Korzár logo Korzár

Astra tretej generácie bude mať premiéru vo Frankfurte

Hlavným magnetom firmy Opel na jej stánku na septembrovom autosalóne vo Frankfurte bude zrejme nový model Astra. Astra tretej generácie hovorí novým

dizajnérským jazykom značky Opel, ktorý je charakteristický čisto vedenými líniami, vyváženými proporciami, dynamickým štýlom a precíznym spracovaním každého detailu. "Nová Astra symbolizuje dynamiku značky Opel tak zreteľne, ako to doposiaľ nedokázal žiaden iný sériový model," tvrdí Carl-Peter Forster, šéf automobilky Opel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K najdôležitejším technickým inováciám novej Astry patrí najmä systém adaptívneho podvozku IDSPlus (Interactive Driving System), ktorý zahrnuje aj elektronické riadenie tuhosti tlmičov CDC (Continuous Damping Control). Na želanie dodávaný systém IDSPlus umožňuje stlačením tlačidla výrazne meniť charakteristiku podvozka smerom k športovým vlastnostiam.

SkryťVypnúť reklamu

K ďalším technickým lahôdkam novej Astry patria adaptívne, do zatáčky natáčateľné svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), ktoré sa po prvý raz objavujú v segmente nižšej strednej triedy. Svetlomety sú vybavené zariadením na samočinné zapínanie pri zníženej viditeľnosti. Odborníci vysoko hodnotia aj technickú úroveň nových zážihových motorov TWINPORT a turbodieselových motorov, vystrojených systémom vstrekovania "common-rail". Pri uvádzaní na trh bude pre Astru k dispozícii päť zážihových motorov a tri turbodieselové jednotky. Tieto pohonné agregáty s objemom od 1,4 l do 2,0 l pokrývajú rozsah výkonov od 59 kW do 147 kW. Všetky motory patria do rodiny špičkových štvorventilových agregátov ECOTEC a splňujú prísne emisné limity normy Euro 4. Novinkou medzi pohonnými jednotkami je turbodieselový motor 1.9 CDTI s výkonom 110 kW a dvojlitrový preplňovaný zážihový štvorvalec s výkonom 125 kW. Tento motor je - rovnako ako dvojlitrový zážihový prepĺňaný motor výkonu 147 kW - kombinovaný s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ostatné agregáty sú kombinované s manuálnymi päťstupňovými prevodovkami, v ponuke je však aj automatická prevodovka a modernizovaná automatizovaná manuálna prevodovka Easytronic. Dizajn Astry je charakterizovaný vyváženými proporciami. Vysoko posadená línia bokov, zreteľne klinovitý profil, výrazné lemy podbehov kolies a jednoduchá grafika okien sú základnými prvkami nového dizajnérskeho jazyka značky Opel. Pri pohľade spredu Astra okamžite zaujme širokou maskou chladiča s horizontálnym deliacim rebrom a trojrozmernými svetlometmi s čírou optikou. Klenutá línia strechy, originálne riešené previsy karosérie vpredu aj vzadu, dlhý rázvor (261 cm) a široký rozchod kolies robia z Astry štylisticky mimoriadne čisto riešený automobil. Astra novej generácie bude môcť byť už z výroby vystrojená 18-palcovými kolesami z ľahkých zliatin. Nová Astra je asi o 14 cm dlhšia, o 2 cm širšia a o 4 cm vyššia než doterajší model, čo sa prejavilo na ďalšom zväčšení interiéru, v ktorom sú zlepšené sedadlá. Podvozok novej Astry je upravenou verziou podvozka doterajšieho modelu. Vpredu sú vzpery McPherson, prichytené k pomocnému rámu, vzadu je kompaktná náprava s torznou priečkou tvorenou dvojitým U-profilom. Prepracovaná konštrukcia zadnej nápravy prináša nielen všetky obvyklé výhody tejto koncepcie, teda predovšetkým malé nároky na obstavaný priestor, nízku hmotnosť a precízne vedenie stopy, ale umožňuje aj presné špecifické naladenie zavesenia kolies pre rôzne verzie vozidla. V modeloch, vystrojených systémom IDSPlus, sa pri zapnutí športového režimu zmení aj charakteristika elektro-hydraulického posilňovača riadenia a citlivosť elektronického pedálu akcelerátora. U modelov vystrojených automatickou prevodovkou alebo automatizovanou manuálnou prevodovkou Easytronic sa pri voľbe športového režimu motor pred preradením na vyšší rýchlostný stupeň vytáča do vyšších otáčok.

SkryťVypnúť reklamu

Astra tretej generácie sa bude dodávať v piatich úrovniach vybavenia, nazvaných Essentia, Enjoy, Sport, Cosmo a Elegance. Na trh príde najprv päťdverový model, a to na jar budúceho roka. V približne šesťmesačných intervaloch budú potom nasledovať ďalšie verzie. Na jeseň 2004 to bude kombi verzia Caravan, postavená na podvozku s rázvorom predĺženým o 82 mm, na jar 2005 príde na trh dvojdverová verzia, o pol roka neskôr nástupca terajšieho vanu Zafira a na jar 2006 to bude kupé-kabriolet s kovovou sklápacou strechou. Možno spomenúť, že hlavným konkurentom Astry je Volkswagen Golf, ktorého piata generácia bude mať tiež vo Frankfurte svetovú premiéru.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Takto chutí zlato
  2. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  4. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  5. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  8. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 453
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 896
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 5 182
  4. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 687
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 642
  6. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 105
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 2 226
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 187
  1. Dušan Koniar: Já vaši pí*u taky neviděl a vím, že ji máte
  2. Štefan Šturdzík: Je ešte Markíza nezávisle médium alebo sa len tak tvári.
  3. Dagmar Szabó: Lúč pre Dieťa – už 10 rokov svetlo nádeje pre deti a rodiny
  4. Daniel Guľaš: Od luxusu k populizmu: Ako RCH a Filip Turek inšpirujú Mazureka a Uhríka
  5. Irena Šimuneková: Štefanikova vyhliadka
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj
  7. Viktor Pamula: Nenecháme si vziať 17. November
  8. Aleksander Prętnicki: Pod svetlom neónov
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 413
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 460
  3. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 298
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 529
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 7 240
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 689
  7. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 662
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 472
  1. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  2. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  3. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  4. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  5. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  7. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  8. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dušan Koniar: Já vaši pí*u taky neviděl a vím, že ji máte
  2. Štefan Šturdzík: Je ešte Markíza nezávisle médium alebo sa len tak tvári.
  3. Dagmar Szabó: Lúč pre Dieťa – už 10 rokov svetlo nádeje pre deti a rodiny
  4. Daniel Guľaš: Od luxusu k populizmu: Ako RCH a Filip Turek inšpirujú Mazureka a Uhríka
  5. Irena Šimuneková: Štefanikova vyhliadka
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj
  7. Viktor Pamula: Nenecháme si vziať 17. November
  8. Aleksander Prętnicki: Pod svetlom neónov
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 413
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 460
  3. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 298
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 529
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 7 240
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 689
  7. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 662
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 472
  1. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  2. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  3. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  4. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  5. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  7. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  8. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu