štúdia poukázala na alarmujúce nedostatky pri správe e-mailov. Keď nefunguje záloha i správa e-mailovAko funguje, prípadne nefunguje elektronická pošta a aký názor na ňu majú IT manažéri, boli hlavné ťažiská vypracovanej štúdie, sponzorovanej spoločnosťou VERITAS Software Corporation. Na zostavení výsledkov prieskumu celkovo participovalo 850 IT manažérov zo spoločností nad 500 zamestnancov. Firmy mali svoje sídla v Európe (spomína sa Švajčiarsko a náš severný sused Poľsko), v Spojených štátoch, Južnej Afrike i na Blízkom východe. Stav správy e-mailov vrátane zálohovania je podľa štúdie možné označiť za alarmujúci. Na prvý pohľad všetko vyzerá v poriadku - 99 percent firiem potvrdilo, že zálohuje svoju elektronickú poštu vrátane prijatých príloh. V skutočnosti však až u 56 percent respondentov sú niektoré zložky či schránky vyňaté z automatického zálohovania. 39 percent opýtaných sa zároveň domnieva, že e-mail môže byť (legálne) použitý ako dôkaz v prospech alebo neprospech svojej firmy. U piatich percent opýtaných bola pošta ako dôkaz aj skutočne použitá. Komplikácie pri vyhľadávaní konkrétneho požadovaného e-mailu však pripustilo až 46 percent manažérov. Nie práve najlichotivejšie vyznievajú i výsledky obnovy archivovaných dôležitých e-mailov staršieho dáta. Na základe štúdie by 92 % organizácií dokázalo obnoviť zo zálohy svoje správy (otázne je, načo potom vlastne používa zálohovacie programy tých zvyšných 7 percent). Z nich len jedna pätina (18 %) by dokázala obnoviť e-maily staršie než jeden rok. Hranicu maximálne do jedného mesiaca je schopných svojimi dostupnými prostriedkami dosiahnuť 30 percent respondentov. Približne jedna desatina firiem (11%) však dokáže obnoviť len týždeň (!) staré e-maily i menej. To je žalostne málo. Závislosť menom elektronická poštaOkrem neutešeného stavu fungovania elektronickej pošty sa štúdia pod drobnohľadom pozrela aj na samotný vplyv elektronickej komunikácie na ľudí. Z prieskumu sa dá vyvodiť záver, že e-mail sa stal závislosťou. Mnohí si bez prezerania svojich schránok nevedia predstaviť ani jeden deň. K závislosti sa však pripája i ďalší významný rizikový faktor - stres z nefungovania elektronickej pošty. Až 68 percentám respondentov totiž dokáže pokaziť náladu už polhodinový výpadok e-mailu. Oveľa horšia situácia nastáva, ak je pošta z rozličných príčin nedostupná celý týždeň. V takom prípade jedna tretina CIO a IT manažérov priznala, že podobný stav je pre nich oveľa väčšou traumou, než nepríjemné životné udalosti. Tak výpadok e-mailu úspešne konkuruje sťahovaniu do nového domu, menším dopravným nehodám, dokonca i rozvodom. Ani prieskum času potrebného na obnovenie systému po páde nedopadol práve lichotivo. Podľa názoru 4 percent IT manažérov bude obnovenie e-mailového systému trvať menej než hodinu, podľa 9 percent oprava zaberie 24 hodín i viac. Alarmujúco vyznieva odpoveď pri 39 percentách opýtaných - uvedená skupina manažérov vôbec nemá predstavu, ako dlho bude opätovný nábeh systému trvať. Podľa názoru Marka Bregmana z firmy VERITAS Software, e-mail ďaleko presiahol svoje pôvodné hranice v podobe komunikačného nástroja. Prioritnou úlohou pre organizácie je preto zabezpečiť, aby elektronická pošta vždy fungovala. V opačnom prípade môže dôjsť k negatívnemu dopadu na samotné podnikateľské aktivity príslušnej firmy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.