konkurencii na treťom mieste priebežného poradia, čo málokto čakal. Priznáva to aj samotný pretekár, že dosiahnuté výsledky ho príjemne prekvapili. "Vedel som, že v európsky šampionát sa jazdí na doraz a pretekári si na trati nič nedarujú. Konkurencia je silná a ráno pred pretekmi nikto z jazdcov nevie či sa dostane do finále alebo nie. Európa je v porovnaní s domácim šampionátom o niečom úplne inom a okrem techniky veľa záleží na jazdcovi i samotnom šťastí," hovorí Igor Vlasatý. V predchádzajúcich rokoch absolvoval počas ME jedny či dvoje pretekov, avšak v tejto sezóne sa rozhodol pretekár Motorsportu Vlasatý skúsiť šťastie v celom seriály. "Nešlo o žiaden mimoriadny podnet z vonku a nezískali sme ani nového sponzora. Dlho sme nad účasťou v majstrovstvách Európy uvažovali a pred začiatkom tejto sezóny sme si povedali že ideme do toho." Prvé podujatie ich čakalo v Portugalsku, pričom do Castelo Branco museli absolvovať 3300 km dlhú cestu. "Odchádzali sme do neznámeho prostredia, nevedeli sme nič o trati a na druhej strane museli sme brať aj náhradné diely, pretože nás v priebehu dvoch týždňov čakali dvoje preteky. Nevedeli sme ako sa bude správať náš autobus, ktorý takú dlhú štreku ešte neabsolvoval. Mali sme zo sebou nielen rezervný motor i prevodovku, ale aj ďalšie súčiastky a pre istotu s každej aspoň dve," hovorí I. Vlasatý. Pred odchodom nemal veľké oči, pretože ako povedal nedokázal sa porovnať s konkurenciou, ktorá oproti domácemu šampionátu i zóne je oveľa silnejšia. Jeho cieľom bolo prebojovať sa aspoň do finále. Tento cieľ sa mu podarilo splniť na doterajších podujatiach, pričom na poslednom v nemeckom Matschenbergu získal historické tretie miesto vo svojej divízii 3 do 1600 cm3.
"Trať v Castelo Branko bola náročná a štartovali sme z asfaltu a bol na nej hlboký piesok s koľajami. Jazdilo sa medzi betónovými panelmi a malá chybička na trati stála každého z nás riziko vyradenia. Veľmi dobre tam jazdili českí a nemeckí pretekári a mojim najväčším rivalom bol Hagen Stübner a rovnako aj českí jazdci. V jednom okamihu som bol vo finále dokonca druhý, avšak jeden z pretekárov ma blokoval a stratil som túto pozícii. A dojazdil som na štvrtom mieste," opísal prvé tohtoročné vystúpenie košický pretekár. Na druhom podujatí sa opäť prebojoval do finále, avšak v ňom už nemal toľko šťastia a po kolízii s Francúzom Vincendeauom a ďalšími sa dostal na zvodidlá a poškodil zavesenie ľavého predného kolesa. Nečakané vyradenie hneď v druhej zákrute ho vyradilo z bojov a skončil na desiatom mieste. Oveľa príjemnejšie sa mu rozprávalo po súťaži v Nemecku, ktorá sa uskutočnila počas uplynulého víkendu, kde si vyjazdil bronzovú priečku. "Bolo to náročné preteky, ktoré sa jazdili na úzkej trati, pričom tam bol jeden horizont, ktorý sa stal osudným pre viacerých pretekárov. V druhej rozjazde prvej série sa stala hromadná havária, na ktorú doplatil domáci a český pretekár, ktorých museli ošetriť v nemocnici. Dôvod havárie bol jednoduchý po skoku zostala na trati jedna bugina a traťový komisári neskoro signalizovali prekážku na trati a za horizontom zostalo všetkých osem bugín tejto rozjazdy. Po prvej rozjazde som bol tretí a druhú som spoločne s českými i holandskými neabsolvoval zo solidárnosti, pretože bola spísaná petícia, aby na tomto úseku bola lepšia signalizácia. Jazdci so štvorlitrovými buginami nastúpili a tak do tretej série som na želania otca nastúpil. Skončil som v nej na druhom mieste. Do finále som štartoval z tretieho radu a tesne pred štartom začalo pršať. Nestihli sme prezúvať a jazdil som piaty, po kolízii s Martym som bol chvíľu aj šiesty. Postupne som sa však predieral dopredu a mokrá trať mi sedela a skončil som tretí," prezradil po návrate domov I. Vlasatý. Doma sa príliš dlho neohrial, pretože počas tohto víkendu ho čakajú štvrté preteky seriálu majstrovstiev Európy v Lotyšku. Po troch podujatiach mu patrí v priebežnom hodnotení tretia priečka s 35 bodmi, keď na dvojicu nemeckých jazdcov Dennisa Engela stráca 12 a Hagena Stübnera 7 bodov. "Všetky tri preteky mi dali veľa nielen po jazdeckej stránke, ale i príprave buginy, ktorá je náročnejšia po všetkých stránkach. Nedokážem sa zatiaľ porovnávať s konkurenciou, pretože sezóna sa len rozbieha, no po jej skončení rád by som bol do desiateho miesta. Viacerí favoriti v doterajších troch podujatiach nazbierali menej bodov a iste budú v ďalších jazdiť tak, aby si svoje postavenie vylepšili, avšak ja by som chcel s nimi držať krok," vyznal sa I. Vlasatý. V stredu neskoro večer nabral jeho autobus s buginou i mechanikmi kurz Bauska do Lotyšska, kde sa koná už štvrté autokrosové zastavenie majstrovstiev Európy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.