Korzár logo Korzár

Obchodné centrá bojujú o zákazníkov

Bratislava - Hypermarketov pribúda a niektoré už začínajú doplácať na to, že v ich susedstve sa objavujú ďalšie. Prezident Zväzu obchodu Pavol

Konštiak hovorí, že trh na Slovensku znesie asi dvakrát viac hypermarketov, ako stojí dnes.

Obchodné reťazce si navzájom konkurujú a zákazníci sa presúvajú z jedného do druhého. Keď v Bratislave otvorili prvé veľké nákupné centrum Soravia, bolo preplnené. Po otvorení modernejších a väčších obchodných stredísk sa však väčšina zákazníkov presunula a Soravia je dnes takmer ľudoprázdna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Konštiak nepredpokladá, že by časom zanikli niektoré veľké obchodné centrá, nanajvýš "prejdú z rúk do rúk". Zachrániť sa môžu aj staršie obchodné domy v centrách miest. "Ich výhodou je dobrá poloha. Ak majú aj parkoviská, tak môžu prežiť. Inak nemajú šancu."

SkryťVypnúť reklamu

Budúci rok by mal na Slovensko prísť nový obchodný reťazec Lidl. Konštiak vraví, že by mal otvoriť približne 30 diskontných predajní s veľmi nízkymi cenami.

Hovorkyňa spoločnosti Carrefour Jana Havlíčková tvrdí, že pribúdanie hypermarketov a obchodných centier im zatiaľ neodoberá zákazníkov, pretože trh ešte nie je nasýtený. Havlíčková sa neobáva ani nástupu diskontných predajní, lebo tam sa predáva "na paletách, potraviny budú viac-menej anonymné".

Maloobchodný obrat u nás rastie len veľmi pomaly a Konštiak tvrdí, že na rýchlo rastúci počet obchodov doplácajú najmä malí obchodníci. "Dôsledkom bude, že v centrách miest zostanú len drahé značkové obchody, vymiznú malé, drobné obchody, hlavne obchody s potravinami." Havlíčková je presvedčená, že hypermarkety ponúkajú vyššiu kvalitu nakupovania aj oproti malým obchodom, a tie budú veľkým reťazcom len ťažko konkurovať. "Malé obchody sú určené na to, aby tam človek vybehol a kúpil olej, ktorý mu práve chýba."

SkryťVypnúť reklamu

V krajinách Európskej únie je podiel veľkých reťazcov na celkových tržbách v obchode asi 70 percent. V Českej republike 60 percent a na Slovensku je ešte asi o 10 percent nižší.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 364
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 576
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 347
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 353
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 553
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 248
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 534
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 516
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu