Korzár logo Korzár

V Nemecku sme natrafili na maskovaný prototyp Smart Forfour

Náhody sú takou príjemnou "soľou" novinárskeho života, pretože nezriedka sú zárodkom príspevkov, ktoré zaujmú čitateľskú obec. Takýmto náhodám ale

veľmi pomáha to, keď je človek v správnom čase na správnom mieste. Okolie Stuttgartu, kde sídlia automobilky Mercedes-Benz a Porsche a kde sa nachádza ultramoderný testovací areál firmy Bosch, je určite tým správnym miestom pre vznik nejakej tej "motoristickej" náhody. No a pred istým hotelom v malebnom mestečku Bad Mergentheim (neďaleko spomenutej testovacej dráhy firmy Bosch) som zrejme stál v pravý čas, pretože k hotelu zrazu prišlo auto takpovediac v "maskáčoch" predná i zadná časť karosérie boli oblepené nepriehľadnými plastovými fóliami, čo podstatne sťažuje identifikáciu vozidla. Takto maskované prototypy sa bežne skúšajú na verejných cestách a za normálnej premávky, pretože takéto testovanie za reálnych podmienok nikdy nemožno úplne nahradiť testovaním na skúšobných dráhach. Zamaskovaný prototyp pre spomenutým hotelom som si vyfotografoval, ale priznám sa, že som nemal ani potuchy o auto ktorej značky resp. o aký nový model ide. Rozjasnilo sa mi, až keď som moju fotografiu porovnal s fotografiami ďalších maskovaných prototypov, ktoré boli uverejnené v nemeckom motoristickom časopise Auto motor und sport. Takže je to jasné na snímke je maskovaný prototyp nového malého automobilu Smart Forfour (Smart je dnes už samostatnou značkou v rámci koncernu DaimlerChrysler). V súčasnosti prebieha 20 mesiacov trvajúce obdobie (zahrnujúce dve zimy a jedno leto) skúšania 80 prototypov nového Smartu, pričom náklady na zhotovenie prvých prototypov boli až 500 000 eur (museli sa vyrobiť špeciálne nástroje). Treba povedať, že Smart Forfour je úplne iné vozidlo ako pôvodný Smart. Zatiaľ čo dvojdverový dvojmiestny Smart má vzadu uložený motor a poháňané zadné kolesá, má štvordverový Smart Forfour vpredu uložený motor, poháňajúci predné kolesá. A aj keď názov Forfour doslova znamená "pre štyroch", je Forfour oficiálne päťmiestne vozidlo, i keď vzadu sediaci traja cestujúci už nemajú prílišné pohodlie. Navonok budú mať oba Smarty podobné snáď iba to, že aj Forfour sa rovnako ako pôvodný Smart bude dodávať s dvojfarebne lakovanou karosériou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Smart Forfour je postavený na rovnakej podvozkovej plošine ako nový Mitsubishi Colt (koncern DaimlerChrysler má kapitálový podiel vo firme Mitsubishi). Rázvor podvozku je 250 cm, predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je dnes bežne používaná kľuková náprava. Na pohon vozidla bude k dispozícii celkovo päť motorov. Tri zážihové motory, pochádzajúce zo sortimentu firmy Mitsubishi, majú zdvihový objem 1,1 až 1,5 litra a pokrývajú rozsah výkonov od 55 kW do 80 kW. Dva 1,5-litrové trojvalcové vznetové motory sú upravenou verziou motorov, ktoré budú poháňať novú generáciu Mercedesov triedy A. Tieto motory majú výkon 50 kW a 70 kW. Výkon motora sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom päťstupňovej manuálnej alebo šesťstupňovej automatizovanej prevodovky. Vozidlo je dlhé 375 cm, široké 168 cm a vysoké 145 cm. Zaujímavým prvkom interiéru je pozdĺžne (v rozsahu 15 cm) posuvná zadná lavica. Keď je táto lavica v zadnej polohe, majú vzadu sediaci cestujúci mimoriadne veľa priestoru pre svoje nohy (na úkor, samozrejme, objemu batožinového priestoru). O tom, že Smart Forfour má byť akýmsi prémiovým produktom v kategórii malých automobilov, svedčí aj rozsah príplatkovej výbavy. Patrí do nej informačný a riadiaci systém Comand (známy z vozidiel Mercedes), multifunkčný volant, veľké sklenené strešné okno a športovo vyladený podvozok. Smart Forfour sa bude spolu s modelom Mitsubishi Colt vyrábať v holandskom Borne. Nový štvordverový Smart bude mať svetovú premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte a na trh by mal prísť v apríli 2004, a to ako "protivník" takých osvedčených a obľúbených vozidiel, akými sú napríklad VW Polo a Peugeot 206. Neskôr by mala byť z typu Forfour odvodená športovo-úžitková verzia (SUV), ktorá by sa mal vyrábať v Brazílii, a to špeciálne pre americký trh.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 040
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 764
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 251
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 315
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 112
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 894
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 127
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 118
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 519
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 179
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 847
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 575
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 376
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 7 892
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 519
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 179
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 847
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 575
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 376
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 7 892
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu