predbehol ho Kiesa) dostal od vedenia studenú sprchu a do Nemecka pricestoval s jediným cieľom odčiniť svoju monackú ľahkovážnosť. Dariť sa mu to začalo už v kvalifikácii, keď s prevahou získal ďalšiu pole position a v priebehu pretekov si vyjazdil aj ďalšie najrýchlejšie kolo. To všetko však bola iba slabá náplasť na chybu z prvého kola, kedy sa po jeho slabšom štarte do vedenia dostal Ricardo Sperafico. Wirdheim vzápätí na Brazílčana začal dorážať a výsledkom bolo dvojnásobné opustenie trate a predčasná zastávka v boxoch, ktorá oboch kohútov odporúčala na chvost štartového poľa. Z tejto situácie potom najviac vyťažil Enrico Toccacelo, ktorý sa okamžite ujal vedenia a výkonom hodným ašpiranta na kokpit F1 doviezol sebe aj tímu svoje premiérové víťazstvo. Po úvodnom intermezzu sa o zábavu postarali aj Derek Bell a Patrick Friesacher, keď vo štvrtom kole Friesacher zamkol v prvej zákrute Bella, ktorý už nestačil dobrzdiť a narazil do Rakúšana. Obaja však natoľko poškodili autá, že museli následne z pretekov odstúpiť. O poslednú dramatickú situáciu sa postaral vo 8.kole Talian Giorgio Pantano, ktorému zlomený predný spoiler nedovolil zatočiť do zákruty a takmer zostrelil Gianmariu. Potom sa situácia upokojila a poradie sa prakticky stabilizovalo až do cieľa. Z kolízií v úvode pretekov vyťažil český pretekár Jarek Janiš, ktorému sa kvalifikácia veľmi nevydarila a štartoval až z dvanásteho miesta. "Dnešné preteky boli pre mňa príliš krátke!", tvrdil mladý Čech po pretekoch. "Na začiatku som mal menšie problémy s nedotáčavosťou, takže som sa snažil viac zahriať zadné pneumatiky, aby som to odstránil. Potom som bol za van Hooydonkom, ktorý ma brzdil. Dokázal som si však pripraviť útok a v prvej zákrute som ho predbehol (pozn.: udialo sa to v 10.kole). Následne som sa snažil jazdiť stabilne rýchle časy a skúšal som sa priblížiť Yannickovi (Schroederovi) a Hillovi. Napokon som sa dostal až tesne za nich, no pretek bol už v poslednom kole a nemal som už čas zaútočiť. Napriek tomu mám radosť z troch bodov, keď si uvedomím, že som štartoval až z dvanásteho miesta."
Šampionát F3000 pokračuje súbežne s formulou jeden už tento víkend vo francúzskom Magny Cours a nás okrem výsledku českého pilota bude určite zaujímať aj to, ako si bude nezvyčajne pojašený Severan Bjorn Wirdheim (z tímu Arden International) počínať v boji o udržanie si vedenia v priebežnom poradí.
Výsledky (30. kôl 154,423 km): 1. Toccacelo (SuperNova) 55:17,457 (167,574 km/h), 2. Liuzzi (RedBull Junior) + 0,483, 3. Kiesa (Den Bla Avis) + 14,530, 4. Schroeder (Charouz ISR) + 26,412, 5. Derek Hill (SuperNova) + 26,777, 6. Janiš (Charouz ISR) + 27,090, 7. Gianmaria (Durango) + 41,429, 8. van Hooydonk (Astromega) + 44,221. (PP: Wirdheim 1'48,123", NK: Wirdheim 1'49,025" v 14.kole, Viedli: 1.-30.kolo Toccacelo). Priebežné poradie po piatich pretekoch : 1.Wirdheim 34 bodov, 2. Toccacelo 24, 3. Kiesa 19, 4. Liuzzi 18, 5. Pantano a Sperafico po 16, 7. Janiš 13, 8. Schroeder 11, 9. Gianmaria 10, 10. Friesacher 8, 11. Baumgartner 6, 12. Nguyen a Bell 5, 14. Hill 4, 15. Schmidt 3, 16. van Hooydonk 2, 17. Giebler 1. Tímy: 1. Arden 39, 2. Super Nova 28, 3. Durango 26, 4. Red Bull Junior 26, 5. Charouz ISR 24., 6. Coloni 22, 7. Den Bla Avis 20, 8. BCN 5, 9. Astromega 5.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.