hodnotenia. O pozíciu hlavného rivala talianskeho tímu sa vehementne prihlásil britský Williams, zatiaľ čo McLaren, drobiaci svoj potenciál na vývoji dvoch monopostov súčasne, potvrdil výkonnostnú stagnáciu.
"Dnes sme boli svedkami jedného z najlepších pretekov, aké som kedy videl," tvrdil v nedeľu technický riaditeľ tímu Ferrari, Ross Brawn a nebol to iba jeho subjektívny názor. Montrealská trať s rýchlymi úsekmi, ktoré striedajú pomalé zákruty, evidentne pretekaniu žičí a aj tentoraz divákom pripravila výbornú zábavu. Najprv sa v "muchlanici" po štarte strkali Barrichello, Trulli, Alonso i Pizzonia, čo pre Barrichella znamenalo poškodený predný spoiler a nútenú zastávku v depe. Ešte horšie dopadol Trulli, ktorý poškodil predný záves kolesa a krátko na to musel odstúpiť. V druhom kole sa v "šikane majstrov" roztočil Montoya a klesol na šieste miesto. Na čele sa začal potom bratovražedný súboj medzi Schumacherovcami, ktorý dvakrát úspešnejšou zastávkou v boxoch lepšie zvládol skúsenejší Michael. V závere sa na dvojicu dotiahli aj Montoya s Alonsom, ktorým však už sily na predbiehanie nezostali. Z boxov štartujúci Räikkonen sa postupne prepracoval až na šieste miesto, no nezdolateľnou prekážkou sa pre neho stal piaty Barrichello. Coulhard z pretekov odstúpil po zlyhaní prevodovky: "Najprv mi odišiel štvrtý a potom piaty rýchlostný stupeň, no stále sa dalo pretekať. Keď vysadil aj siedmy stupeň, bol koniec všetkým nádejam." Nebol však jediný koho trápili technické problémy, na rozdiel od ostatných favoritov však jediný preteky nedokončil. Problémy s brzdami mali M. Schumacher, Räikkonen i Barrichello, ktorého naviac trápila elektronika a akoby toho nebolo dosť, tak mu v závere odpadol aj ľavý deflektor. Utrhnuté spätné zrkadlá zasa trápili oboch pilotov tímu Williams. "Bolo to nepríjemné, pretože mi to v niektorých zákrutách narážalo na prilbu,"posťažoval si Ralf Schumacher. Napriek týmto problémom však williamsy urobili výborný výsledok a potvrdili vzostup formy, pod ktorý sa určite najviac podpisuje zlepšená práca v oblasti aerodynamiky. Je ťažké teraz odhadnúť, či zvyšujúca sa konkurencieschopnosť bude mať stúpajúcu tendenciu, no rozhodne vytvorila tlak na tím Ferrari a pred druhou polovicou šampionátu je určite prísľubom. Ak sa potom potvrdia aj chýry o kvalite nového mclarenu, tak sa skutočne máme na čo tešiť.
Zaujímavé udalosti tentoraz sprevádzali podujatie aj v zákulisí. V piatok 13. júna boli na tlačovú besedu pozvaní Ron Dennis (McLaren), Eddie Jordan (Jordan), Frank Williams, David Richards (BAR) a Paul Stoddart (Minardi). Pretože prví štyria menovaní na tlačovku meškali (pred touto povinnosťou sa konalo stretnutie šéfov tímov, kde sa jednalo o zmenách technických pravidiel a Stoddarta tam nepozvali, pretože vetoval poslednú dohodu medzi šéfmi tímov a FIA), rozhovoril sa pred čakajúcimi novinármi šéf tímu Minardi. Rozprával o tom, ako mu bolo 15. januára (počas stretnutia na letisku Heathrow) sľúbené, že silnejšie tímy pomôžu slabším a rozdelia šestnásť miliónov (po osem) medzi tímy Minardi a Jordan, aby zachránili najnižší počet tímov na štarte (desať), ktorý F1 zaväzuje udržať voči organizátorom pretekov a kupujúcim televíznych a komerčných práv. Ak by po tímoch Prost a Arrows skrachovali aj ďalšie tímy, museli by silné tímy nasadzovať po tri autá, pričom tretí piloti by jazdili mimo šampionát!? Lenže doteraz však tieto peniaze neprišli a tak sa Paul rozhodol vetovať dohodu s FIA o úprave pravidiel. Počas jeho dlhého monológu došli postupne na tlačovku zvyšní aktéri a energicky oponoval Ron Dennis, ktorý sa netají tím, že F1 je predovšetkým biznisom (biznisom nie je iba počas konania pretekov od 14.00 do cieľa) a tí, ktorí na to nemajú, nech radšej odídu. Pochopiteľne, že Stoddart to považuje za urážku a tak sa medzi zmienenými strhla prudká výmena názorov, ktorú sa snažili zmierniť Frank Williams a Eddie Jordan s tým, že takáto debata patrí na inú pôdu a nie na oficiálnu tlačovú besedu. Pikantné na tom bolo aj to, že do press centra došiel aj Bernie Ecclestone, aby celé toto divadlo zhliadol na vlastné oči. A práve boss celej F1 urobil krátko predtým gesto, ktorým dal najavo, že si uvedomuje význam takého malého tímu akým je Minardi a odkúpil akcie tohto trpaslíka za štyri milióny dolárov. Stoddartov tím by tak nemal mať existenčné problémy do konca sezóny, ale čo bude ďalej, to je dnes ťažké odhadnúť. Eddie Jordan, ktorému malo tiež pomôcť osem miliónov dolárov, bol však diplomatickejší a hoci súhlasil so Stoddartom, nechce si to rozhádzať s Dennisom a Williamsom. Počkajme si teda, či nakoniec ustúpia vášne a osobné antipatie a opäť sa začne situácia riešiť triezvym rozumom a v spoločnom záujme nielen aktérov, ale hlavne nás divákov.
Výsledky 35. GP Kanady: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:31:13,591 (200,777 km/h), 2. R. Schumacher (williams) + 0,784, 3. Montoya (williams) + 1,355, 4. Alonso (renault) + 4,481, 5. Barrichello (ferrari) + 1:04,261, 6. Räikkonen (mclaren) + 1:10:502, 7. Webber (jaguar), 8. Panis (toyota), - 1 kolo, 9. Verstappen (minardi) 2 kolá, 10. Pizzonia (jaguar) 4 kolá, 11. da Matta (toyota) - 6 kôl. (PP: R. Schumacher 1:15,529, NK: Alonso 1:16:040 v 53. kole, Viedli: 1.-19. kolo R. Schumacher, 20. k - M. Schumacher, 21. - 25. k. Alonso, 26. - 48. k. M. Schumacher, 49. - 54. k. Alonso, 55. - 70. k - M. Schumacher). Priebežné poradie: 1. M. Schumacher 54 bodov, 2. Räikkonen 51, 3. Alonso 34, 4. R. Schumacher 33, 5. Montoya a Barrichello 31, 7. Coulthard 25, 8. Trulli 13, 9. Fisichella 10, 10. Button 8, 11. Frentzen 7, 12. Webber 6, 13. Villeneuve a da Matta po 3, 15. Heidfeld, Panis a Firman po 1. Tímy: 1. Ferrari 85 bodov, 2. McLaren Mercedes 76, 3. Williams BMW 64, 4. Renault 47, 5. Jordan Ford a BAR Honda po 11, 7. Sauber 8, 8. Jaguar Cosworth 4, 9. Toyota 4.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.