štyri preteky pred koncom sezóny je v hre stále sedem ašpirantov. Dokáže Michael Schumacher nakoniec odraziť nápor súperov a získať titul aj z defenzívnej pozície?
Zásadný vplyv nielen na vývoj pretekov v Nemecku, ale aj na ďalší priebeh šampionátu mala určite udalosť, ktorá sa v nedeľu odohrala hneď po štarte. Jej zásluhou stratili možnosť bojovať o body hneď traja favoriti a Ralf Schumacher, ktorý bol označený ako vinník, bol potrestaný posunom o desať štartových pozícií v nasledujúcich pretekoch. To však na úzkom a technickom Hungaroringu znamená koniec akýmkoľvek nádejam na umiestnenie na pódiu a teda výrazný handicap v súboji o titul. Ako k celej udalosti došlo?
V sobotu si miestenky do prvého radu na štarte vybojovali obidva williamsy, zatiaľ čo najlepšie ferrari (Barrichello) sa muselo uspokojiť "až" s tretím miestom (MiSchumi dokonca šiesty). Nabrúsenému Brazílčanovi sa však veľmi nevydaril ani nedeľňajší štart a tak sa Rubens iba prizeral ako ho po ľavom okraji predbieha výborne štartujúci Räikkonen a z pravej strany si lepšiu pozíciu pred prvou zákrutou buduje Ralf Schumacher. V tejto situácii však Nemec ľavým zadným kolesom nepatrne ťukol do pravého predného kolesa ferrari, čo v rýchlosti asi 200 km/h rozohralo biliard. "Nemal som kam uhnúť," vysvetľoval Barrichello. "Šiel som stále rovno a brzdil som, ako som vedel, no nemohol som už zabrániť kolízii." Jeho ľavé predné koleso tak narazilo bokom do pravého zadného kolesa bezmocného Räikkonena. McLaren sa stočil doprava a nosom rozrazil bočný pontón Ralfovho williamsu. To však "strieborný šíp" roztočilo opačným smerom a rotujúc okolo vlastnej osi skončil Fín v bariére. "Nič sa nedalo urobiť," ťažkal si ubolený Fín. "Vlastne som rád, že okrem pár modrín som úplne v poriadku." A ako videl situácia Ralf Schumacher, ktorého komisári po pretekoch označili za hlavného vinníka nehody a potrestali? "Bránil som si iba svoju pozíciu. Neurobil som žiadny prudký pohyb." Nuž neviem ako vám, ale mne sa uplatnenie trestu podľa článku 55 odst. c, Športových pravidiel zdá príliš prísne. Jednak celú udalosť môžeme pokojne hodnotiť ako bežný závodný incident a Ralf samotný naviac doplatil na kolíziu už tým, že nemohol pokračovať v pretekoch a prišiel o cenné body. Je to však iba subjektívny názor a tak ho treba chápať. Každopádne sa však tím Franka Williamsa proti rozhodnutiu FIA odvolal. Počkajme si, ako rozhodne odvolací súd.
Kolízia Barrichella, Räikkonena a Ralfa Schumachera však nebola jediná. Jej dôsledkom sa časť štartového poľa dostala do presu a doplatili na to hlavne Frentzen a Firman, ktorí z pretekov museli odstúpiť. "Nevidel som, čo sa stalo v prvej zákrute. Všetci spomalili a ja som to už nestihol, tak som vrazilo do Frentzena," obhajoval sa Firman. Okrem nich však kolidovali ešte aj Villeneuve s Wilsonom, ktorí našťastie v pretekoch pokračovali. Justin Wilson však iba niekoľko kôl. "Videl som, ako v prvej zákrute všetci brzdili. Chcel som uhnúť Villeneuvovi, no kolidovali sme aj s Firmanom. Mechanici síce auto rýchlo opravili, ale z pretekov ma vyradila prevodovka," Dlhému Angličanovi, ktorý v tíme Jaguar Racing nahradil zatracovaného Pizzoniu, tak "zelený" debut nevyšiel, no Justin sa zastrája na Hungaroring, kde ako pilot F3000 kedysi víťazil.
