roku 1997, bol prvým veľkosériovo vyrábaným osobným automobilom s hybridným pohonom celkovo sa predalo vyše 110 000 týchto vozidiel. Nový Prius je väčší, rýchlejší a ekonomickejší než doterajší model, v porovnaní s ktorým produkuje o 30 % menej škodlivých emisií. Prius druhej generácie je postavený na novej podvozkovej plošine s rázvorom 2 700 mm (o 152 mm viac ako doteraz). Modernizovaná päťmiestna karoséria má súčiniteľ odporu vzduchu len 0,26 a je vystrojená zadnými dverami, čo spolu so sklopnými zadnými sedadlami umožňuje variabilné využitie vnútorného priestoru. Vozidlo má dĺžku 4 445 mm, šírku 1 725 mm a výšku 1 490 mm. Hybridný hnací systém je tvorený 1,5-litrovým zážihovým motorom výkonu 57 kW a elektromotorom výkonu 50 kW. Celkový maximálny výkon je vzhľadom na rozdielne výkonové charakteristiky oboch motorov len 82 kW, a to pri rýchlosti 85 km/h a viac. Inteligentný riadiaci systém sa stará o to, aby vozidlo bolo poháňané vždy len tou jednotkou, ktorá je pri danom režime najhospodárnejšia, prípadne kombináciou oboch jednotiek (pri akcelerácii). Zdrojom elektrickej energie sú nikel-metalhydridové akumulátory. Nový Prius je vystrojený elektroimpulzným systémom (by-wire) ovládania prevodovky, škrtiacej klapky i bŕzd. Namiesto klasickej páky na strednom tuneli sa na radenie prevodov používa počítačovému joysticku podobný pákový ovládač na prístrojovej doske. K efektívnosti hnacieho systému prispieva aj to, že energia brzdenia sa využíva na dobíjanie akumulátorov. Vozidlo je vystrojené inovatívnym klimatizačným systémom s elektrickým pohonom, ktorý môže byť v činnosti aj vtedy, keď spaľovací motor nepracuje a vozidlo je poháňané len elektromotorom. Hybridný Prius zrýchli z 0 na 100 km/h za menej než 11 sekúnd a na trh by sa mal dostať na jeseň.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.