vďaka značke Audi pripísal posledné tri víťazstvá v týchto prestížnych pretekoch, sa rozhodol nemeckú značku stiahnuť a jeho česť tentoraz reprezentoval britský Bentley, ktorý rovnako patrí do venca spoločnosti Volkwagen. Oficiálny Team Bentley s posádkami Kristensen-Capello-Smith a David Brabham-Blundell-Herbert vôbec nezaváhal a napodobil úspech dnes už legendárneho modelu Audi R8.
Po troch víťazstvách v jednom rade sa slávna trofej 24 Le Mans dostala vlani navždy do rúk Audi AG a fanúšikovia ju môžu vidieť v múzeu automobilky Audi v Ingolstadte. Po tomto úspechu sa spoločnosť rozhodla odísť na vrchole a do tohtoročných pretekov už továrenský tím nenasadila. S úspešným modelom R8 však štartovali tri súkromné tímy (Audi Sport Japan Team Goh s posádkou Magnussen-Werner-Ara, Audi Sport UK so Salom-Bielom a McCarthym, ADT Champion Racing s posádkou Johansson-Lehto-Pirro).
Bentley je v automobilovej histórii veľkým pojmom. Už v dvadsiatych rokoch minulého storočia W.O.Bentley staval svoje prvé vozidlá a odmietal ich posielať do pretekov. V roku 1923 sa však značka prvýkrát zúčastnila 24 Le Mans a hneď víťazne. Bentleyove vozidlá sa pomalý začali meniť na športiaky a úspech v Le Mans si zopakovali aj v rokoch 1927, 28, 29 a 1930! Potom sa značka dostala do problémov a odkúpil ju Rolls Royce. Dnes je tento britský klenot v rukách Nemcov a od roku 2001 sa opäť vrátil do pretekov v Le Mans. Po učňovských rokoch v tieni úspešnejších Audín však konečne prišiel správny čas a Bentley suverénne ovládol štartové pole. Posádky tímu najprv všetkých pokorili v kvalifikácii a ani v samotných, žiaľ nudných pretekoch, nedali nikomu šancu. Víťazná zostava so štartovým číslom sedem viedla neuveriteľných 370 kôl (z 377 odjazdených) a kontrolovala prvú pozíciu od 27. kola až do konca!!! Jej pilot, Dán Tom Kristenssen, sa stal vôbec prvým pilotom histórie týchto pretekov, ktorý dokázal zvíťaziť štyrikrát za sebou. Celkovo má Dán na konte už päť triumfov z rokov 1997, 2000, 2001, 2002 a 2003, pričom štartoval iba sedemkrát! Päť víťazstiev má na konte aj Angličan Derek Bell, no ten štartoval 26-krát. Najviac víťazstiev (šesť) si pripísal legendárny Belgičan Jacky Ickx, ktorý však v Le Mans štartoval celkom 15-krát. V týchto počtoch by sme mohli pokračovať aj ďalej, pretože o priebehu posledných pretekov takmer niet čo povedať. Od prvého kola sa na vedúcich miestach zoradili prvé štyri posádky v cieli a poradie sa v prvých hodinách striedalo iba pri zastávkach v boxoch. Malé problémy mala posádka Brabham-Herbert-Blundell, ktorú asi v polovici pretekov potrápil s batériou, keď auto nemohli naštartovať. Dlho sa dobre držala posádka vedená janom Lammersom, no po niekoľkých chybách sa prepadla na šieste miesto. Smolu, či skôr zlý odhad mal jeden z vlaňajších víťazov, Frank Biela, ktorý štartoval za britský tím Audi, pretože podcenil kontrolku paliva a zostal stáť s prázdnou nádržou na trati. No i to sa stáva.
Pre nás je zaujímavá ešte jedna informácia. V pretekoch štartoval aj Tomáš Enge, pre ktorého bolo podujatie v Le Mans vrcholom sezóny a cieľom bolo víťazstvo v triede GTS. To sa Engeho posádke zloženej s Petra Koxa a Jamie Daviesa splniť podarilo, pretože po veľmi kvalitnom výkone došla do cieľa na celkovom desiatom mieste (z 50 štartujúcich dokončilo iba 29) a pred druhou posádkou svojej triedy mala náskok až desať kôl! "Auto bolo fantastické a nemali sme ani najmenší problém," pochvaľoval si český pretekár. "Vyhrať takéto preteky je neuveriteľný zážitok. Dúfam, že mi to pomôže v ďalšej kariére."
Výsledky 71. ročníka 24 hodín Le Mans: 1. Capello/Kristensen/Smith (Team Bentley-Bentley Speed 8) 377 kôl, 2. Herbert/Brabham/Blundell (Team Bentley-Bentley Speed 8) - 2 kolá, 3. Pirro/Lehto/Johansson (ADTAudi R8) - 5 kôl, 4. Ara/Magnussen/Werner (Audi Japan-Audi R8) - 7 kôl, 5. Beretta/Papis/Jeannette (Team Panoz-Panoz LMP 01Elan) - 17 kôl, 6. Lammers/Bosch/Wallece (Racing Holland-Dome Judd) - 17 kôl, 7. Cochet/Gounon/Gregoire (Courage-Courage Judd) - 17 kôl, 8. Boullion/Lagorce/Sarrazin (Pescarolo Sport-Courage Peugeot) - 21 kôl, 9. Minassian/Ayari/Helary (Pescarolo Sport-Courage Peugeot) - 25 kôl, 10. Enge/Kox/Davies (Veloqx Prodrive Racing-Ferrari 550 Maranello) - 41 kôl.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.