Korzár logo Korzár

Daewoo predstaví vo Frankfurte model Lacetti

Najväčším magnetom na stánku juhokórejskej firmy Daewoo (táto firma sa vlastne oficiálne volá už GM Daewoo, pretože jej majoritným vlastníkom je

koncern General Motors) na nadchádzajúcom frankfurtskom autosalóne bude pravdepodobne najnovší model Lacetti, ktorý bude mať vo Frankfurte svetovú premiéru. Päťdverový Lacetti so šikmou zadnou časťou karosérie patrí do kompaktnej triedy (v odbornej motoristickej tlači sa táto trieda označuje písmenom C), ktorej podiel na predaji nových vozidiel v západnej a strednej Európe je 16,4 %. Moderné tvary nového modelu Daewoo navrhla známa talianska dizajnérska firma ItalDesign, ktorá navrhla aj karosérie modelov Matiz a Kalos. Prednej časti vozidla dominujú svetlomety mandľovitého tvaru, prekryté hladkými krycími sklami, a maska úplne nového tvaru s firemným emblémom, integrovaným do chrómovanej strednej priečky. Zadnej časti dominujú atraktívne vodorovne umiestnené zadné svetlá. Lacetti je po novej Nubire druhým modelom, postaveným na novej podvozkovej plošine J200. Podvozok má rázvor 260 cm, predné i zadné kolesá sú vedené vzperami McPherson, ktoré sú vpredu doplnené ramenom tvaru A, vzadu dvomi priečnymi ramenami a jedným pozdĺžnym ramenom. Vozidlo má dĺžku 430 cm, výšku 140 cm a šírku 170 cm. Batožinový priestor má objem 275 litrov, ale po zložení zadných sedadiel možno do vozidla naložiť batožiny celkového objemu až 1 045 litrov. Pre model Lacetti sú k dispozícii tri pohonné jednotky. Ide o štvorvalcové motory, splňujúce emisnú normu Euro 3 a vystrojené dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov a štyrmi ventilmi na valec. Základný 1,4-litrový motor má maximálny výkon 68 kW pri 6 000 ot/min a ním vystrojený Lacetti zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h. S 1,6-litrovým motorom výkonu 80 kW trvá zrýchlenie na stovku 10,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 187 km/h. Špičkový model Lacetti je poháňaný 1,8-litrovým motorom výkonu 90 kW a dosiahne maximálnu rýchlosť vyše 193 km/h. Sériovo sa montuje päťstupňová manuálna prevodovka, verzie s dvomi výkonnejšími motormi môžu byť vystrojené štvorstupňovou automatickou prevodovkou s adaptívnym riadením. Brzdová sústava je vystrojená kotúčovými brzdami na všetkých štyroch kolesách a štvorkanálovým antiblokovacím systémom. Do štandardnej bezpečnostnej výbavy patria aj čelné a bočné nafukovacie vankúše. Nové Daewoo Lacetti sa bude vyrábať v juhokórejskom Gunsane, ale budú v ňom inštalované mnohé komponenty európskej proveniencie. Systém ABS je výrobkom firmy Bosch, na vývoji airbagov sa podieľala firma Siemens Automotive a automatická prevodovka je výrobkom firiem ZF a Aisin Warner. Na európskom trhu sa Lacetti začne predávať v prvom štvrťroku 2004.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 56 234
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 050
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 489
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 954
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 104
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 882
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 094
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 96 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 957
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 490
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 197
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 830
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 160
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 748
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 96 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 957
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 490
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 197
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 830
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 160
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 748
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu