Korzár logo Korzár

Diaľničné nálepky majú stáť viac

Sťažiť život motoristom môžu od nového roka aj drahšie diaľničné nálepky. Vyplýva to z návrhu ministerstva dopravy, ktorý je momentálne v

pripomienkovom konaní.

„Potrebujeme viac peňazí na údržbu ciest, zdôvodňuje rozhodnutie ministerstva jeho hovorca Tomáš Šarluška.

Hlavným dôvodom navrhovaného rastu cien diaľničných známok je podľa neho stúpajúci počet kilometrov spoplatnených ciest. Ten sa od roku 2001 zvýšil z 291 na 384 kilometrov. „Táto necelá stovka kilometrov navyše si vyžiada ďalšie náklady na údržbu a opravu v celkovej výške 150 miliónov korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dodatočné peniaze by sa podľa návrhu mohli získať práve predajom drahších nálepiek. Ministerstvo ich chce použiť na opravy ciest prvej triedy a diaľnic.

SkryťVypnúť reklamu

„Štát by z predaja získal o štyristo miliónov korún viac. Len údržba tunela Branisko vyjde ročne na 120 miliónov korún, hovorí Šarluška.

V prípade, že návrh rezortu dopravy schváli po vláde aj parlament, od nového roka budú diaľničné známky rôznej časovej dĺžky drahšie asi o štvrtinu.

Za najpoužívanejšiu jednoročnú nálepku tak dajú majitelia osobných áut namiesto šesťsto, sedemstopäťdesiat korún. Cena pätnásťdňovej známky vzrastie až o polovicu na 150 korún.

Zmenu pocítia aj motorové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad dvanásť ton. Za použitie diaľnice v rámci jednodňovej známky zaplatia o päťdesiat korún viac.

Diaľničné známky v súčasnosti distribuuje sedem spoločností. Vodiči si ich môžu kúpiť na čerpacích staniciach, diaľničných priechodoch alebo na poštách.

SkryťVypnúť reklamu

Vlastníci terajších diaľničných nálepiek môžu byť pokojní. Platia im totiž do konca januára ďalšieho roka. V prípade, že si vodič kúpi napríklad 15-dňovú nálepku ešte v poslednom mesiaci tohoto roka, brázdiť diaľnice s ňou môže aj v januári až do vypršania jej platnosti.

O tri roky má súčasný systém diaľničných nálepiek nahradiť takzvané mýto. Vodiči by ho mali platiť buď čipovou kartou, alebo prostredníctvom GPRS-systému, ktorý dokáže sledovať pohyb auta cez satelit. Druhý spôsob je však neporovnateľne drahší amotoristi by sa mohli báť o stratu svojho súkromia.

Majitelia nákladných áut budú od januára platiť aj za vopred vytypované cesty prvej triedy. „Chceli by sme tým dosiahnuť presun ťažkej dopravy na diaľnice a cesty by sa uvoľnili pre autá. Táto zmena bude prospešnejšia aj pre životné prostredie, tvrdia navrhovatelia na ministerstve dopravy, ktoré ešte tieto cesty bližšie nešpecifikovalo. Rozhodne o tom osobitná vyhláška.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 101
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 390
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 245
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 314
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 180
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 906
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 136
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 045
  1. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  2. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  3. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  4. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  5. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  2. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  3. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  4. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  5. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu