výnimkou. Súčasný stav v kráľovskej disciplíne automobilového športu nám naznačuje, že svedkami podobnej situácie by sme sa mohli stať aj tento rok. Prečo? Frank Williams, ktorý sa nikdy netajil tým, že uprednostňuje triumf v Pohári konštruktérov pred titulom v šampionáte jednotlivcov, sa totiž v podobnej situácii ocitol už dvakrát! Poučil sa?
Všeobecne známejší (či spomínanejší) je prípad z roku 1986, keď dvojica williamsov pilotovaných Nigelom Mansellom a Nelsonom Piquetom vyjazdila dovedna deväť víťazstiev a jasne dominoval štartovému poľu, no v posledných pretekoch im titul vyfúkol v zálohe číhajúci Alain Prost. Príčina? Angličan s Brazílčanom sa celú sezónu vzájomne oberali o body a tím sa nepripravil na nepredvídanú udalosť, ktorá napokon Mansella zaskočila v posledných pretekoch. Angličanovi v Austrálii stačilo k titulu aj tretie miesto (ktoré si kontroloval), no pár kôl pred záverom ho vyradil defekt a Francúz ponúkanú šancu nemohol nevyužiť. Poviete si: "stáva sa". Áno, lenže Williams rovnakým spôsobom prišiel o titul aj niekoľko rokov predtým! Písal rok 1981 a Headovým úspešným modelom FW07 v modifikácii C práve vrcholilo prvé triumfálne obdobie tohto britského tímu. O titul sa celú sezónu preťahovali Alan Jones s Carlosom Reutemannom (obaja Williams) a málokto pochyboval o tom, že im triumf môže uniknúť. Stalo sa. Argentínčan Reutemann vďaka problémom s prevodovkou v ostatných dvoch pretekoch nebodoval a v konečnom zúčtovaní ho nakoniec o bod preskočil Nelson Piquet, jazdiaci v tej dobe na brabhame BT49C. Ešte stále ste proti tímovej réžií? (Tímu Ferrari by sa to rozhodne nestalo.)
Aktuálny pohľad na tabuľku majstrovstiev sveta F1 vraví, že Montoya zaostáva za Michaelom Schumacherom iba o šesť bodov, zatiaľ, čo Ralf Schumacher na brata stráca už bodov osemnásť. Stále nám však do záveru sezóny zostávajú štyri preteky teda štyridsať možných bodov na prilbu a britský tím aj teraz vyhlasuje, že za súčasnej situácii nebude privilégovať žiadneho pilota. "Do Maďarska budeme cestovať s rovnakými inštrukciami ako sme cestovali do Nemecka," prezentuje verejnosti názor vedenia šéfinžinier Sam Michael. Partnerovi britského tímu, nemeckej automobilke BMW sa však takáto stratégia prestáva páčiť a ústami Mario Theissena sa nechala počuť, že: "Budeme si musieť sadnúť a prebrať situáciu. Bude ťažké udržať obe autá na čele a Frank Williams by o tom mal popremýšľať." Mimochodom BMW sa z titulu radovalo zatiaľ iba raz (pred dvadsiatimi rokmi) a určite by nerado premárnilo ponúkanú príležitosť. Podvolí sa Williams tomuto tlaku?
Ešte pred štartom Grand Prix Nemecka bol hlavným koňom modrobieleho tímu Ralf Schumacher. Na Hockenheime však havaroval a trest pravdepodobne poznačí aj jeho štart na Hungaroringu. Lídrom tímu v ceste za titulom sa tak jasne stáva Montoya. "Pred niekoľkými pretekmi mi nikto neveril a teraz som pre všetkých favoritom," usmieva sa od ucha k uchu sebavedomý kolumbijsky "medvedík" a dodáva: "Áno, som pripravený popasovať sa o titul. Do konca je však ešte ďaleko. Nezabúdajme tiež, že všetci sme iba súčasťou tímu a musíme sa podvoliť vedeniu. Jasne to definuje naša zmluva a nerešpektovať ju môže pre pilota znamenať aj koniec kariéry. Pokiaľ bude mať Ralf matematickú šancu na titul, tak sme na tom rovnako a tím pravdepodobne nepoužije tímovú réžiu." Je všeobecne známe, že obaja piloti vzájomne svoju spoločnosť veľmi nevyhľadávajú, no Schumacher sa už nechal počuť, že za danej situácie je ochotný tímového kolegu podporiť. "Som zamestnancom BMW WilliamsF1 a ak to bude potrebné, tak pomôžem. Moje srdce si samozrejme želá, aby titul získal Schumacher, no F1 nie je o pocitoch a Michael to vie a pochopí." Podľa vyjadrení to vyzerá, akoby Ralf už rezignoval. Nezabúdajme však ako sa situácia zamotala v posledných pretekoch a o dva ďalšie závody môže byť situácia zasa celkom iná. Ako sa teda rozhodne Frank Williams?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.