na súťaž tímov mediálnych partnerov a prihlásených záujemcov (išlo o čo najrýchlejšiu výmenu oboch predných kolies a symbolické natankovanie), druhý bol takpovediac len na pozeranie. Išlo totiž o monopost s označením F2002, s ktorým vo vlaňajšom seriáli F1 získal Michael Schumacher už piaty titul majstra sveta. Bolo to veľmi spoľahlivé vozidlo, pretože Schumacher s ním absolvoval všetky preteky seriálu až do konca (celkove to bolo 5 175 kilometrov), pričom vždy sa mu ušlo miesto na stupni víťazov. Odborníci sa zhodujú, že k tomuto úspechu prispelo niekoľko dôležitých faktorov. Konštruktérom pod vedením Rossa Brawna sa podarilo sústrediť ťažké komponenty čo najbližšie k ťažisku vozidla, čím sa znížil moment zotrvačnosti okolo zvislej osi, takže monopost bol mimoriadne dobre ovládateľný. K dobrej ovládateľnosti prispela aj výborná aerodynamická stabilita pri všetkých rýchlostiach. Konštrukcia podvozku a aerodynamika vozidla boli také, že "šetrili" pneumatiky. Obdivuhodná bola spoľahlivosť všetkých mechanických i elektronických komponentov. Experti sa zhodli aj na tom, že vlaňajší monopost Ferrari mal najoptimálnejše "zosieťované" rôzne elektronické systémy, teda že tieto systémy navzájom veľmi dobre spolupracovali. Možno aj preto používal tím Ferrari monopost z vlaňajšej sezóny ešte aj v niekoľkých prvých pretekoch tohtoročnej sezóny. Model F2002 odišiel do histórie F1 až Schumacherovým víťazstvom vo veľkej cene San Marina, ktorá sa jazdila 20. apríla na okruhu v Imole.
Spomeňme aspoň niekoľko základných údajov monopostu Ferrari F2002, ktorý mohli Košičania obdivovať. Toto vozidlo je postavené na podvozku s pomerne krátkym rázvorom 2 030 mm, jeho dĺžka je 4 495 mm, šírka 1 796 mm a výška 959 mm. Nosné časti a závesy kolies sú zhotovené z uhlíkových kompozitov. Kolesá sú odpružené torsnými (skrutnými) pružinami. Pohonnou jednotkou je vidlicový desaťvalec zdvihového objemu 2 997 cm3, ktorý má dokopy 40 ventilov. Digitálny riadiaci systém vstrekovania paliva a systém statického zapaľovania sú výrobkami talianskej firmy Magnet Marelli. Sedemstupňová prevodovka je veľmi ľahká, pretože jej skriňa je zhotovená z titánu. Palivová nádrž má objem 140 litrov. Výkon motora tímy zásadne nezverejňujú, ale vie sa, že maximálne otáčky sa pohybujú okolo 18 000 ot/min.
A nakoniec ešte jedna kuriozita. Firma Ferrari len pomerne nedávno odhalila, že podklady k vozidlu F2002 zrejme niekto ukradol. Dôverné konštrukčné údaje o tomto vozidle sa našli v počítači jedného technika, ktorý tím ferrari opustil koncom roka 2001, keď už bola konštrukčná fáza mnopostu pre sezónu 2002 uzavretá. Ukradnuté podklady vraj boli ponúkané, samozrejme za vysoké sumy, iným tímom. Nič sa však nedokázalo. Nápadná je síce podobnosť tohtoročného monopostu Toyota TF103 s monopostom Ferrari F2002, ale vedúci tímu Toyota Ove Andersson však kategoricky poprel, že by bol jeho tím zapletený do nejakej priemyselnej špionáže. Napodobovanie najlepších áut je vraj logické...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.