odlišujú málo a bez problémov sa môžu aj miešať. Musia spĺňať požiadavky výrobcov automobilov a ak sa chce
olejárska firma presadiť na trhu, musí vyrábať požadovanú kvalitu.
Často sa stáva, že pri výmene oleja technik v značkovom servise povie: "Olej, ktorý chcete, radšej nedávajte, lebo nie je dobrý. Ten, ktorý ponúkame my, je určite lepší." V skutočnosti dávajú servisy do áut oleje od značiek, s ktorými majú uzavreté zmluvy a z predaja olejov majú provízie.
V manuáli každého auta by malo byť napísané, aké parametre musí spĺňať olej do motora vozidla. Je skoro jedno, ktorú zo známych značiek si motorista kúpi, ak olej spĺňa predpísané parametre. Napriek tomu sa medzi zanietenými motoristami stále špekuluje, ktorý olej je lepší.
Niektoré automobily rôznych značiek majú úplne rovnaký motor, len vrchný kryt s nápisom, alebo emblémom firmy je iný. To isté môže platiť o olejoch - aj v troch škatuliach rôznych značiek môže byť rovnaký olej.
Olejárske firmy sa snažia lákať motoristov, aby kúpili ich výrobky, rôznymi stratégiami. Niektoré značky majú na väčšine typov napísané, že ide o špičkový olej najlepšej kvality. Ďalšie zasa môžu presadzovať stratégiu byť najdrahším na trhu. Ak si motorista kúpi auto za milión, snaží sa dať do motora to najlepšie a často si ľudia myslia, že najlepšie musí byť najdrahšie.
Autor: zur
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.