však, že nie na všetky zahraničné zdroje informácií sa možno spoľahnúť. Spoľahlivú informáciu o ukončení výroby chrobáka poskytla až tlačová správa samotnej firmy Volkswagen. Podľa tejto správy bol posledný chrobák v závode Volkswagen de México v mestečku Puebla vyrobený 30. júla. S posledným vyrobeným chrobákom sa osadenstvo závodu rozlúčilo kvetinami a hudbou a o 9.05 miestneho času sa výrobná linka definitívne zastavila. Skončila sa tak temer 68-ročná jedinečná história vozidla, ktorého sa celkovo vyrobilo 21 529 464 kusov. Mexiko bolo v ostatných rokoch jedinou krajinou, v ktorej sa chrobák, Mexičanmi prezývaný "vocho", vyrábal. Za 39 rokov sa v Mexiku vyrobilo temer 1,7 milióna chrobákov. Chrobák sa počas svoje dlhej kariéry vyrábal vo vyše 20 krajinách. V samotnom Nemecku sa výroba týchto vozidiel skončila v roku 1978, po vyrobení viac než 16,2 milióna kusov.
Posledný vyrobený chrobák má modrú farbu, chrómované nárazníky, zrkadlá a ozdobné kryty kolies a patrí do série "Última Edición" (posledné vydanie). Táto séria bola vyrobená v obmedzenom počte 3 000 kusov. Na pohon poslednej série chrobákov slúžil 1,6-litrový motor výkonu 34 kW. O vozidlá poslednej série bol mimoriadny záujem a rýchlo sa predali. Posledný vyrobený kus je však nepredajný a poputuje do automobilového múzea v nemeckom Wolfsburgu, kde má koncern Volkswagen svoje hlavné sídlo. Chrobák urobil z firmy Volkswagen svetoznámu automobilku a stal sa aj symbolom povojnového hospodárskeho rozvoja Nemecka (či, lepšie povedané, jeho západnej časti - vtedajšej Nemeckej spolkovej republiky). K niektorým zaujímavostiam zo "života" automobilového chrobáka sa niekedy ešte vrátime.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.