potrebné, ale zdá sa - podľa môjho názoru - že ich reči niektorí nevenujú potrebnú pozornosť.
Neuvedomujú si, že skoré a správne tvorenie reči je podmienkou pre rozvoj vnímania, pamäti, predstavivosti a myslenia. Starostlivosťou o správny vývoj reči rodičia podporujú aj duševný rozvoj svojho dieťaťa, pripravujú ho na to, aby sa pomocou reči správne začlenilo do kolektívu. Dieťa, ktoré hovorí nesprávne, trpí v styku s inými deťmi a to najviac pri vstupe do školy. Ako pedagóg, som sa o tom presvedčil až...až...
I keď je v súčasnosti logopedická starostlivosť na veľmi dobrej úrovni a to už v materských školách, taktiež v špeciálnych základných školách, starostlivosť zo strany rodičov je dosť nepatrná, česť výnimkám. Chcel by som podotknúť, že aj niektorí špeciálni pedagógovia - logopédi nevenujú individuálnej logopedickej starostlivosti (ILS) patričnú pozornosť, čo je na chybu detí.
Rodičia by mali vedieť, že detský slovník obohacujeme a rozširujeme najlepšie tým, keď s dieťaťom hovoríme čo najviac a správne. Každú činnosť sprevádzajme slovom! Napríklad obliekanie, vyzliekanie, jedenie a podobne. Rozvoj reči podporujeme aj trpezlivými a pravdivými odpoveďami na všetky detské otázky.
Otázky detí sú predovšetkým prostriedkom na nadviazanie rozhovoru s dospelými, lebo deti majú veľký záujem o rozprávanie. Buďme k nim trpezlivý a uvedomme si, že čím viac bude mať dieťa príležitosti na používanie reči, tým viac možnosti bude mať na to, aby sa naučilo správne hovoriť. Umenie správne hovoriť je u zdravého dieťaťa nielen vecou nadania, ale aj správneho nácviku reči a výchovy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.