náskok v priebežnom poradí šampionátu a potvrdil úlohu hlavného favorita na tohtoročný titul.
Ešte skôr však, než sa tímy stihli stretnúť v nádhernom prostredí rakúskych Alp neďaleko Spielbergu, zarezonovali v kuloároch dve zaujímavé informácie. Prvou bola správa z tábora tímu Coloni Motorsport, ktorá potešila hlavne českých fanúšikov motoristického športu. Tvrdila totiž, že Tomáš Enge dostal ponuku nahradil Maďara Baumgartnera minimálne na dva preteky. Manažment sústredený okolo českej závodnej špičky túto informáciu potvrdil a vybral si dokonca čas na rozmyslenie! My sme sa však krátko predtým stretli s Tomášom v Púchove a ten nám možnosť návratu do F3000 rezolútne vylúčil: "Bol by to krok späť." O to viac nás preto zaujímalo, ako situáciu vysvetlí pán Charouz. "Bol by to svojim spôsobom kanibalizmus voči vlastnému tímu (pozn.: tím bol vytvorený pre podporu Jarka Janiša), keby sme si navzájom kradli body," vynašiel sa manažér oboch pretekárov. Faktom však je, že krátkodobý (ani dlhodobí) návrat do F3000 by v Tomášovom prípade nebol riešením a možno si konečne pán Charouz spomenul na slová Alaina Prosta z konca roku 2001, ktorý českej "skupine" vytkol, že sa vracia do F3000 a neberie miesto hoci aj v najslabšom tíme F1. Spomínané miesto potom dostal Mark Webber a ten sa hneď zablysol v Austrálii a dnes má isté angažmán v tíme Jaguar Racing až do roku 2005! Hold, zasa sa raz potvrdilo, že menej je niekedy viac.
Druhou zaujímavou informáciou, ktorá preletela zákulisím série bola správa, že už na júnovom zasadaní Medzinárodnej automobilovej federácie padne návrh na premenovanie F3000-ky späť na F2 (pôvodný názov Formula dva sa používal do roku 1984). So zmenou názvu by však opäť mali prísť aj niektoré ďalšie úpravy pravidiel, ktoré by sérii vrátili pravý význam v autošporte a znížili náklady, ktoré prerieďujú štartové pole. Čo je pravdy na tejto informácii, tak na to si budeme musieť počkať do zasadania FIA.
Vráťme sa však na A1-Ring, ktorý síce ponúka tri výborné miesta na predbiehanie (Castrol, Remus a Gosser Curve), no vo vyrovnanej F3000-ke to veľmi nepomáha a zvyčajne sme aj tu svedkami nudnejších pretekov bez dramatického predbiehania. Inak tomu žiaľ nebolo ani teraz. Na prvých dvoch miestach sa nič nezmenilo od štartu až po cieľ, pretože obaja skúsení pretekári dokonale využili postavenie v prvom rade na štarte a pomaly sa všetkým vzdialili. Trochu zaujímavejšie to mal Talian Pantano, ktorý štartoval z piateho miesta a v treťom kole sa najprv prešmykol okolo Bella na miesto štvrté a o deväť kôl neskôr využil aj chybu krajana Liuzziho a usadil sa definitívne na treťom mieste. V pretekoch neboli kvalifikovaní iba dvaja pretekári, ktorí nedokázali krotiť svoju vášeň. Derek Bell (kolízia s Auingerom v 19.kole pri predbiehaní v 1.zákrute) a Yannick Schroeder (vyletel z trate v piatej zákrute tiež v 19.kole). Zaujímavým je pre nás hádam ešte štart Jarka Janiša, ktorému sa tréning veľmi nevydaril a štartoval až z desiateho miesta. V pretekoch sa na chvíľu dostal o dve priečky vyššie, no 29.kole to pri útoku na Schmidta prepálil a s ťažkosťami sa udržal na trati, vďaka čomu sa prepadol späť na desiate miesto. O dve kolá neskôr však Schmidt zastavil v boxoch s poruchou a tak sa Čechovi ušlo aspoň deviate miesto. "Škoda, že som nezískal body, no aj tak som spokojný, lebo som sa dnes veľa naučil. Dokázal som po celý čas jazdiť kontaktné časy so špičkou.". Či novo naučené českému pretekárovi prospelo, to sa dozvieme už v nasledujúcich pretekoch pravdy v Monte Carle, kde Jarda bude jazdiť po prvýkrát. Držme mu teda palce.
Výsledky F3000 (35. kôl 151,41 km): 1. Sperafico (Coloni) 49:08,126 min. (184,888 km/h), 2. Wirdheim (Arden) + 3,571, 3. Pantano (Durango) + 10,035, 4. Liuzzi (Red Bull Junior) + 19,243, 5. Toccacelo (SuperNova) + 21,528, 6. Kiesa (Den Bla Avis) + 27,403, 7. Bell (Arden) + 30,216, 8. Giebler (Den Bla Avis) + 31,037, 9. Janiš (Charouz ISR) + 31,447, 10. Baumgartner (Coloni) + 55,093. (PP: Sperafico 1:22,036, NK: Wirdheim 1:23,473 v 8. kole, Viedli: 1. - 35. kolo Sperafico). Priebežné poradie: 1.Wirdheim 26 bodov, 2. Pantano a Sperafico po 16, 4. Toccacelo 14, 5. Liuzzi 10, 6. Freisacher 8, 7. Janiš a Nguyen po 5, 9. Schroeder 4, 10. Kiesa a Schmidt po 3, 12. Baumgartner, Bell a Gianmaria po 2, 15. Giebler 1. Tímy: 1. Arden 28, 2. Coloni, Red Bull Junior a Durango po 18, 5. Super Nova 14, 6. Charouz ISR 9, 7. BCN 5, 8. Den Bla Avis 4, 9. Astromega 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.