zvratov. Úradujúci majster sveta Fín Markus Grönholm dokázal po tretí raz v tejto sezóne zvíťaziť a v priebežnom poradí sa prepracoval na druhé miesto s dvojbodovou stratou na vedúceho jazdca a tímového kolegu Richarda Burnsa. K víťazstvu Fínovi pomohlo zaváhanie skúseného "El Matadora" Carlosa Sainza, ako aj skvelý výkon v poslednej tretej etape. Španielsky veterán 41-ročný Carlos potvrdil, že dravosť mu nechýba a argentínska rely mu sedí, veď tu dva razy vyhral, niekoľkokrát bol druhý a raz tretí. Na poslednom podujatí sa obral o tretie víťazstvo vlastnou chybou. Citroen mal pred poslednou etapou sľubnú šancu na celkové prvenstvo, avšak nakoniec sa to skončilo miernym sklamaním. Za predčasný príjazd do časovej kontroly v servisnej zóne dostal Carlos penalizáciu, ktorá ho stále priebežné prvé miesto. Potom však ukázal, že patrí medzi skúsených jazdcov, zabojoval a skončil na druhom mieste, ktoré je už 86. umiestnením na stupňoch víťazov v jeho bohatej kariére. "Domnievam sa, že náš výsledok na tejto súťaži sa počíta, i keď viem, že chybou som sa pripravil o vytúžené víťazstvo. Veľmi ma to mrzí hlavne kvôli tímu," povedal dvojnásobný majster sveta Carlos Sainz, ktorého od víťazstva delilo len 26,6 sekundy.
Po prvom dni bol Markus až na šiestom mieste a na vedúceho pretekára Carlosa strácal viac ako minútu, no v druhej etape zatiahol a prebojoval sa na druhú priečku za Marka Martina, ktorý mal náskok 15, 2 sek. Ten však hneď v prvej ereske poslednej etape pre problémy s tlakom oleja zostal stáť a Marcus si s prehľadom udržal prvú priečku až do cieľa argentínskej rely. "V prvej etape som urobil chybu a vedel som, že ak chcem pomýšľať na prvenstvo tak ma čakajú náročné dve etapy. Auto aj vďaka dobrej práci mechanikov išlo fantasticky a som rád, že nakoniec sa mi podarilo vyhrať. Bolo to druhé víťazstvo za sebou a je to veľmi dobé. Musím priznať, že v druhej i tretej etape som išiel dosť riskantne a vyšlo to," prezradil po skončení súťaže úradujúci majster sveta. Úspech Peugeotu potvrdil tretím miestom Richard Burns, ktorý prišiel o druhú priečku v poslednej rýchlostnej skúške, keď mal problémy s turbom, štvrtý v cieli bol Hari Rovanperä. "V tejto sezóne sa mi príliš nedari, preto so štvrtým miestom som spokojný," povedal Rovenperä.
Sklamaný bol Estónec Marko Martin, ktorý po dvoch etapách viedol, no problémy s tlakom oleja zahatali jeho cestu k prvému triumfu na MS. "Mrzí ma to, lebo veľmi som chcel uspieť, avšak technika bola proti a jednoducho sa nedalo pokračovať, auto nešlo. Nemali sme potrebnú porciu šťastia, no verím, ž enabudúce to bude už iné," povedal M. Martin.
Výsledky: 1. Marcus Grönholm (Fín.) Peugeot 4:14:45 h, 2. Carlos Sainz (Šp.) Citroen + 26,6 s, 3. Richard Burns (V. Brit.) Peugeot +1:12,8, 4. Harri Rovänperä (Fín.) Peugeot +2:19,3, 5. Petter Solberg (Nór.) Subaru + 3:11,4, 6. Didier Auriol (Fr.) Škoda + 7:58,5, 7. Toni Gardemeister (Fín.) Škoda + 8:33,7, 8. Francois Duval (Belg.) Ford + 11:55,3, 9. Tošihiro Arai (Jap.) Subaru + 20:01,7, 10. Gabriel Raies (Arg.) Toyota + 20:03,4. Priebežné poradie MS (po 5. podujatiach): 1. Burns 32 bodov, 2. Grönholm 30, 3. Sainz 24, 4. Sebastien Loeb (Fr.) Citroen 17, 5. Colin McRae (V. Brit.) Citroen 17, 6. Solberg 13, 7. Markko Märtin (Est.) Ford 13, 8. Tommi Mäkinen (Fín.) Subaru 11, 9. Duval 9, 10. Gardemeister 9. Pohár konštruktérov: 1. Peugeot 65 b, 2. Citroenn 52, 3. Ford 29, 4. Subaru 27, 5. Škoda 19, 6. Hyundai 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.