dvojstupňovým systémom kvalifikácie je dávno preč a súčasné pole číta skromných šestnásť áut! Kde sa stala chyba?
Siedme preteky šampionátu F3000 na britskom okruhu v Silverstone boli žiaľ iba smutným odvarom doby dávno minulej. Z rastúcou konkurenciou (F-Nippon, F-Nissan, F-Renault, apd.) sa stráca kvalita i záujem verejnosti a následne aj ochota sponzorov investovať do tejto disciplíny. A práve nedostatok financií spôsobil, že do Anglicka nepricestoval už ani tím Den Bla Avis, ktorý spoliehal, že mu zvyšok sezóny finančne vykryje sponzor Američana Phila Gieblera. Nestalo sa. Giebler peniaze nepozháňal a tím musel zo súťaže odstúpiť. V jeho farbách si však výborne počínal Dán Nicolas Kiesa (vyhral preteky v Monte Carle) a tak ho tím ponúkol tímu Super Nova. V juniorskej stajni Jordan Grand Prix Super Nova Racing doteraz jazdil ďalší Američan Derek Hill (syn šampióna F1 z r.1961, Phila Hilla), no ani ten amerických sponzorov nepresvedčil o efektívnosti investovať do F3000 a musel sa porúčať. Po odchode Den Bla Avis teda nastúpila SuperNova v zostave Toccacelo a Kiesa (a hneď priviezla štyri body). To však nebola jediná zmena v štartovom poli. Nedostatok financií spôsobuje veľkú migráciu pilotov a tak na Silverstone debutovali aj Ír Michael Keohane (v tíme Astromega) a britský šampión F3, Marc Hynes (Team BCN F3000), čím sa počet pilotov štartujúcich v tejto sezóne v F3000 zvýšil už na dvadsaťpäť! Ako sa zo situáciou vysporiada FIA? Poškodil F3000-ke skostnatený prístup ťažkopádnej inštitúcie, či nešťastné spojenie s programom F1? Nech už to však bude akokoľvek, F3000 potrebuje ešte zásadnejšiu reformu ako F1. Kto ju uskutoční?
Vráťme sa však dianiu v anglickom Silverstone. Preteky F3000 tu už tradične bývajú málo dramatické a nevyhli sa svoju stereotypu žiaľ ani teraz. Výkonnostná kategorizácia Wirdheim Pantano, Liuzzi Sperafico Toccacelo, piloti tímu Charouz a až potom zvyšok sveta zafungovala dokonale a po zoradení sa v kvalifikácii nám už preteky nepriniesli prakticky žiadne vzrušenie. Chybami poučený Švéd Wirdheim si pozorne ustrážil Pantana a ostatní si krúžili tiež svoje preteky. V tejto atmosfére mohol teda absolvovať ďalšiu výchovnú lekciu učiaci sa Čech Janiš, ktorému na náročnej trati ešte chýbala istota. Na pretek si dal auto upraviť, no nové nastavenie sa ukázalo ako nesprávne a Jarda bol nakoniec rád, že došiel do cieľa. "Ešte nikdy som tak nezápasil s autom. I negatívna skúsenosť je však skúsenosťou a už viem, čoho sa mám vyvarovať nabudúce." Pod tým nabudúce Janiš určite myslel preteky na nemeckom Hockenheimringu, ktoré sú na programe 2.augusta. Po nich potom tímy i pilotov čaká krátka dvojtýždňová dovolenka, podobná ako v F1.
Výsledky F3000 (30. kôl 154,125 km): 1. Wirdheim (Arden) 50:25,858 min. (183,369 km/h), 2. Pantano (Durango) + 8,835, 3. Liuzzi (Red Bull Junior) + 20,850, 4. Sperafico (Coloni) + 21,081, 5. Freisacher (RedBull Junior) + 21,608, 6. Toccacelo (SuperNova) + 23,247, 7. T. Bell (Arden) + 25,915, 8. Kiesa (SuperNova) + 32,528, 9. Schroeder (ISR Charouz) + 41,409, 10. Janiš (ISR Charouz) + 41,924. (PP: Wirdheim 1:36,541, NK: Wirdheim 1:38,471 v 2. kole, Viedli: 1. - 30. kolo Wirdheim). Priebežné poradie po siedmich pretekoch: 1.Wirdheim 52 bodov, 2. Pantano 34, 3. Liuzzi 29, 4. Toccacelo a Sperafico po 27, 6. Kiesa 20, 7. Janiš a. Schroeder po 13, 9. Friesacher 12, 10. Gianmaria 11 b., 11. Schmidt a Bell po 7 b., 13. Baumgartner 6 b., 14. Nguyen a van Hooydonk po 5 b., 16. Hill 4 b. 17. Giebler 1 b. Tímy: 1. Arden 59 b., 2. Durango 45 b., 3. Red Bull Junior 41 b., 4. Coloni 33, 5. Super Nova 32, 6. Charouz ISR 26, 7. Den Bla Avis 20, 8. Astromega 12, 9. BCN 5.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.