny
  5. Daniel Guľaš: Od luxusu k populizmu: Ako RCH a Filip Turek inšpirujú Mazureka a Uhríka
  6. Irena Šimuneková: Štefanikova vyhliadka
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj
  8. Viktor Pamula: Nenecháme si vziať 17. November
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 443
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 475
  3. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 368
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 462
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 7 369
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 695
  7. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 657
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 484
  1. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  2. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  3. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  4. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  5. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  7. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  8. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu