tie najzaujímavejšie televízne programy, reklamu nájdeme v každých novinách, reklamné letáky na nás padajú pri otvorení domácej poštovej a reklamné bilbórdy sa snažia upútať našu pozornosť pri riadení vozidla. No a ak sa v širšom meradle uplatní novinka, s ktorou prišla škótska dizajnérska konzultačná firma Harris Hynd, reklamné pútače, plagáty a bilbórdy nebudú útočiť len na náš zrak, ale aj na náš sluch. Spomenutá firma totiž vyvinula špeciálny prehrávač, ktorý je uvádzaný do činnosti infračerveným snímačom pohybu. Ak niekto prejde popri bilbórde, vystrojeným novým zvukovým systémom, ozve sa zvukový záznam (nahraný vo formáte MP3). Ak ide napríklad o reklamu na nejaký nápoj, môže byť na nahrávke napríklad zvuk nalievania nápoja do pohára. Zvuk je produkovaný špeciálnym prevodníkom, ktorý rozvibruje celú reklamnú plochu (zo skla, kovu alebo plastu). Dotykom panela sa dajú získať ďalšie informácie o ponúkanom produkte. Pri zavádzaní takejto zvukovej reklamy sa však bude musieť postupovať veľmi opatrne, aby nedošlo k "zvukovému znečisťovaniu" prostredia. Bude treba napríklad zabrániť tomu, aby sa zvuková reklama uviedla do činnosti v čase nočného pokoja. Nový systém zvukovej reklamy sa bude využiť aj na poskytovanie turistických informácií, oznamov verejnosti alebo informácií o cestovnom poriadku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.