žiačky dievčenskej odbornej školy, odboru obchod a podnikanie. Pod záštitou švajčiarskej agentúry WIWAG, ktorá vznikla na podnet podnikateľa Ernsta Schmidtheinyho, ktorý nemal deti a chcel svoje hospodárske skúsenosti odovzdať novej generácii, bol založený fond podporujúci stredoškolskú kreativitu študentov. Slovensko patrí medzi krajiny, kde sa táto aktivita výborne osvedčila, a preto má svojich pokračovateľov aj v súčasnej dobe. Študenti môžu fingovanými spoločnosťami overiť svoje kvality a rozhodnúť sa, akým smerom by sa bolo dobre uberať. V rámci tohto týždňa boli vytvorené tri konkurenčné firmy, zaoberajúce sa fiktívnou výrobou šperkov, s kompletným vedením, obhajujúce si svoju činnosť napríklad na tlačových konferenciách, besedách s odborármi, pri točení reklamných spotov, či návrhoch a výrobe konkrétnych produktov." Prešli sme všetkými ťažkými rozhodnutiami ako ktorékoľvek veľké firmy. Keď nám na začiatku oznámili, že budeme ostávať dlhšie v škole, aby sme všetko stihli, a že budeme často v časovej tiesni, zdalo sa nám to smiešne, ale nakoniec nás práca začala baviť, a páčilo sa mi, že lektori nám boli veľmi nápomocní.", povedala na margo úspešného projektu predstaviteľka firmy Ónyx, Veronika Petričková. Každý deň spomínaného týždňa sa vyhodnocovala ročná činnosť vytvorených firiem s poetickými názvami ako Srdce oceánu (zrejme inšpirovanú klenotom z filmu Titanic), či tretej firmy - Perličky. Týždeň ukončila prednáška lektorky prešovského metodického centra, p. Harausovej, okrem nej žiačkam pri vedení firiem pomáhali p. prof.Miroslav Jac a srdcom projektu bola p. prof.Rozália Kvasková. Nakoniec firmy získali Certifikát kvality, na získanie ktorého bolo potrebných mnoho podkladov a počítačových správ, ale nádejné podnikateľky to napokon zvládli a značne obohatené novými profesnými skúsenosťami si budú ľahšie hľadať miesto na podnikateľskom poli.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.