že na septembrovom autosalóne vo Frankfurte predstaví aj modernizovaný rad X5. Športovo-úžitkový model X5 sa vyrába už približne štyri roky a aj keď je toto vozidlo stále veľmi obľúbené, "zaslúžilo" si už modernizáciu. Tá sa dotkla nie len vzhľadu vozidla, ale aj niektorých jeho konštrukčných častí.
Pozmenený bol vzhľad celej prednej časti vozidla až po predné stĺpiky okien. Zvýraznil sa charakteristický reliéf prednej kapoty a nový tvar majú aj typické "bavorácke" obličky. K novému vzhľadu prednej časti prispieva aj pozmenený tvar predných reflektorov a mohutnejší predný spojler. Modernejší vzhľad vozidla dotvárajú nové zadné svetlá. Verzie, poháňané osemvalcovým motorom, sú sériovo vystrojené novými bixenónovými reflektormi, šesťvalcové verzie môžu byť týmito reflektormi vystrojené na želanie. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené adaptívnymi prednými reflektormi, ktoré lepšie osvetľujú vozovku v zatáčkach. Najväčšou technickou inováciou modernizovanej iks-päťky je nový systém pohonu všetkých kolies, nazvaný xDrive (ide ale o rovnaký systém ako v úplne novom modeli X3). Systém xDrive umožňuje variabilné a plynulé rozdeľovanie hnacieho momentu motora medzi prednú a zadnú nápravu podľa okamžitých adhéznych podmienok kolies oboch náprav. Systém pritom reaguje na zmenené trakčné podmienky oveľa rýchlejšie ako iné systémy. Pri svojej činnosti využíva systém xDrive nie len signály zo snímačov vo všetkých kolesách (tie signalizujú prípadné pretáčanie niektorého kolesa), ale aj zo snímačov stabilizačného systému DSC. Pri dynamickom prejazde zákrut rozdeľuje systém xDrive v každom okamihu hnací moment optimálne medzi predné a zadné kolesá, čím sa potláča tendencia k pretáčavosti alebo nedotáčavosti vozidla. Systém reaguje tak rýchlo, že medzi stratou adhézie niektorého kolesa a presunom hnacieho momentu na kolesá s dobrými záberovými podmienkami uplynie len niekoľko tisícin sekundy. V súvislosti s modernizáciou došlo aj k zmene v sortimente motorov. Pre model X5 sú k dispozícii dva nové motory. Prvým z nich je 4,4-litrový vidlicový osemvalec, poháňajúci už modely sedmičkového radu. Tento motor je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov (Bi-Vanos) i systémom variabilného zdvihu ventilov a jeho maximálny výkon je 235 kW. Motor je kombinovaný s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Uvedeným motorom vystrojený model X5 4.4i zrýchli z 0 na 100 km/h za 7 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. Druhým novým motorom je trojlitrový turbodieselový motor, vystrojený vstrekovacím systémom common rail druhej generácie. Tento motor má maximálny výkon 160 kW a jeho maximálny krútiaci moment je 500 Nm. Týmto motorom poháňaná iks-päťka zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. Napriek svojmu vysokému výkonu spotrebuje tento moderný vznetový motor v priemere len 8,6 litra nafty na 100 km. O vysokej miere bezpečnosti inovovaného modelu X5 svedčí to, že tento model získal pri bariérovom teste Euro-NCAP ako vôbec prvé auto v kategórii "veľkých terénnych vozidiel" päť hviezdičiek (najvyšší možný počet).
Modernizovaný model X5 sa v polovici októbra začne predávať v USA, na európsky trh sa dostane začiatkom decembra.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.