budova vedenia, je na predaj.
Železnice SR a Železničná spoločnosť ju ponúkli na predaj prostredníctvom inzerátov. "V pondelok vyšiel prvý inzerát a teraz sú už traja záujemcovia o kúpu," povedal hovorca Železníc SR Ján Keresteš. Záujemcov v najbližšom čase prevedú staveniskom, ukážu im projekty a podľa ponúk sa rozhodnú, komu ho predajú.
V jame je obrovský žeriav a včera v nej pracovalo asi dvadsaťpäť robotníkov, ktorí stavali podzemné podlažia. Armovali, zvárali, zbíjali dosky, pripravovali sa na betónovanie ďalšieho podlažia.
Vyhĺbenie jamy a stavba podzemných podlaží stála doteraz železnice okolo 66 miliónov korún. "Za našu firmu to bolo 21,3 milióna plus pozemok, ostatné náklady hradila Železničná spoločnosť," povedal Keresteš.
Pôvodne malo nad jamou stáť sto bytov pre železničiarov. Železnice sa pred časom rozdelili na dve spoločnosti - Železnice SR a Železničnú spoločnosť. Budova pôvodného generálneho riaditeľstva ostala Železniciam SR, ale Železničná spoločnosť chcela tiež svoju budovu, a tak sa plány menili. Železnice SR nemali postaviť sto, ale iba dvadsať bytov plus garáže (dohromady za zhruba 100 miliónov) a Železničná spoločnosť tam mala mať modernú administratívnu budovu s garážami (za 400 miliónov).
Vedenie oboch železničiarskych firiem predpokladá, že z predaja získajú najmenej toľko, koľko do hĺbenia jamy a výstavby podzemia investovali. Podľa našich informácií sa železničiari nechystajú v dohľadnom čase hĺbiť ďalšiu jamu.
Informácie, že zadlžení železničiari si neďaleko centra Bratislavy stavajú polmiliardovú budovu, zverejnil denník SME v čase, keď sa vedenie rozhodovalo, že zruší osobnú dopravu na regionálnych tratiach. Regionálne trate boli stratové a železnice nemali na ich prevádzku peniaze. Minister dopravy železničiarom zakázal pokračovať vo výstavbe. Nepáčilo sa mu plytvanie peniazmi, no osobnú zodpovednosť za to, že zadlžené železnice míňajú na výstavbu úradníckych kancelárií, nevyvodil.
Napriek zákazu ministra museli stavbári v jame pracovať ďalej, lebo hrozil zosuv pôdy a zrútenie vedľajších budov do nej.
Autor: rf
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.