i 1980. Dve prvenstvá v rade za sebou má aj dvojica Jozef Béreš st. - Michal Kočí, ktorí vo farbách košického Styllexu Tuning vyhrali v rokoch 1994 a 95. Po ostatnom ročníku Rally Košice má dve víťazstvá na svojom konte aj Prešovčan Tibor Cserhalmi, ktorý dokázal obhájiť minuloročné prvenstvo. Vlani sa tešil s Karolom Bodnárom a v tomto roku s Martinom Krajňákom. Pred začiatkom súťaže sa mladý jazdec slovensko-českého tímu Mimex-Charouz rs Tibor Cserhalmi veľmi necítil v úlohe favorita, avšak priebeh prvého súťažného dňa mu prisúdil pozíciu lídra. Novej úlohy v domácom šampionáte sa Tibor zhostil veľmi dobre a po prvý raz sa mu podarilo zdolať úradujúceho majstra Slovenska a Česka Václava Pecha s vozidlom v prevedení World Rally Car. Po prvom dni mali obaja Prešovčania náskok takmer 50 sekúnd pred plzeňskou dvojicou jazdiacou vo farbách Mikony, ktorý po poslednej šestnástej ereske mal hodnotu 9,9 sekundy. Tibor Cserhalmi dokázal obhájiť vlaňajšie prvenstvo a priznal, že obhajoba bola oveľa ťažšia. "Ako už tradične košické podujatie bolo náročné a svoje urobilo aj horúce letné počasie. Počas prvej etapy sa mi jazdilo lepšie, pretože po piatkovom daždi nebolo až tak horúco ako v nedeľu, kde už svoje zohral aj rozohriatý asfalt," rozhovoril sa víťaz 29. ročníka Rally Košice Tibor Cserhalmi. "Už tradične rýchlostné skúšky na tomto podujatí patria medzi veľmi náročné, jazdia sa na veľmi úzkych cestách a rýchlych asfaltoch . Striedali sa aj rôzne povrchy a slovenský asfalt je povestný tým, že je dosť šmykľavý, čo rovnako kládlo nároky na jednotlivé posádky, aby neurobili zbytočnú chybu a neskončili mimo trate." Nečakané zaváhanie vedúceho pretekára priebežného poradia slovenského šampionátu Václava Pecha jazdiaceho na automobile Ford Focus WRC 03 využil Tibor, ktorý vyhral prvé tri rýchlostné skúšky prvej etapy a rovnako aj šiestu. V ďalších už dominoval Pech, ktorý má v porovnaní s Cserhalmim predsa len kvalitnejšiu techniku. "Z prvenstva mali radosť nielen mechanici, ktorí pripravovali obe súťažné autá spoločne, ale môj otec a ďalší moji priaznivci. Môžem povedať, že s pechom sme mali rovnaké podmienky v servise pri príprave auta, ako aj voľby pneumatík, avšak technika jasne hovorila v prospech môjho konkurenta. On jazdí na automobile Ford Focus WRC model 2003 a ja s modelom 2000. Aj preto sme mali všetci radosť, keď sme dokázali obhájiť vlaňajšie prvenstvo," povedal T. Cserhalmi. V slovenskom šampionáte sme si už zvykli, že súboj o prvú priečku sa väčšinou odohráva medzi spomínanou dvojicou jazdcov, z ktorej tentoraz vyšiel lepšie Cserhalmi. "Zatiaľ je to moje prvé víťazstvo nad Pechom s automobilom špecifikácie WRC. Predtým som "Vaška" zdolal s enkovým Subaru. Tento výsledok považujem za môj doterajší jazdecký vrchol, môžem povedať, že tak rýchlo som ešte nejazdil," chlapsky priznal T. Cserhalmi.
Po prvom dni sa mu zaspávalo celkom dobre, no v druhý deň musel odrážať stíhaciu jazdu Pecha a nakoniec sa mu to aj podarilo. "Nebolo jednoduché jazdiť rýchlo v lesných úsekoch kde sa stromy vedľa nás veľmi rýchlo mihali. Na druhej strane nás tlačil aj Pech a tak sme nechceli urobiť chybu, ktorá by nás stála naše postavenie v priebežnom poradí. S Martinom sa nám jazdilo veľmi dobre a snažili sme sa počas oboch dní udržať našu latku výkonnosti na rovnakej úrovni, ktorú sme si udržali až do posledného kilometra. Druhý deň bol pre nás náročnejší aj po psychickej stránke, keď sme prehrávali s Pechom a náš náskok sa pomaly stenšoval. Neviem ako by to dopadlo, ak by trať bolo ešte o jednu či dve ersky viac. Nám sa veľmi dobre jazdilo v prvý deň a hlavne rýchlostné skúšky Zamutov a Slanec mi sedeli. Pekná a náročná bola aj ružínska ereska a som rád, že sa nám podarilo obhájiť vlaňajšie prvenstvo," povedal spokojným hlasom T. Cserhlami. Po úspešnej obhajobe si doprial mladý Prešovčan niekoľko dní odpočinku na Domaši, no už teraz rozmýšľa nad ďalším českého majstráku na Morave.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.