Po dramatickom úvode pretekov sa potom na trati dlho nič nedialo. Vpredu suverénne dominoval Montoya, ktorý vďaka stratégii troch zastávok jazdil s ľahším autom približne o 1 1,5 sekundy rýchlejšie kolá ako jeho prenasledovatelia a, s výnimkou jediného kola po prvej zastávke v depe, celé preteky odkrúžil na prvom mieste. "Čudujem sa, koľko tímov zvolilo stratégiu dvoch zastávok," krútil po pretekoch nechápavo hlavou hlavný inžinier tímu BMW Williams, Sam Michael, ktorému zvolená stratégia dokonale vyšla. A zatiaľ teda, čo Monty neohrozene točil vlastne preteky, za ním sa jazdila druhá liga medzi renaultami, Schumacherom a Coulthardom. Dlho sa výborne držali francúzske monoposty. Alonso však vyrobil niekoľko školáckych chýb a pomohol pred seba Nemcovi i Škótovi. S Trullim to bolo iná pesnička. "Asi 15 kôl pred koncom sa mi začali trúsiť zadné pneumatiky a stratil som dve pozície," konštatoval smutne Trulli, ktorého počas víkendu naviac trápila zvýšená teplota. Schumacher sa tak dostal na druhé a Coulthard na tretie miesto. Pre Nemca to vzhľadom na okolnosti bola výborná situácia, pretože na Montoyu síce výrazne nestačil, no aj tak by stratil iba dva body. Osud bol však tentoraz proti. V 63.kole Michaelovi výrazne rýchlo sfúkla ľavá zadná Bridgestonka a Nemec musel pomaly zamieriť na výmenu. Pochopiteľne, že tým stratil výbornú pozíciu a nakoniec bol vďačný za dva body za siedme miesto. "Pochopiteľne som sklamaný," povedal Schumacher. "V ťažkom preteku som sa prepracoval na druhé miesto, no zradila ma pneumatika. Neviem čo to spôsobilo (pozn.: špekuluje sa, že príčinou mohol byť výjazd mimo trať pri predbiehaní Trulliho, ktorý opotrebovaným pneumatikám neprospel. Posledná sada bola totiž na trati príliš dlho v extrémnych podmienkach)." Druhý teda skončil Coulthard, ktorý potrebuje dobrý výsledok na posilnenie sebavedomia a hneď za dvojicou renaultov na ďalších miestach došli do cieľa obidve toyoty. Tím Ove Anderssona má tak dôvod na radosť a najväčšia automobilka na svete evidentne naznačuje svoj potenciál i ambície. Šampionát teraz čakajú krátke prázdniny po ktorých sa opäť všetci stretneme 24.augusta na Hungaroringu.
Výsledky GP Nemecka: 1. Montoya (williams) 1:28:48,769 h (207,036 km/h), 2. Coulthard (mclaren) + 1:05,459, 3. Trulli (renault) + 69,060", 4. Alonso (renault) + 1:09,344, 5. Panis (toyota), 6. da Matta (toyota), 7. MiSchumacher (ferrari), 8. Button (bar), všetci 1 kolo, 9. Villeneuve (bar), 10. Heidfeld (sauber), obaja 2 kolá, 11. Webber (jaguar), - 3 kolá, 12. Kiesa (minardi), - 5 kôl, 13. Fisichella (jordan), 7 kôl. (PP: Montoya 1:15,167, NK: Montoya 1:14,917 v 14. kole, Viedli: 1. - 17. kolo Montoya, 18. k. Alonso, 19. - 67. k. Montoya, Safety Car 2. - 3. kolo kolízia po štarte). Priebežné poradie jazdcov: 1. M. Schumacher 71 bodov, 2. Montoya 65, 3. Räikkonen 62, 4. R. Schumacher 53, 5. Barrichello 49, 6. Alonso 44, 7. Coulthard 41, 8. Trulli 22, 9. Webber a Button 12, 11. Fisichella 10, 12. da Matta 8, 13. Frentzen 7, 14. Panis 6, 15. Villeneuve 3, 16. Heidfeld 2, 17. Firman 1. Tímy: 1. Ferrari 120 bodov, 2. Williams BMW 118, 3. McLaren Mercedes 103, 4. Renault 66, 5. BAR Honda 15, 6. Toyota 14, 7. Jaguar Cosworth 12, 8. Jordan Ford 11, 9. Sauber Petronas 9.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.