ktorý sa v Japonsku predáva už približne dva roky. Úpravy karosérie, ktorými sa z Airtreku stal Outlander, navrhlo americké dizajnérske oddelenie spoločnosti Mitsubishi. Outlander patrí do kategórie crossover, čiže je akýmsi krížencom medzi terénnym vozidlom a športovým kombi. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 625 mm, pričom predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je viacprvková náprava. Mnohé podvozkové časti boli prevzaté z modelu Lancer Evo. Outlander je dlhý 4 535 mm, široký 1 570 mm a vysoký 1 670 mm. K dobrej priechodnosti v ľahšom a stredne ťažkom teréne prispieva aj pomerne veľká svetlá výška podvozku (195 mm). Na pohon vozidla slúži dvojlitrový štvorvalec, vystrojený dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov a štyrmi ventilmi na valec. Motor má maximálny výkon 100 kW a prostredníctvom päťstupňovej prevodovky poháňa buď len dve alebo všetky štyri kolesá. Zapnutie pohonu všetkých štyroch kolies sa realizuje prostredníctvom viskóznej spojky. Outlander zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 192 km/h. Vozidlo sa dodáva v dvoch úrovniach vybavenia, označených Comfort a Sport. Obe verzie sú sériovo vystrojené čelnými a bočnými nafukovacími vankúšmi, antiblokovacím systémom s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily, úchytmi ISOFIX na upevnenie detských sedačiek, výškovo nastaviteľným sedadlom vodiča i výškovo nastaviteľným volantom. Verzia Comfort je vystrojená manuálne ovládanou klimatizačnou sústavou, verzia Sport má automatický klimatizačný systém. Do výstroja verzie Sport, dodávanej len s pohonom všetkých štyroch kolies, patria aj ráfiky z ľahkých zliatin a svetlomety do hmly.
Na jeseň by sa na európskom trhu mal začať predávať aj Outlander, poháňaný 2,4-litrovým motorom výkonu 118 kW.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.