Postavila ju švajčiarska firma Brown - Boveri a potvrdila predpoklad, že spaľovacia turbína je najľahší typ motora s takým veľkým výkonom, ktorý iné motory nemôžu dosiahnuť. Krátke trate však bránili rozvoju tejto trakcie v Európe. Francúzska firma Renault napriek tomu skonštruovala niekoľko turbínových lokomotív s tzv. voľnými piestami. Vo veľkej Británii sa experimentovalo s technológiou spaľovania uhoľného prachu. Vo vývoji sa kvôli veľkej hlučnosti a privysokým otáčkam (80 000 za minútu) nepokračovalo. Výkonné turboelektrické lokomotívy sa v praxi uplatnili po prvý raz po druhej svetovej vojne na tratiach v USA a Kanade. V 70. rokoch minulého storočia prebiehali v ZSSR a USA skúšky s motorovými vozňami poháňanými leteckými turbínami, ktoré mali namontované na streche. Motory dosahovali výkon viac než 5000 kW a rýchlosť vozňov prekračovala hranicu 300km/h.
V roku 1964 Sovietsky zväz prispel do medzinárodného vývoja na poli turbínových pohonov v železničnej doprave osobnou lokomotívou radu GP 1, vybavenou spaľovacou turbínou. V princípe to bola motorová lokomotíva, ale s rotačným spaľovacím motorom a elektrickým prenosom výkonu. Spaľovacia turbína s jedným hriadeľom a otvoreným obehom dodávala na výstupný hriadeľ výkon 3 500 koní. Vlastný výkon turbíny bol asi tri razy väčší, ale dve tretiny z toho využil rotačný kompresor, ktorý dodával stlačený vzduch určený pre spaľovanie paliva. Turbína poháňala tri hlavné generátory, každý s výkonom 667 kW. Trakčné motory boli umiestnené v dvoch trojnápravových podvozkoch. Pre posun alebo samostatnú jazdu sa na stroj umiestnil dvanásťvalcový naftový motor s výkonom 195 kW. Zásoby prevádzkových hmôt boli naozaj obdivuhodné - 9 000 kg paliva pre turbínu, 850 kg paliva (motorovej nafty) pre pomocný motor, 700 kg oleja, 170 l vody a 600 kg piesku. Lokomotíva sa mohla pochváliť aj hmotnosťou - 129 ton.
Vo všeobecnosti sa modely turbínových železničných vozidiel vyrábajú obmedzene, producenti modelárskych výrobkov i hračiek si najčastejšie vyberajú nevšedne až extravagantne vyzerajúce vozidlá, ktoré premávali alebo premávajú v zámorí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.