Korzár logo Korzár

Schumacherová dramatická rozlúčka s Österreichringom

Tretím víťazstvom v jednom rade sa Michael Schumacher definitívne vrátil do úlohy najväčšieho favorita sezóny a na Kimiho Räikkonena stráca už iba

dva body. Rakúske víťazstvo je však cennejšie o to viac, že jeho dosiahnutie skomplikovali nepredvídané ťažkosti s tankovaním paliva, ktoré dokonca vyvrcholili požiarom!

"Mechanikom sa asi zdalo, že som príliš vychladol, tak ma chceli trošku zohriať," zavtipkoval si po pretekoch Schumacher, no v čase, keď videl v spätnom zrkadlo plamene mu určite do smiechu nebolo. Čo sa stalo? V 23. kole, suverénne vedúci Nemec, prifrčal na pravidelnú zastávku do boxov, aby dotankoval palivo a vymenil pneumatiky. Všetko prebiehalo bez problémov až do chvíle, keď sa mechanik pokúsil vytiahnuť tankovacie zariadenie z nádrže. Na rozpálené vozidlo vytiekol benzín, ktorý sa okamžite vznietil a nasledovala prehliadka protipožiarnej pohotovosti. Okamžitý zásah požiarnikov netrval ani pätnásť sekúnd a Michael sa nielenže vrátil na tretie miesto, ale jeho "tankovací" čas bol (napriek nezvyčajným problémom) horší od vedúceho Montoyu iba o 12 a oproti druhému Räikkonenovi iba o 11 sekúnd! "Dve kolá pred týmto incidentom tankoval Rubens, ktorý mal problémy s tankovacou pištoľou a museli sme použiť Michaelovu pištoľ," vysvetľoval Jean Todt. "Keď dorazil Michael, zostalo v tryske trochu paliva z predošlého tankovania. To sa vylialo na vozidlo a vznietilo sa." Mimochodom dramatické zábery plameňov počas tankovania sme vo formule jeden nevideli (našťastie) už od veľkej ceny Nemecka v roku 1994 (31. júla), kedy sa niečo podobné stalo benettonu Josa Verstappena (vtedy Schumacherovho tímového kolegu).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podobne ako pred dvoma týždňami v Španielsku, aj v Rakúsku predviedlo nové Ferrari vrcholnú formu a Michael Schumacher najprv zajazdil najrýchlejší čas v kvalifikácii, potom pridal najrýchlejšie kolo v pretekoch a v cieli si vyzdvihol víťaznú trofej. Čo k tomu dodať? "Michael je na najlepšej ceste k šiestemu titulu majstra sveta," konštatuje skúsený Škót Jackie Stewart, exmajiteľ tímu Stewart Grand Prix a bývalý trojnásobný majster sveta F1 z rokov 1969, 71 a 73. No netreba byť ani majstrom sveta, aby sme pochopili, že Ferrari stále disponuje výrazným technickým i intelektuálnym náskokom, ktorý Nemec bravúrne dokáže pretaviť do triumfov. Čaká nás teda ďalší nudný zvyšok sezóny? Nemyslím si to. Ferrari má síce našliapnutý titul, ale zďaleka to nebude také jednoduché ako vlani. Rožky vystrčil Renault posúvaný talentovaným Alonsom, ktorý síce môže vyhrať zatiaľ iba za priaznivých okolností, no zároveň môže červené monoposty poriadne popreháňať. Odpisovať by sme nemali síce williamsy, no súperom číslo jedna stále pre Ferrari zostáva McLaren. Po katastrofálnom víkende v Barcelone sa v nedeľu "strieborní" vrátili na pozície. Räikkonen len tesne zaostal v kvalifikácii a hoci do pretekov nastupoval s podozrením na poškodené ventily, dokázal udržať za sebou Barrichella a obhájil druhé miesto. Coulthard zasa pokazil kvalifikáciu, keď urobil až tri chyby a v poslednej zákrute sa dokonca "nevmestil" na trať. Do pretekov tak štartoval až zo štrnásteho miesta (!) a body získal iba vďaka odstúpeniu Alonsa (motor) a Montoyu (motor). Apropo Montoya. Kolumbijčan štartujúci z tretieho miesta sa hneď po štarte dostal pred Räikkonena a snažil sa držať krok so Schumacherom. To sa mu aj chvíľu darilo, no jeho okamih prišiel až v 23.kole, keď mal Michael ťažkosti v boxoch a Juan sa chopil taktovky. Neradoval sa však dlho. V 32.kole mu vytiekla chladiaca kvapalina a smutný Montoya sa musel z víťazstvom opäť rozlúčiť. "Škoda.", - mrzelo to aj hlavného inžiniera Sama Michaela. "Juan sa dobre držal a mal naviac dostatok paliva i dobre gumy. S trochou šťastia mohol preteky vyhrať."

SkryťVypnúť reklamu

K dôležitým momentom pretekov patril tiež štart, ktorý sa tentokrát vydaril až na tretí pokus! Piloti tak absolvovali o dve zavádzacie kolá viac a celková dĺžka bola o rovnaký počet kôl skrátená. Príčinou zvýšeného napätia a dvoch odložení štartu bol úradujúci šampión série CART, Cristiano da Matta, ktorý mal problémy s motorom. To však nebolo všetko, pretože do tretieho zahrievacieho kola neodštartoval pre zmenu ani Frentzen. Jeho auto však rýchlo odpratali a štart sa mohol konečne uskutočniť. Z boxov štartovali Webber a Alonso. Frentzen napokon neodštartoval ani z boxov.

Výsledky 26. GP Rakúska A1-Ring: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:24:04,888 (213,003 km/h), 2. Räikkonen (mclaren) + 3,362, 3. Barrichello (ferrari) + 3,951, 4. Button (bar) + 42,243, 5. Coulthard (mclaren) + 59,740, 6. R. Schumacher (williams), 7. Webber (jaguar), 8. Trulli (renault), 9. Pizzonia (jaguar), 10. da Matta (toyota), 11. Firman (jordan), 12. Villeneuve (bar), všetci - 1 kolo. (PP: M. Schumacher 1:09,150, NK: M. Schumacher 1:08,337 v 41. kole, Viedli: 1. - 23. kolo M. Schumacher, 24. - 31. k. Montoya, 32. - 42. k. - M. Schumacher, 43. - 49. k. Räikkonen, 50. k Barrichello, 51. - 69. k - M. Schumacher). Priebežné poradie jazdcov MS: 1. Räikkonen 40 bodov, 2. M. Schumacher 38., 3. Barrichello 26, 4. Alonso 25, 5. Coulthard 23, 6. R. Schumacher 20, 7. Montoya 15, 8. Fisichella a Trulli 10, 10. Button 8, 11. Frentzen 7, 12. Webber 4, 13. Villeneuve a da Matta po 3, 15. Heidfeld a Firman po 1. Tímy: 1. Ferrari 64, 2. McLaren Mercedes 63, 3. Renault a. Williams BMW po 35, 5. Jordan Ford a BAR Honda po 11, 7. Sauber 8, 8. Jaguar Cosworth 4, 9. Toyota 3.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 219
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 233
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 050
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 076
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 773
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 182
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 604
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu