Tento model je prvým produktom rozsiahleho inovačného programu automobilky Dacia, ktorá od roku 1999 patrí do skupiny Renault. Karoséria nového modelu nesie prvky novej vizuálnej identity najväčšieho rumunského výrobcu automobilov. Sedan Solenza s rázvorom 248 cm a dĺžkou 408 cm má priestranný interiér a veľký batožinový priestor. Na pohon vozidla slúži osvedčený 1,4-litrový motor z produkcie firmy Renault, ktorého maximálny výkon je 55 kW. Aj päťstupňová manuálna prevodovka je výrobkom firmy Renault. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je vlečená náprava. Do výbavy najluxusnejšej verzie Solnezy patrí aj posilňovač riadenia, elektronický znehybňovač, elektricky ovládané predné okná, klimatizačný systém a audiosústava s prehrávačom CD. Prostredníctvom modelu Solenza si chce firma Dacia nie len upevniť vedúce postavenie na domácom trhu (na ňom má podiel temer 50 %), ale chce sa s ním uplatniť aj na európskom, ba dokonca i na americkom trhu.
Automobily značky Dacia boli u nás kedysi pomerne obľúbené. Aj keď dnes zrejme nikto nevie povedať, či sa Solenza bude dovážať aj k nám, dá sa predpokladať, že toto moderné rumunské auto by si našlo svojich priaznivcov aj medzi našimi motoristami.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.