letisku) len s problémami našlo svoje auto, ktoré tam pred niekoľkými hodinami zaparkovali. Takéto problémy mávajú napodiv aj takpovediac profesionáli, a to automobilky, ktoré novovyrobené autá hneď po opustení montážnej linky odvážajú na obvykle veľmi rozsiahle firemné parkovisko, odkiaľ sa potom vozidlá distribuujú do predajne siete. Napríklad automobilka BMW vyrobí v svojom závode v Dingolfingu za rok okolo 280 000 vozidiel trojkového, päťkového a sedmičkového radu, ktoré sa prechodne uskladňujú na parkoviskách, na ktoré sa vojde až 3 000 vozidiel. Z tohto parkoviska sa každý deň odvážajú vozidlá jednotlivým predajcom a privúdajú naň "čerstvo" vyrobené autá. Aj keď je pre každé nové auto, ktoré opustí montážnu linku, určené presné miesto na firemnom parkovisku, často dochádza k presunom vozidiel, Pracovníci oddelenia odbytu majú potom problémy s vyhľadaním konkrétneho auta, ktoré sa má odviezť zákazníkovi alebo predajcovi. Tento problém bol odstránený až (zatiaľ skúšobným) zavedením inovačného systému na zisťovanie presnej polohy vozidiel, ktorý vyvinula firma Siemens. Tento systém, nazvaný Sicalis RTL, umožňuje určiť polohu konkrétneho vozidla s presnosťou päť metrov, čím sa skracuje čas na vyhľadávanie vozidiel. Systém funguje tak, že v areáli závodu je umiestnená sústava pevne inštalovaných antén, prostredníctvom ktorých sa vysielajú údaje o polohe vozidiel. Každé vozidlo dostane pri opusťaní montážnej linky malý vysielač, ktorý sa zavesí na vnútorné spätné zrkadlo (na snímke). Tento vysielač vysiela identifikačný kód, ktorý je iný pre každé vozidlo. Informácie o polohe požadovaného vozidla zistí pracovník odbytu na firemnom intranete, pričom poloha auta sa mu zobrazí graficky na obrazovke. Na základe tohto zobrazenia polohy už ľahko nájde konkrétne auto. Na rozdiel od satelitných systémov určovania polohy možno systém Sicalis použiť aj v krytých halách a podzemných parkoviskách.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.