Rally Košice. Táto súťaž je zaradená do seriálu majstrovstiev Európy s koeficientom 2, Pohára východnej Európy a zóny strednej Európy, majstrovstiev Slovenska s koeficientom 4 a Pohára Slovenskej republiky. Jedna z najstarších rely na Slovensku (staršou je len Rallye Matador Tatry) si zaknihuje 29. kapitolu svojej bohatej histórie. Tá sa začala písať už v roku 1970, keď partia automobilových nadšencov z Údržby VSŽ Košice založila Automotoklub VSŽ a vzápätí sa zrodil aj I. ročník košickej rely. Presne 8. mája 1971 vyštartovalo 28 posádok z celého Slovenska na trať dlhú 145 km, pričom na celej trase bola len jediná, 7,5 km dlhá rýchlostná skúška, ktorá mala štart v kúpeľoch Štós a cieľ pri kaplnke na vrchole kopca. Cieľovou páskou prešlo napokon 24 posádok na čele s dvojicou J. Ivan - J. Martinák z AMK Poprad, ktorí sa stali prvými držiteľmi Putovného pohára Rallye VSŽ. Len tak na okraj - do dnešného dňa sa nikomu nepodarilo tento pohár získať natrvalo, to znamená zvíťaziť v rely tri razy po sebe, alebo päťkrát celkovo.
Organizátori tohtoročnej súťaže mali k 23. júlu na stole prihlášky od tridsiatich posádok zo štyroch krajín Česka, Poľska, Maďarska a Slovenska. Medzi prihlásenými posádkami zatiaľ chýba minuloročný víťaz Tibor Cserhalmi a rovnako aj domáca posádka Jozef Béreš - Petr Stary. Do uzávierky prihlášok však ešte zostáva dosť času, a tak zostáva veriť, že súčasný počet sa rozšíri. Podľa slov riaditeľa súťaže Petra Szczeczinu podobne ako v predchádzajúcich rokoch ani teraz nemajú dostatok finančných prostriedkov aby mohli prilepšiť posádkam. Ako sme sa však dozvedeli, interes prejavila anglická dvojica, ktorá už v Košiciach štartovala a až najbližšie dni ukážu, či Ostrovania pricestujú do metropoly východu. "Pôvodne mal štartovať aj Jan Kopecky s Filipom Schovánkom, avšak podľa posledných informácii budú štartovať týždeň pred naším podujatím vo Fínsku," povedal riaditeľ súťaže. Na uplynulý ročník košickej rely nemá najlepšie spomienky dvojica Václav Pech - Petr Uhel, ktorá pre stratu jazdného výkazu nemohla nastúpiť na štart. Ani toto faux-pas nezmenilo už nič na tom, že vlani sa táto plzeňská dvojica stala majstrami Slovenska. V zozname prihlásených nechýba spomínaná dvojica a diváci sa môžu tešiť na Ford Focus WRC. Verme, že nebude jediný na štarte druhých najstarších pretekov na Slovensku. Na domácej trati by chceli obhájiť prvenstvo v skupine N súrodenci Palkovci na vozidle Mitsubishi Lancer Evo VII.
Dvadsiatydeviaty ročník Rally Košice ponúkne jednotlivým posádkam náročnú trať, ktorá iste dokonale preverí ich jazdecké umenie i odolnosť súťažných vozidiel. Dvojdňová súťaž majstrovstiev Európy s koeficientom 2 meria celkom 718 km z 279 km tvorí osemnásť rýchlostných skúšok. Podobne ako vlani aj v tomto roku je centrum súťaže sústredené na Festivalové námestie, kde bude uzavreté parkovisko a štartovacia rampa. Riaditeľstvo súťaže sa bude nachádzať v priestoroch hlavnej budovy Technickej univerzity na letnej ulici. Štart prvej etapy je v sobotu (17. 8.) o 8.00 hod a cieľ o 20.00 hod. Druhá etapa odštartuje v nedeľu o 7.30 hod a prvé vozidlo v cieli očakávajú organizátori o 15.30 hod.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.