Korzár logo Korzár

Toyota predstavila zmodernizovaný Prius

Japonská firma Toyota pedstavila druhú generáciu svojho typu Prius, vystrojeného hybridným systémom pohonu. Prius prvej generácie, uvedený na rh v

roku 1997, bol prvým veľkosériovo vyrábaným osobným automobilom s hybridným pohonom celkovo sa predalo vyše 110 000 týchto vozidiel. Nový Prius je väčší, rýchlejší a ekonomickejší než doterajší model, v porovnaní s ktorým produkuje o 30 % menej škodlivých emisií. Prius druhej generácie je postavený na novej podvozkovej plošine s rázvorom 2 700 mm (o 152 mm viac ako doteraz). Modernizovaná päťmiestna karoséria má súčiniteľ odporu vzduchu len 0,26 a je vystrojená zadnými dverami, čo spolu so sklopnými zadnými sedadlami umožňuje variabilné využitie vnútorného priestoru. Vozidlo má dĺžku 4 445 mm, šírku 1 725 mm a výšku 1 490 mm. Hybridný hnací systém je tvorený 1,5-litrovým zážihovým motorom výkonu 57 kW a elektromotorom výkonu 50 kW. Celkový maximálny výkon je vzhľadom na rozdielne výkonové charakteristiky oboch motorov len 82 kW, a to pri rýchlosti 85 km/h a viac. Inteligentný riadiaci systém sa stará o to, aby vozidlo bolo poháňané vždy len tou jednotkou, ktorá je pri danom režime najhospodárnejšia, prípadne kombináciou oboch jednotiek (pri akcelerácii). Zdrojom elektrickej energie sú nikel-metalhydridové akumulátory. Nový Prius je vystrojený elektroimpulzným systémom (by-wire) ovládania prevodovky, škrtiacej klapky i bŕzd. Namiesto klasickej páky na strednom tuneli sa na radenie prevodov používa počítačovému joysticku podobný pákový ovládač na prístrojovej doske. K efektívnosti hnacieho systému prispieva aj to, že energia brzdenia sa využíva na dobíjanie akumulátorov. Vozidlo je vystrojené inovatívnym klimatizačným systémom s elektrickým pohonom, ktorý môže byť v činnosti aj vtedy, keď spaľovací motor nepracuje a vozidlo je poháňané len elektromotorom. Hybridný Prius zrýchli z 0 na 100 km/h za menej než 11 sekúnd a na trh by sa mal dostať na jeseň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 211
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 229
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 046
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 065
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 761
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 174
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 633
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu