Slovensku, ba aj v bývalom Československu?
V roku 1949 bolo definitívne rozhodnuté, že trasa novej Trate družby povedie z Margecian do Košíc údolím rieky Hornád. Pod vrchom Bujanov (756 m n. m.) mal byť postavený za dva a pol roka. Pôvodný termín odovzdania tohoto úseku Trate družby bol určený na rok 1952. Po veľkých ťažkostiach s rozbehom stavby začiatkom februára 1951 začali raziť smerovú štôlňu. Obrovské problémy, ktoré sprevádzali výstavbu v náročných geologických podmienkach, pôvodný termín posunuli. Tunel nakoniec vybudovali za vyše 370 miliónov Kčs. Do prevádzky ho odovzdali 5. 11. 1955, s novou Traťou družby. Posledná veľká rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v júli a auguste 1996. V tuneli pribudlo osvetlenie, znamenajúce zvýšenie bezpečnosti práce najmä pri opravách a pohybe službukonajúcich železničiarov v tuneli.
Autor: maj
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.