Korzár logo Korzár

Ďalšou novinkou BMW je kupé radu 6

Mníchovská automobilka BMW predstavuje v tomto roku jednu novinku za druhou. Po novom päťkovom rade zverejnila táto firma prvé informácie o modeli X3

a onedlho na to predstavila opäť zatiaľ len vo virtuálnom svete internetu nové športové kupé radu 6. Je síce veľmi pravdepodobné, že informácie o modeli X3 i kupé 6 mohli byť zverejnené naraz, ale marketingoví experti mníchovskej automobilky BMW zrejme vedia veľmi dobre vedia, že informácie o novinkách treba dávkovať tak, aby čo najviac a najdlhšie pútali pozornosť médií i motoristickej verejnosti Svoju "hmatateľnú" premiéru zažijú nové modely X3 a rad 6 až na jesennom frankfurtskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tí, ktorí sa trochu vyznajú v histórii automobilky BMW, isto vedia, že "šestka" sa už v sortimente bavorákov raz vyskytovala. Je to skutočne tak, pretože v rokoch 1976 až 1989 vyrábala firma BMW luxusné kupé radu 6, ktoré však nebolo obchodne bohvieako úspešné. Novým kupé radu 6, ktoré je modernou syntézou športovosti a pohodlia, nadväzuje BMW na tradíciu bývalej šestky. BMW radu 6 má klasické, "natiahnuté" línie športového vozidla s pomerne dozadu posunutým priestorom pre cestujúcich. Vozidlo je dlhé 4 820 mm, široké 1 855 mm a vysoké len 1 373 mm. K relatívne nízkej hmotnosti okolo 1 600 kg prispelo použitie ľahkých konštrukčných materiálov. Celá predná časť vozidla je, podobne ako u novej limuzíny päťkového radu, zhotovená z hliníka, z ktorého sú zhotovené aj dvere. Predné blatníky sú z termoplastu, zadné veko je z kompozitného materiálu. Podvozok vozidla je tiež zhotovený prevažne z hliníka. Hmotnosť vozidla je na obe nápravy rozložená temer v ideálnom pomere 50:50. Na pohon nového vozidla slúži 4,4-litrový vidlicový osemvalec, známy z modelu 745i. Tento motor, vystrojený systémom variabilného časovania ventilov Valvetronic, vyvíja maximálny výkon 245 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 450 Nm pri 3 600 ot/min. Motor možno kombinovať s tromi rôznými prevodovkami. Ide o klasickú manuálnu šesťstupňovú prevodovku, ďalej o šesťstupňovú automatickú prevodovku s funkciou Steptronic (ručné sekvenčné radenie) a o šesťstupňovú sekvenčnú manuálnu prevodovku SMG, ktorú možno ovládať buď pákou na strednej konzole alebo "efjednotkovými" páčkami za volantom. Kupé BMW 6 zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Ovládacie prvky sú usporiadané podobne ako v limuzínach päťkového a sedmičkového radu. Nové kupé je, podobne ako športové modely M3 a M5, vystrojené systémom dynamickej kontroly jazdy (DDC drive dynamic control). Tento tlačidlom Sport na strednej konzole ovládaný systém spôsobí to, že motor spontánnejšie reaguje na "pridanie plynu" a riadenie sa stane takpovediac tvrdším (zmenou charakteristiky činnosti posilňovača). Ak je vozidlo vystrojené automatickou prevodovkou alebo prevodovkou SMG, systém DDC posunie preraďovanie do vyšších otáčok, pričom proces preraďovania prebehne veľmi rýchlo (za 150 milisekúnd). Nové kupé je, pochopiteľne, vystrojené aj systémom dynamickej kontroly stability (DSC dynamic stability control), ktorý zahrnuje aj dynamickú trakčnú kontrolu (DTC dynamic traction control). Na želanie môže byť kupé vystrojené aj podvozkovým systémom Dynamic Drive, ktorý vyrovnáva bočný náklon karosérie pri prejazde zákrutami, ako aj novým systémom aktívneho riadenia, ktorý je k dispozícii aj pre rad 5 a ktorého nóvum spočíva v tom, že pomer medzi uhlom natočenia volantu a uhlom natočenia predných kolies nie je konštantný, ale mení sa v závislosti na rýchlosti jazdy. Pri pomalej jazde sa kolesia pri danom pootočení volantu vychýlia viac než pri rýchlej jazde. Okrem všetkých bezpečnostných prvkov, štandardne používaných vo vozidlách BMW, je šestkové kupé vystrojené aj pneumatikami s núdzovým dojazdom, na ktorých sa aj po defekte dá prejsť až 150 km pri maximálnej rýchlosti 80 km/h. Na želanie môže byť kupé vystrojené adaptívnym tempomatom, ktorý okrem udržiavania konštantnej rýchlosti jazdy dokáže udržiavať aj bezpečný odstup za vpredu idúcim volantom. Do príplatkovej výbavy patria aj adaptívne svetlomety, ktoré sa môžu do strán vychyľovať až o 15o, takže vodič lepšie vidí do zatáčky. Na jar bude pre kupé k dispozícii aj priehľadový indikátor, ktorý premieta vodičom zvolené informácie priamo na predné okno. Do sériového výstroja patrí kvalitná audiosústava a automatický klimatizačný systém. O batožinovom priestore sa v tlačovej správe BMW hovorí len toľko, že má dostatočnú veľkosť na prepravu dvoch golfových vakov a jedného kufra. Neskôr by mal byť z tohto kupé odvodený kabriolet.

SkryťVypnúť reklamu

Nové špičkové kupé BMW 645i by sa na trhu malo objaviť pre koncom tohto roka.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 770
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 718
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 408
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 298
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 815
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 542
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 416
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 202
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 918
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 499
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 531
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 313
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 202
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 918
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 499
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 531
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 313
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu