z "východného bloku". Tieto časy sú však už dávno preč a v nedeľu na nás čaká už jej osemnásty ročník. Hungaroboring, ako sa občas zvykne hanlivo hovoriť úzkej a kľukatej maďarskej trati (pozn.: boring v preklade znamená nudný), ešte pred dvoma rokmi pociťoval tlak na svoju neistotu budúcnosť. Medzičasom sa však situácia urovnala a okruh s výborným technickým a organizačným zabezpečením je teraz pod ochranou rukou samotného Ecclestona, pričom nová zmluva mu garantuje formulu jeden až do roku 2012. Samotná trať sa však nevyhla úpravám a od tohto roku bude rovinka predlžená o 350 metrov, pričom sa prvá zákruta náležite rozšírila. Okrem tohto miesta na predbiehanie prešla úpravou aj záverečná pasáž trate, keď dvanásta zákruta bola úplne vypustená a nahradená predlžením rovinky od jedenástky tak, že sa končí malou šikanou a kolmo nabieha na pôvodnú trinástu zákrutu. Tieto úpravy predlžili trať z doterajších 3975 metrov na 4,384 km, čo znamenalo aj úpravu počtu kôl. Doteraz sa jazdilo 77 kôl, no za súčasného stavu stačí 70 kôl na vzdialenosť 306,873 km.
Krajina našich južných susedov je v auguste známa vysokými teplotami a tak sa technika i piloti "majú na čo tešiť". Nepríjemne kľukatá trať dá znova poriadne zabrať brzdám, prevodovkám a hlavne pneumatikám. Pôjde sa pravdepodobne na tri zastávky, čo by mala byť výhoda pre vozidlá obúvajúce Michelinky. Michael Schumacher, ktorého defekt v závere pretekov na Hockenheime pripravil o isté druhé miesto, už avizoval, že podobné problémy s pneumatikami očakáva aj v Maďarsku, no situáciu vôbec nevidí dramaticky. "Je pravdou, že na Hockenheime sme neboli veľmi konkurencieschopní, no na Silverstone sme zvíťazili. Výkonnosť závisí od viac než jedného faktora, s ktorými treba počítať. Mám na mysli charakteristiku trate, povrch, a pod. Situácia je tak stále otvorená a verím, že v Budapešti budeme silnejší, než si o nás myslia ostatní." Poctivo pracujúcemu tímu Ferrari však situáciu komplikuje v súčasnosti prebiehajúci zákaz testov a tak výsledky tvrdej práce ukážu až priamo na trati. Nuž počkajme si, či aj Bridgestone vykročil správnym smerom. Dodajme ešte, že krátke rovinky a vysoký počet zákrut doteraz evidentne vyžadovali nastavenie podvozku na vysoký prítlak. V zásade by sa tento stav nemal meniť ani teraz, hoci predĺženie cieľovej rovinky a vytvorenie jediného vhodného miesta na predbiehanie bude možno žiadať korekcie v nastavení. Tým nech si však lámu hlavu páni inžinieri. Uvidíme, kto to dokáže zúžitkovať najviac. A kto je považovaný za hlavného favorita? Nateraz jednoznačne piloti tímu Williams, pre ktorých hovorí jednak dosiahnutá výkonnosť a spoľahlivosť motorov zároveň, ako aj (a to hlavne) kvalita pneumatík Michelin. Situácia sa však v tejto sezóne zvykla meniť neraz veľmi nečakane a tak aj jasný favorit môže byť po pretekoch outsiderom. Nuž a nezabudnime, že pohrať sa s nami môže aj počasie. Na Hungaroringu si síce dážď už dávno nepamätám, ale čo ak zaprší práve tento rok? Všetko by tak mohlo postaviť úplne naruby a najväčšiu radosť z toho by sme určite mali my, obyčajní diváci. Ale nepredbiehajme. Štartuje sa až v nedeľu o 14.00 SELČ.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.