svojho trvania zažila príjemné a krušné chvíle a niekoľko rokov sa dokonca neuskutočnila. Po piatich rokoch nútenej pauzy sa jubilejný 20. ročník konal v roku 1994 a odvtedy nerušene pokračuje až do dnešných dní. Podobne ako pred deviatimi rokmi aj pri 29. ročníku je riaditeľom súťaže Peter Szczeczina.
Už len mesiac chýba do štartu rely Košice, ako pokračujú prípravy na toto podujatie?
"V posledných dvoch rokoch som sa nepodieľal na príprave a organizovaní Rallye Košice, avšak to neznamená, že som sa o dianie nezaujímal. Podobne ako v predchádzajúcich rokoch aj teraz máme svoj štýl práce, ktorý je založený na tom, aby bola splnená predpisová a bezpečnostná stránka. Nechcem tým povedať, že vlani tomu tak nebolo, ale alfou a omegou, ktorou sa riadime, je bezpečnosť. Do organizovania tohto ročníka súťaže sa vrátili niektorí ľudia, ktorí sa v posledných rokoch roky na ňom nepodieľali . Spoliehať sa budeme aj tentoraz na osvedčený tím ľudí, ktorý už neraz dokázal, že vie pracovať ak sú vytvorené vhodné podmienky. Základným predpokladom je ekonomické zabezpečenie súťaže a môžem povedať, že sú určité hranice, na čo sa musia nájsť peniaze. V tomto roku nemáme síce financie na prilepšovanie jazdcom, ale treba poďakovať našim reklamným partnerom, že súťaž je po finančnej stránke pripravená tak, aby sme skončili s nulou."
Čo všetko čaká jednotlivé posádky na trati?
"Tohtoročná trať je rozdelená na dva dni a obe etapy sú približne vyrovnané, i keď by som povedal, že prvý deň môže byť náročnejší. Je situovaný na severovýchod a druhý na severozápad od Košíc. Eresky sme sa snažili vyberať tak, aby boli trocha dlhšie, a ich počet nebol príliš vysoký. Nakoniec nám vyšlo, že budeme mať šestnásť rýchlostných skúšok po osem každý deň."
Rallye Košice neodmysliteľne patrí do centra mesta, avšak vlani sa celé centrum presťahovalo na Festivalové námestie. Vrátite sa v tomto ročníku opäť do centra mesta?
"Ako som už naznačil veľkú úlohu zohrávajú financie a my ich nemáme na rozdávanie. Vzhľadom k tomu sme upustili od toho aby riaditeľstvo bolo v hoteli Slovan. Aj preto sme sa rozhodli centrum súťaže situovať v priestoroch Technickej univerzity na Letnej ulici. Dlhé debaty sme viedli aj o umiestnení uzavretého parkoviska i servisnej zóny. Nakoniec sme sa rozhodli pre priestory uzavreté parkovisko pod amfiteátrom a servisnej zóny vo VŠA. Mojím cieľom je, aby servisné parkovisko bolo v súlade s predpismi, so samostatným vstupom pre súťažné autá a samostatným vstupom pre divákov i auxiliary. Bol by som rád, keby nebolo len formálne podľa zvláštnych ustanovení, ale fungovalo aj v skutočnosti. Domnievam sa, že v priestoroch VŠA sú na to vytvorené dobré podmienky."
V tejto sezóne sme boli na motoristických podujatiach svedkami niekoľkých mimoriadnych situácii, keď diváci stáli v zakázanom priestore.
"Ako som už spomenul dôraz kladieme na bezpečnosť aj v prípade divákov, avšak ku každému divákovi nemôžeme postaviť usporiadateľa. Jednoducho - medzi priaznivcami rely by mala byť aj istá sebadisciplína. Aj touto cestou by som chcel požiadať divákov i účastníkov rely, aby dodržiavali a rešpektovali bezpečnostné opatrenia, ktoré sú pre nich pripravené. Rely je krásny šport, ale môže byť aj životu nebezpečný. Preto vás prosím, dodržiavajte pokyny usporiadateľov a nestojte v zakázaných miestach. Správajte sa disciplinovane a nenechajte si pokaziť túto súťaž. "
* * *
Organizátori z Automotoklubu VSŽ Košice pripravili pre súťažiacich 718 km dlhú trať, na ktorej ich čaká 16 rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 194 km. Samotná súťaž štartuje v sobotu 16. augusta o 8.00 hod na Festivalovom námestí a cieľ prvej etapy je o 20.00 hod. V druhý deň sa posádky vydajú na trať o 7.30 hod. a v cieli očakávajú organizátori prvú posádku o 15.30 hod.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.