dva body. Rakúske víťazstvo je však cennejšie o to viac, že jeho dosiahnutie skomplikovali nepredvídané ťažkosti s tankovaním paliva, ktoré dokonca vyvrcholili požiarom!
"Mechanikom sa asi zdalo, že som príliš vychladol, tak ma chceli trošku zohriať," zavtipkoval si po pretekoch Schumacher, no v čase, keď videl v spätnom zrkadlo plamene mu určite do smiechu nebolo. Čo sa stalo? V 23. kole, suverénne vedúci Nemec, prifrčal na pravidelnú zastávku do boxov, aby dotankoval palivo a vymenil pneumatiky. Všetko prebiehalo bez problémov až do chvíle, keď sa mechanik pokúsil vytiahnuť tankovacie zariadenie z nádrže. Na rozpálené vozidlo vytiekol benzín, ktorý sa okamžite vznietil a nasledovala prehliadka protipožiarnej pohotovosti. Okamžitý zásah požiarnikov netrval ani pätnásť sekúnd a Michael sa nielenže vrátil na tretie miesto, ale jeho "tankovací" čas bol (napriek nezvyčajným problémom) horší od vedúceho Montoyu iba o 12 a oproti druhému Räikkonenovi iba o 11 sekúnd! "Dve kolá pred týmto incidentom tankoval Rubens, ktorý mal problémy s tankovacou pištoľou a museli sme použiť Michaelovu pištoľ," vysvetľoval Jean Todt. "Keď dorazil Michael, zostalo v tryske trochu paliva z predošlého tankovania. To sa vylialo na vozidlo a vznietilo sa." Mimochodom dramatické zábery plameňov počas tankovania sme vo formule jeden nevideli (našťastie) už od veľkej ceny Nemecka v roku 1994 (31. júla), kedy sa niečo podobné stalo benettonu Josa Verstappena (vtedy Schumacherovho tímového kolegu).
Podobne ako pred dvoma týždňami v Španielsku, aj v Rakúsku predviedlo nové Ferrari vrcholnú formu a Michael Schumacher najprv zajazdil najrýchlejší čas v kvalifikácii, potom pridal najrýchlejšie kolo v pretekoch a v cieli si vyzdvihol víťaznú trofej. Čo k tomu dodať? "Michael je na najlepšej ceste k šiestemu titulu majstra sveta," konštatuje skúsený Škót Jackie Stewart, exmajiteľ tímu Stewart Grand Prix a bývalý trojnásobný majster sveta F1 z rokov 1969, 71 a 73. No netreba byť ani majstrom sveta, aby sme pochopili, že Ferrari stále disponuje výrazným technickým i intelektuálnym náskokom, ktorý Nemec bravúrne dokáže pretaviť do triumfov. Čaká nás teda ďalší nudný zvyšok sezóny? Nemyslím si to. Ferrari má síce našliapnutý titul, ale zďaleka to nebude také jednoduché ako vlani. Rožky vystrčil Renault posúvaný talentovaným Alonsom, ktorý síce môže vyhrať zatiaľ iba za priaznivých okolností, no zároveň môže červené monoposty poriadne popreháňať. Odpisovať by sme nemali síce williamsy, no súperom číslo jedna stále pre Ferrari zostáva McLaren. Po katastrofálnom víkende v Barcelone sa v nedeľu "strieborní" vrátili na pozície. Räikkonen len tesne zaostal v kvalifikácii a hoci do pretekov nastupoval s podozrením na poškodené ventily, dokázal udržať za sebou Barrichella a obhájil druhé miesto. Coulthard zasa pokazil kvalifikáciu, keď urobil až tri chyby a v poslednej zákrute sa dokonca "nevmestil" na trať. Do pretekov tak štartoval až zo štrnásteho miesta (!) a body získal iba vďaka odstúpeniu Alonsa (motor) a Montoyu (motor). Apropo Montoya. Kolumbijčan štartujúci z tretieho miesta sa hneď po štarte dostal pred Räikkonena a snažil sa držať krok so Schumacherom. To sa mu aj chvíľu darilo, no jeho okamih prišiel až v 23.kole, keď mal Michael ťažkosti v boxoch a Juan sa chopil taktovky. Neradoval sa však dlho. V 32.kole mu vytiekla chladiaca kvapalina a smutný Montoya sa musel z víťazstvom opäť rozlúčiť. "Škoda.", - mrzelo to aj hlavného inžiniera Sama Michaela. "Juan sa dobre držal a mal naviac dostatok paliva i dobre gumy. S trochou šťastia mohol preteky vyhrať."
K dôležitým momentom pretekov patril tiež štart, ktorý sa tentokrát vydaril až na tretí pokus! Piloti tak absolvovali o dve zavádzacie kolá viac a celková dĺžka bola o rovnaký počet kôl skrátená. Príčinou zvýšeného napätia a dvoch odložení štartu bol úradujúci šampión série CART, Cristiano da Matta, ktorý mal problémy s motorom. To však nebolo všetko, pretože do tretieho zahrievacieho kola neodštartoval pre zmenu ani Frentzen. Jeho auto však rýchlo odpratali a štart sa mohol konečne uskutočniť. Z boxov štartovali Webber a Alonso. Frentzen napokon neodštartoval ani z boxov.
Výsledky 26. GP Rakúska A1-Ring: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:24:04,888 (213,003 km/h), 2. Räikkonen (mclaren) + 3,362, 3. Barrichello (ferrari) + 3,951, 4. Button (bar) + 42,243, 5. Coulthard (mclaren) + 59,740, 6. R. Schumacher (williams), 7. Webber (jaguar), 8. Trulli (renault), 9. Pizzonia (jaguar), 10. da Matta (toyota), 11. Firman (jordan), 12. Villeneuve (bar), všetci - 1 kolo. (PP: M. Schumacher 1:09,150, NK: M. Schumacher 1:08,337 v 41. kole, Viedli: 1. - 23. kolo M. Schumacher, 24. - 31. k. Montoya, 32. - 42. k. - M. Schumacher, 43. - 49. k. Räikkonen, 50. k Barrichello, 51. - 69. k - M. Schumacher). Priebežné poradie jazdcov MS: 1. Räikkonen 40 bodov, 2. M. Schumacher 38., 3. Barrichello 26, 4. Alonso 25, 5. Coulthard 23, 6. R. Schumacher 20, 7. Montoya 15, 8. Fisichella a Trulli 10, 10. Button 8, 11. Frentzen 7, 12. Webber 4, 13. Villeneuve a da Matta po 3, 15. Heidfeld a Firman po 1. Tímy: 1. Ferrari 64, 2. McLaren Mercedes 63, 3. Renault a. Williams BMW po 35, 5. Jordan Ford a BAR Honda po 11, 7. Sauber 8, 8. Jaguar Cosworth 4, 9. Toyota 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.