záver sezóny v ostatných rokoch. Po výbornom úvode tímu McLaren totiž do čela šampionátu vrátili Ferrari najprv štyri Schumacherové víťazstvá a keď už sa zdalo, že si zopakujeme vlaňajšiu červenú nadvládu, zatrúbili do útoku modro-biele williamsy, ktorých piloti vyhrali tri zo štyroch posledných pretekov. Kto bude teda hrať s najlepšími kartami v záverečných šiestich závodoch?
"Každým testom robíme enormné pokroky. Naše tempo sa zdvojnásobilo. Vrátili sme sa do hry o titul a ak ho nezískame tento rok, tak ho určite dosiahneme v roku budúcom," optimisticky tvrdí aj taký realista akým je Frank Williams. Pokroky anglicko-nemeckého tímu sú vskutku výrazné a ich rozsah je rozhodne najväčším prekvapením sezóny. "Museli urobiť obrovský technický pokrok a to predovšetkým v aerodynamike auta," hodnotí situáciu Rakúšan Niki Lauda. Bude to však stačiť na mimoriadne silný a kompaktný tím špecialistov z Maranella? "Potrebujeme sa skoncentrovať. Vidíme čo urobili a vieme čo musíme urobiť my," naznačuje Michael Schumacher. Lenže svojich ambícií na titul sa rozhodne nechce vzdať ani McLaren Rona Dennisa, ktorý prehlasuje: "Budeme bojovať až do konca." Najnovší "strieborný šíp" má však stále nedostatky a rýchlo starnúca MP4-17-ka prestáva konkurencii stačiť. Tím z Wokingu priviezol dva nové modely MP4-18 tiež na minulotýždňové testy v Barcelone, kde sa okrem tímu Minardi stretli všetky majstrovské stajne. Aj napriek najrýchlejšiemu času Alexandra Wurza (testman McLarenu) však stále nie je isté, či najnovší mclaren v Silverstone nastúpi. "Musíme sa uistiť, že MP4-18 je správnou cestou," vysvetľuje meškanie šéf tímu McLaren, ktorý už pripustil, že "osemnástka" bude skôr prechodný model na ceste k MP4-19-ke, ktorá má byť hotová ešte v tomto roku.
Veľký podiel na súčasnej situácii v majstrovstvách sveta má však aj pomer síl v "čiernej vojne" pneumatikárskych spoločností Michelin a Bridgestone. Už v Monaku sa Michael Schumacher nezdržal priamej kritiky na adresu Bridgestone, no pretože podobné výroky by mohli naštrbiť nadštandardné vzťahy oboch strán, dáva si Nemec už viac pozor na jazyk a po pretekoch vo Francúzsku tému obutia radšej taktne vynechal. Na druhej strane si zasa konkurencia spoluprácu s francúzskou spoločnosťou Michelin nevie vynachváliť. A bojuje sa ozaj na hrane. Ferrari okrem Španielska (Barrichello a Badoer) testovalo aj v Mugello a vo Fiorane, kde sa Schumacher a Massa sústredili hlavne na vývoj pneumatík. Podobnú stratégiu však začali uplatňovať už aj ďalšie tímy. Ako príklad si uveďme Williams, ktorý okrem Barcelony testoval tiež aj na okruhu Ladoux, kde sa Olivier Beretta zameriaval výlučne na testovanie pneumatík a výber vhodného obutia pre Silverstone. Doplňme si, že zatiaľ čo Bridgestone vedie vo vývoji pneumatík na mokrú vozovku, Michelin si už vypracoval výraznejší náskok v obutí na sucho a Japonci začínajú mať z toho brucha bolenie. Dokonca sa už začalo špekulovať o tom, že ich účinkovanie sa čoskoro skončí a na scénu sa vráti americký Good Year! Kompetentní však nateraz všetky tieto dohady dementovali.
Kto teda bude novým majstrom sveta? Pred sezónou sa väčšina zhodla na šiestom titule Michaela Schumachera. Dnes už je táto istota naštrbená, no Nemcove šance sú stále vysoké. Do partie mu však pribudli Kimi Räikkonen a trochu (po slabšom úvode) nečakane aj dvojica tímu Williams Juan Pablo Montoya a Ralf Schumacher. Chýba vám David Coulthard? Škótova forma po víťazstve v Melbourne šla dole a opäť sa potvrdila jeho nevyrovnanosť, ktorá ho z určitosťou bude stáť všetky ambície na titul. "Davidovi by možno pomohlo, keby odišiel z McLarenu. Cíti sa tam príliš pohodlne a prestup by ho možno prebudil," nechal sa počuť dokonca aj sám Bernie Ecclestone. Faktom zostane, že ak má McLaren šance vyhrať šampionát, tak iba s Räikkonenom. A chlapci Franka Wiliamsa? Predstavte si, že oveľa väčšie šance sa dávajú donedávna zaznávanému Ralfovi! Ten nielenže doteraz ako jediný bodoval vo všetkých tohtoročných pretekoch, ale hlavne je mimoriadne motivovaný možnosťou vystúpiť z tieňa slávnejšieho brata. "Ak vyhrať titul, tak ešte v dobe, keď Michael aktívne jazdí," netajil sa nikdy mladší Schumi. Podporí ho tím? Ako zareaguje horkokrvný Montoya? "Nepreferujeme žiadneho pilota," tvrdí Patrick Head, spolumajiteľ tímu Williams. "Stať sa tak môže iba v situácii, že jeden pilot šancu ešte má, zatiaľ, čo druhý už nie." Lenže takáto stratégia sa britskému tímu už raz nevyplatila a "kohút" Montoya môže situáciu z roku 1986 celom reálne zopakovať. Bude sa nakoniec predsalen najviac smiať Michael Schumacher?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.